Kwestionariusza zadowolenia z zawodu i wykonywanej pracy

Zanim przejdziemy do omówienia tematu warto, abyś zastanowiła / zastanowił się czym dla Ciebie jest praca zawodowa. Pomoże Ci w tym wypełnienie kwestionariusza zadowolenia z zawodu i wykonywanej pracy[1]

Stwierdzenie związane z sytuacją zawodową

Punktacja ( 1 – w ogóle się nie zgadza, 5 – zgadza się w zupełności )

1.    Mój zawód sprawia mi zadowolenie

1

2

3

4

5

2.    W moim zawodzie stawiane są zbyt wysokie wymagania

1

2

3

4

5

3.    Zastanawiam się już poważnie nad zmianą zawodu

1

2

3

4

5

4.    Jestem zupełnie zadowolony z mojej pracy

1

2

3

4

5

5.    W mojej pracy czuję się ciągle kontrolowany i obserwowany

1

2

3

4

5

6.    Mam poczucie, że także wobec kolegów muszę ciągle podkreślać, że dużo pracuję

1

2

3

4

5

7.    Chętnie zostaję dłużej w moim miejscu pracy

1

2

3

4

5

8.    Mam konflikty z przełożonymi, które mnie obciążają

1

2

3

4

5

9.    Często czuję, że mam zbyt dużo pracy

1

2

3

4

5

10. Właściwie rzadko mam uczucie, że mogę się całkowicie wyłączyć

1

2

3

4

5

11. W moim zawodzie mogę całkowicie wykorzystać swoje zdolności

1

2

3

4

5

12. Często mam nieczyste sumienie wobec uczniów i rodziców

1

2

3

4

5

13. Podczas czynności zawodowych nie da się urzeczywistnić moich własnych ideałów zawodowych

1

2

3

4

5

14. Odpowiedzialność za uczniów bardzo mnie obciąża

1

2

3

4

5

15. Presja czasu, która zawsze towarzyszy mi w pracy jest zbyt duża

1

2

3

4

5

Stwierdzenia 2,3,5,6,8,9,10,12,13,14 i 15 wskazują na obciążenie, jeśli więc Twoja nota wnosiła 5 lub 4 oznacza to, że borykasz się z tym problemem. Przydzielając Punty od 2 do 1 można uznać, że sytuacja Cię nie dotyczy i postrzegasz odwrotnie te okoliczności zawodowe.

Stwierdzenia 1,4,7 i 11 oznaczają momenty odciążające, jeśli Twoja nota wynosiła 5 lub 4 punkty to można uznać, że stwierdzenia są prawdziwe. Przydzielając 1 lub 2 punkty postrzegasz te sytuacje w ujęciu negatywnym.

Jeśli przydzieliłeś 3 punkty, w którejś sytuacji to znaczy, że znajdujesz się na granicy i należy podjąć kroki mające na celu zapobieganie ewentualnemu wypaleniu zawodowemu.

[1] Opracowanie własne na podstawie Fengler J., Pomaganie męczy, wypalenie w pracy zawodowej, GWP, Gdańsk 2000

INFORMACJA O PRYWATNOŚCI PLIKÓW COOKIES

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić wrażenia podczas przeglądania witryny. Część plików cookies, które są sklasyfikowane jako niezbędne, są przechowywane w przeglądarce, ponieważ są konieczne do działania podstawowych funkcji witryny.

Używamy również plików cookies stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny. Te pliki cookies będą przechowywane w przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Możesz również z nich zrezygnować, ale rezygnacja z niektórych z tych plików może mieć wpływ na wygodę przeglądania.

Klikając „Przejdź do serwisu” udzielasz zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych dotyczących Twojej aktywności na naszej stronie. Dane są zbierane w celach zgodnych z naszą polityką prywatności oraz polityką cookies. Zgoda jest dobrowolna. Możesz jej odmówić lub ograniczyć jej zakres klikając w "Preferencje cookies".

W każdej chwili możesz modyfikować udzielone zgody w zakładce: informacje i regulaminy — zresetuj ustawienia cookies.

RODZAJE PLIKÓW COOKIES UŻYWANYCH NA NASZEJ STRONIE

Dane są zbierane w celach zgodnych z naszą polityką prywatności. Zgoda jest dobrowolna. Możesz jej odmówić lub ograniczyć jej zakres.

W każdej chwili możesz modyfikować udzielone zgody w zakładce: informacje i regulaminy — zresetuj ustawienia cookies.

Niezbędne

Przyczyniają się do użyteczności strony poprzez umożliwianie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie i dostęp do bezpiecznych obszarów strony internetowej. Strona internetowa nie może funkcjonować poprawnie bez tych ciasteczek.

Statystyczne

Pomagają zrozumieć, w jaki sposób różni Użytkownicy Serwisu zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.

Marketingowe

Marketingowe pliki cookie stosowane są w celu śledzenia użytkowników na stronach internetowych. Ich celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych Użytkowników, a tym samym bardziej cenne dla wydawców, reklamodawców i strony trzecie (np. Google, Facebook).

Sukces
Przejdź do koszyka
Ostrzeżenie
Przejdź do koszyka
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie