Powrót do szkoły po pandemii - jak zadbać o uczniów i o siebie
Wstęp
DZIECI, KTÓRE SĄ TRAKTOWANE
Z SZACUNKIEM – SZANUJĄ INNYCH
DZIECI, KTÓRE SĄ KOCHANE – KOCHAJĄ
DZIECI, KTÓRYCH SŁUCHAMY – SŁUCHAJĄ
Powrót uczniów do szkoły po czasie edukacji zdalnej jest wyzwaniem zarówno dla dzieci jak i dla rodziców i nauczycieli. Skoro jesteście uczestnikami mojego kursu – wiecie, jak ważne jest to jak zadbać o relacje oraz zbudować motywacje uczniów. Okres adaptacji nie skończy się w czerwcu 2021 roku, te same zagadnienia wrócą po wakacjach we wrześniu 2021; kiedy uczniowie wrócą po 3 tygodniowym okresie nauki zdalnej oraz po kolejnych 2 miesiącach wakacji. Nie raz zajęcia w czerwcu, w formie stacjonarnej, prowadzone były nerwowo, chaotycznie i bez głębszego usystematyzowania – sytuacja ciągłych zmian zaskoczyła wszystkich uczestników tego systemu edukacji – od uczniów, poprzez rodziców i nauczycieli.
Warsztat skierowany dla nauczycieli, którzy zdają sobie sprawę, że powrót do szkoły po niemal roku spędzonym w domu może być dla dzieci i nastolatków bardzo trudny. Podczas warsztatów postaram się wypracować rozwiązania, które pomogą uczniom wrócić do szkoły po czasie edukacji zdalnej.
Sytuacja związana z pandemią COVID-19 miała wpływ na wiele sfer naszego życia oraz życia naszych dzieci, uczniów. Jedną z takich sfer jest zdrowie psychiczne; ponieważ wybuch pandemii wiąże się z doświadczaniem silnego, długotrwałego stresu; z destabilizacją poczucia bezpieczeństwa oraz niepokojem. Stąd tak ważne jest, aby powrót do szkoły zacząć od rozmowy, od zbudowania relacji – nie od umawiania się na sprawdziany, kartkówki czy sprawdzanie zeszytów i umiejętności jakie nabyli podczas nauki on-line.
Podczas szkolenia dowiesz się:
- jak uwrażliwić się na zmiany jakie zachodzą zarówno w uczniach jaki i w ich otoczeniu podczas powrotu z nauki zdalnej;
- czym jest lęk, strach czy napad paniki oraz jak nauczyć się rozpoznawać niepokojące symptomy depresji
- jak poprawnie budować relacje oraz używać technik porozumienia bez przemocy podczas komunikacji zarówno z uczniami jak i ich rodzicami
- Jakie metody relaksacyjne stosować jako przerywniki do wykorzystania na każdej lekcji
- Czym jest motywacja jak ją utrzymać po powrocie do zajęć stacjonarnych; czyli jak poprzez prowadzenie atrakcyjnych lekcji budować w dzieciach wewnętrzną motywację
Zapraszam na kurs!