Kompetencje kluczowe w praktyce przedszkolnej i szkolnej
Wstęp
Witam i zapraszam do mojego kursu pod tytułem:
Kompetencje kluczowe w praktyce przedszkolnej i szkolnej
Jestem przekonana, że dzięki temu kursowi z łatwością przyswoją Państwo nową wiedzę
by efektywnie wykorzystać ją w swojej codziennej pracy.
W przedstawionym filmie przekazuję zawartość kursu w kilkuminutowej pigułce.
Zapraszam do oglądania.
Życzę miłej i owocnej nauki.
Jeśli uda się nam wykorzystać cały wachlarz ludzkich zdolności, to ludzie nie tylko nabiorą lepszego mniemania o sobie staną się bardziej kompetentni w różnych dziedzinach, ale zaczną się też być może angażować w pracę dla wspólnego dobra.
Howard Gardner
Dzisiejszy system edukacji w zbyt małym stopniu uwzględnia realne oczekiwania gospodarki, co sprawia, że wielu uczniów posiada wiedzę, ale nie potrafi jej wykorzystać. Jedną z propozycji poprawy istniejącej sytuacji jest zmiana metod pracy z uczniami na lekcjach, przy ciągłym doskonaleniu systemu oświaty oraz nauczycieli. Tylko długofalowe działania i połączone siły reformujące system edukacji pozwolą osiągnąć odpowiednie rezultaty w postaci mądrych, młodych ludzi, którzy będą przygotowani do wkroczenia w dorosłe życie.
Problem kompetencji kluczowych człowieka w społeczeństwie wiedzy uruchamia myślenie wokół pytań: jak zaprojektować warunki do rozwijania uczniowskich kompetencji kluczowych w szkole oraz na czym miałaby polegać zmiana szkoły w społeczeństwie wiedzy?
Mówiąc o zmianie, mam na myśli zmianę wewnętrzną, głęboką, rzeczywistą, a nie zewnętrzną i powierzchowną. Warto przy tym nadmienić, że zmiany mentalne nie zachodzą masowo, w sposób automatyczny, i nie należą do aktów łatwych i przyjemnych. Wymagają pracy nad sobą, stanowią raczej wynik długotrwałych procesów, które muszą skutkować poczuciem odpowiedzialności za dokonywane wybory, podjęte decyzje, wykonane działania