Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Szkolna24.pl Agnieszka Chęcińska-Kopiec

Strona główna

Agnieszka Chęcińska-Kopiec

Powiększ obraz:

Agnieszka Chęcińska-Kopiec

Nauczyciel akademicki, doktor nauk o zarządzaniu, akredytowany praktyk tutoringu, certyfikowany trener minimediacji (w duchu wychowania bez przemocy NVC) oraz certyfikowany edukator pozytywnej dyscypliny rodziców oraz nauczycieli.

Lista szkoleń tego autora

Nauczyciel akademicki, doktor nauk o zarządzaniu, akredytowany praktyk tutoringu, certyfikowany trener minimediacji (w duchu wychowania bez przemocy NVC) oraz certyfikowany edukator pozytywnej dyscypliny rodziców oraz nauczycieli; właścicielka i szkoleniowiec w Akademii Relacji

Pomaga rodzicom zbudować relacje oparte na miłości, empatii, szacunku i pozytywnej dyscyplinie, które są podstawowymi wartościami podczas długotrwałego procesu wychowania kompetentnych i szczęśliwych dzieci.

Pracuje jako adiunkt, nauczyciel akademicki, wykładowca od 2007 roku; a od 2012 roku wdraża założenia tutoringu dbając o rozwój i wspierając swoich podopiecznych. Jako potwierdzenie efektów pracy w 2019 roku otrzymała, podczas VII Gali Środowiska Studenckiego Kukucjusze 2019 AWF Katowice, wyróżnienie w kategorii Złote Serce. Od 2019 roku należy do kadry tutorskiej TDJ Fundation. Stworzyła Akademię Relacji, której celem jest szkolenie rodziców oraz wychowawców żłobków, przedszkoli i szkół – w szeroko rozumianej sztuce budowania relacji.

Współpracuje z Wojewódzkim Ośrodkiem Metodycznym (WOM) w Katowicach oraz Centrum Doskonalenia Nauczycieli (CDN) w Sosnowcu. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli (w tym Rad Pedagogicznych) oraz rodziców zarówno w formie stacjonarnej jak i e-learningowej. Od 2016 roku ma za sobą przeprowadzenie około 400 godzin szkoleń stacjonarnych oraz w roku 2020 około 150 godzin on-line.

POZYTYWNA DYSCYPLINA, MINIMEDIACJE oraz SELF-REG

Pozytywna Dyscyplina w sposób bardzo obrazowy i jasny uczy, jak zrozumieć poszczególne zachowania dzieci, tłumaczy je od strony biologicznej jak i psychologicznej. Pozytywna Dyscyplina porządkuje potrzeby dzieci dając równocześnie narzędzia i techniki do ich zaspokajania. Działając z PD zaczęło brakować mi jeszcze narzędzi do rozwiązywania konfliktów z dziećmi i między dziećmi i tak natrafiłam na MINIMEDIACJE i Kasię Dworaczyk. Dodałam do tego trzeci element z SELF-REG czyli obserwacji siebie i dzieci w celu nazywania i lokalizowania stresorów, by nauczyć się radzenia sobie z emocjami w trudnych momentach.

Łącząc Pozytywną Dyscyplinę, Minimediacje oraz SELF-REG podane w formie tutoringu (bazującym na sztuce zadawania pytań i szukaniu rozwiązań - nie dając gotowych odpowiedzi) - stworzyłam wspaniały wachlarz narzędzi którym dzielę się z Rodzicami oraz Wychowawcami, którzy zafascynowani są budowaniem relacji na bazie szacunku i zrozumienia.

MAMA TATA ZUZIA MAKSIO PIES I KOT

Jako mama dwójki dzieci (Zuzanki 12 lat i Maksia lat 4) i prawie idealna żona sukcesywnie wprowadzała Pozytywną Dyscyplinę do swojego domu i może potwierdzić jej magiczne moce. Oczywiście ani Minimediacje, ani Pozytywna Dyscyplina nie rozwiąże raz na zawsze wszystkich problemów – ale z pewnością uczy, jak budować relacje między rodzicami i dziećmi, sztuka SELF REG pomaga w zlokalizowaniu stresorów oraz ukazuje jak panować nad swoimi emocjami oraz przede wszystkim jakie potrzeby mamy my oraz jakie potrzeby mają nasze dzieci i jak je zaspakajać (bo niezaspokojone potrzeby są głównym sprawcami tzw „złych” zachowań…)

SZKOLENIA I WARSZTATY

Podczas warsztatów łączy założenia tutoringu z wartościami Pozytywnej Dyscypliny. Wykorzystuje narzędzia Minimediacji z dziećmi i między dziećmi oraz zasady SELF-REG w celu budowania więzi, relacji na zrozumieniu oraz szacunku. Szkolenia opiera na budowie poczucia własnej wartości, na rozwoju osobistym oraz pokonywaniu własnych ograniczeń. Podczas spotkań z rodzicami i wychowawcami wspiera ich w zakresie komunikacji, budowania relacji czy pokonywaniu trudności wychowawczych.