Wstęp

Edukacja przyrodnicza powinna być postrzegana jako priorytetowa w nauczaniu zintegrowanym. Rozbudzenie zainteresowań przyrodniczych u dzieci zmniejsza trudności w uczeniu się na wyższych poziomach edukacyjnych.

Dzieci w wieku wczesnoszkolnym przyroda fascynuje, nieustannie dostarcza im ciekawych spostrzeżeń, zastanawia, budzi zachwyt, stanowi inspirację do prac plastycznych, czy zabaw ruchowych. Wśród nauczycieli nauczania wczesnoszkolnego często występuje przekonanie, że to jeszcze nie czas na eksperymentowanie. Podczas, gdy dzieci w przedszkolu bardzo dobrze przyswajają wiedzę przyrodniczą pod warunkiem, że jest przedstawiana w formie zabawy lub eksperymentowania. Nauczyciele często nie wiedzą od czego zacząć przygodę z przekazywaniem wiedzy przyrodniczej. Niniejsze szkolenie ma na celu rozbudzić fascynację eksperymentowaniem. Ukazuje jakie daje korzyści zarówno dla ucznia jak i nauczyciela. Treści szkolenia zawierają liczne przykłady prostych doświadczeń, które mogą wykonać także sami uczniowie. Jednocześnie każde doświadczenie zawiera opis wyjaśniający obserwowane zjawiska. Uzupełnieniem wiedzy jest szkolenie: Eksperyment jako metoda aktywizująca uczniów i nauczycieli.

Na zakończenie mojego wstępu zacytuję Konficjusza:

Powiedz mi, a zapomnę.

Pokaż mi, a zapamiętam.

Pozwól mi zrobić, a zrozumiem

 

Szkolenie zawiera następujące treści:

  1. Fragmenty podstawy programowej związane z metodą eksperymentu.
  2. Wprowadzenie do problematyki eksperymentu.
  3. Etapy pracy nauczyciela związane z wykorzystaniem metod badawczych.
  4. Zabawa w eksperymentowanie – przykłady praktycznych doświadczeń do wykonania przez nauczyciela lub uczniów:
  • Kolorowy świat gęstości.
  • Eksperymenty z cyklu „mały może więcej”.
  • Jak dużo jest witaminy C w ogólnodostępnych produktach.
  • Tęczowa zabawa z pianą. Oddziaływanie drożdży z wodą utlenioną.
  • Zabawa z kolorami – oddziaływania międzycząsteczkowe.
  • Zabawy z dźwiękiem – jak zobaczyć dźwięk.
  • Zabawy z dźwiękiem – wykonujemy grające rury i grające rękawiczki.
  • Robimy gniotka.
  • Zjawisko bezwładności ciał.
  • Zabawy ze światłem – zjawiska optyczne.
  • Zabawy ze światłem – światło jako mieszanina barw.
  • Zjawisko odrzutu, III zasada dynamiki Newtona, wzajemność oddziaływań.
  • Robimy poduszkowiec.
  • Zabawy z ciśnieniem.
  • Krzesło Fakira.
  • Wykrywanie katalazy w produktach żywnościowych.
  • Ocet i soda oczyszczona inaczej.
  • Jak wbić balon do butelki.
  • Wpływ pH na kiełkowanie nasion rzeżuchy.
  1. Eksperyment na usługach neurodydaktyki.
  2. Wpływ zabawy i eksperymentowania na wzrost motywacji wewnętrznej ucznia.
INFORMACJA O PRYWATNOŚCI PLIKÓW COOKIES

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić wrażenia podczas przeglądania witryny. Część plików cookies, które są sklasyfikowane jako niezbędne, są przechowywane w przeglądarce, ponieważ są konieczne do działania podstawowych funkcji witryny.

Używamy również plików cookies stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny. Te pliki cookies będą przechowywane w przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Możesz również z nich zrezygnować, ale rezygnacja z niektórych z tych plików może mieć wpływ na wygodę przeglądania.

Klikając „Przejdź do serwisu” udzielasz zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych dotyczących Twojej aktywności na naszej stronie. Dane są zbierane w celach zgodnych z naszą polityką prywatności oraz polityką cookies. Zgoda jest dobrowolna. Możesz jej odmówić lub ograniczyć jej zakres klikając w "Preferencje cookies".

W każdej chwili możesz modyfikować udzielone zgody w zakładce: informacje i regulaminy — zresetuj ustawienia cookies.

RODZAJE PLIKÓW COOKIES UŻYWANYCH NA NASZEJ STRONIE

Dane są zbierane w celach zgodnych z naszą polityką prywatności. Zgoda jest dobrowolna. Możesz jej odmówić lub ograniczyć jej zakres.

W każdej chwili możesz modyfikować udzielone zgody w zakładce: informacje i regulaminy — zresetuj ustawienia cookies.

Niezbędne

Przyczyniają się do użyteczności strony poprzez umożliwianie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie i dostęp do bezpiecznych obszarów strony internetowej. Strona internetowa nie może funkcjonować poprawnie bez tych ciasteczek.

Statystyczne

Pomagają zrozumieć, w jaki sposób różni Użytkownicy Serwisu zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.

Marketingowe

Marketingowe pliki cookie stosowane są w celu śledzenia użytkowników na stronach internetowych. Ich celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych Użytkowników, a tym samym bardziej cenne dla wydawców, reklamodawców i strony trzecie (np. Google, Facebook).

Sukces
Przejdź do koszyka
Ostrzeżenie
Przejdź do koszyka
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie