Innowacja i eksperyment pedagogiczny w praktyce szkolnej
Wstęp
Podstawowym zadaniem szkoły jest wprowadzenie ucznia w świat wiedzy i pokazanie, że nauka może być wielką, intelektualną przygodą.
Szkoła powinna pomóc uczniowi w wytworzeniu drogi życiowej i edukacyjnej, w odszukiwaniu samego siebie. Powinna wspierać rozwój, samodzielność intelektualną i społeczną ucznia. Oczekiwania społeczne wobec szkół i nauczycieli są coraz większe. Dotyczą one efektywniejszego rozwiązywania przez nich problemów dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych, czy też kulturowych i społecznych.
Chęć sprostania wszystkim wymaganiom skłania nauczycieli do poszukiwania innowacyjnych rozwiązań, które będą nietypowe i interesujące dla ucznia.
Będą go aktywizowały, pobudzały do krytycznego i logicznego myślenia. Jednocześnie będą rozwijały jego samodzielność i umiejętność pracy w grupie. W dzisiejszych czasach jednym z czynników wpływających na jakość pracy szkoły, czy też na jej pozycję w środowisku lokalnym jest podejmowanie przez nią innowacji i eksperymentów pedagogicznych. Wielu innowacyjnych i twórczych nauczycieli jednak nie podejmuje próby udokumentowania swoich działań.
Szkolenie, które chce państwu przedstawić związane jest właśnie z całą procedurą wdrażania innowacji i eksperymentów pedagogicznych w szkole. Zawiera wzory niezbędnej dokumentacji oraz przykłady różnych innowacji i eksperymentów pedagogicznych, które mogą zainspirować do podjęcia wyzwania związanego z opracowaniem swojej innowacji, a być może także eksperymentu pedagogicznego.