Biblioteka szkolna – centrum czytelniczym placówki oświatowej
Wstęp
Witam i zapraszam do mojego kursu pod tytułem:
Biblioteka szkolna – centrum czytelniczym placówki oświatowej
Nauczyciele, pedagodzy, psycholodzy bardzo często podkreślają w swoich wypowiedziach, jak ważne jest, by dzieci czytały.
Wielu specjalistów prowadzi szczegółowe badania dotyczące nauki czytania, czytelnictwa dzieci i młodzieży, przyswajania i rozumienia czytanych tekstów. Wszyscy nauczyciele są zgodni, że czytanie przynosi wiele korzyści. Pierwsze kontakty dziecka z książką zauważalne są już w okresie poniemowlęcym, gdy sięga ono po książeczki traktując je jako zabawkę.
W okresie przedszkolnym widoczne jest już bardzo wyraźne zainteresowanie książką. Dzieci w tym okresie dokonują już wyborów czytelniczych, mają swoje ulubione bajki, sięgają także po książki o tematyce popularnonaukowej (książki przyrodnicze, encyklopedie dla dzieci, itp.). W szkole kontakty z książką stają się bardzo różnorodne. Uczniowie mogą korzystać z biblioteki szkolnej, organizowane są liczne konkursy czytelniczo-plastyczne, projekty edukacyjne, spotkania literackie, zajęcia biblioteczne i inne inicjatywy rozwijające zainteresowania czytelnicze dzieci. Biblioteka szkolna musi pełnić rolę centrum czytelniczego – do którego uczniowie chętnie przychodzą, nie tylko po książki, ale również by atrakcyjnie spędzić czas.
Jestem przekonana, że dzięki temu kursowi z łatwością przyswoją Państwo nową wiedzę by efektywnie wykorzystać ją w swojej codziennej pracy.
W przedstawionym filmie przekazuję zawartość kursu w kilkuminutowej pigułce. Zapraszam do oglądania.
Życzę miłej i owocnej nauki.
autor: Agata Arkabus