Zaburzenia mowy u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Kurs dedykowany jest nauczycielom, kierownikom, wychowawcom, dyrektorom, pedagogom, psychologom, terapeutom, którzy chcą uzyskać informację na temat istoty zaburzeń mowy oraz podstawowych zasad diagnozy i pracy z dziećmi przejawiającymi takie zaburzenia.
Czego się nauczę?
- Zapoznasz się z najważniejszymi informacjami na temat istoty zaburzeń mowy
- Poznasz etapy rozwoju mowy
- Poznasz rodzaje zaburzeń mowy
- Dowiesz się jakie symptomy towarzyszą zaburzeniom mowy
- Poznasz metody pracy i ćwiczenia, które możesz wykorzystać podczas codziennej pracy
- Dowiedz się jakie sytuacje rozwojowe powinny budzić niepokój rodziców i opiekunów
Co znajduje się w kursie?
- Gotowe narzędzia
- Zadania mające na celu wyższy poziom samodoskonalenia i lepszego zrozumienia
- Linki do zasobów internetowych
- Multimedia
- Przykłady ćwiczeń, zabaw do wykorzystania w pracy z uczniem
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02MowaMowa
-
03Mowa - układ kompetencji i sposobów realizowania wypowiedzi językowychMowa - układ kompetencji i sposobów realizowania wypowiedzi językowych
-
04Zachowania i cechy związane z rozwojem mowy na poszczególnych etapach rozwojuZachowania i cechy związane z rozwojem mowy na poszczególnych etapach rozwoju
-
05Czynniki wpływające na powstanie zaburzeń mowyCzynniki wpływające na powstanie zaburzeń mowy
-
06Czynniki wewnątrzpochodneCzynniki wewnątrzpochodne
-
07Czynniki zewnątrzpochodneCzynniki zewnątrzpochodne
-
08Rodzaje zaburzeń - klasyfikacjaRodzaje zaburzeń - klasyfikacja
-
09Autyzm, afazja, i inneAutyzm, afazja, i inne
-
10MutyzmMutyzm
-
11Propozycje strategii w pracy z dzieckiem z mutyzmem wybiórczymPropozycje strategii w pracy z dzieckiem z mutyzmem wybiórczym
-
12Jąkanie sięJąkanie się
-
13Co może budzić niepokój - niepokojące symptomyCo może budzić niepokój - niepokojące symptomy
-
14Praca z dzieckiem z zaburzeniami mowy - ĆWICZENIAPraca z dzieckiem z zaburzeniami mowy - ĆWICZENIA
-
15Książki, które warto przeczytaćKsiążki, które warto przeczytać
-
16CertyfikatCertyfikat
Jestem magistrem pedagogiki resocjalizacyjnej, który nieprzerwanie od 12 lat podnosi swoje kompetencje i doskonali swoje umiejętności. Posiadam również kwalifikacje do prowadzenia zajęć z zakresu terapii pedagogicznej oraz pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej. Ukończyłam studia z zakresu coachingu oraz z zakresu pedagogiki specjalnej dotyczącej pracy z uczniem z ZA oraz z Autyzmem.
We współpracy ze Stowarzyszeniem Producentów i Dziennikarzy Radiowych zrealizowałam ogólnopolskie kampanie: Zachowaj Trzeźwy Umysł 2016, Odpowiedzialny Kierowca, Rodzina na Tak.
Jako pierwsza w Polsce uzyskałam certyfikat doradcy i specjalisty w zakresie wysokiej wrażliwości wydanego przez Nickerson Institute.
Jestem autorem wielu publikacji, kursów on-line oraz prowadzącym szkolenia stacjonarne w szerokiej tematyce skierowanej dla przedstawicieli oświaty. Na swoim koncie posiadam długoletnią współpracę z takimi wydawnictwami, jak: Wydawnictwo Raabe, Wydawnictwo Forum Media Polska czy Oficyna MM. Jestem również autorką książki Uczeń (nie)zwykły, czyli kto?
W centrum moich zainteresowań jest dziecko i rodzina. Na co dzień w swojej pracy zajmuję się terapią, profilaktyką, diagnozą oraz szeroko pojętym wsparciem dla dziecka i dla rodziny.
Na co dzień jestem mamą trójki dzieci lubiącą spędzać aktywnie czas z rodziną.
Zapraszam serdecznie do moich kursów.