Technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK) w pracy z dzieckiem/uczniem z Zespołem Aspergera (ZA)
WSTĘP
Wszechobecny we wszystkich dziedzinach życia postęp technologiczny nie omija również edukacji. Technologie informacyjno-komunikacyjne są obecne w życiu szkoły od wielu lat. Pracownie komputerowe, tablice interaktywne, coraz częściej wykorzystywane tablety i aplikacje mobilne to synonimy nowoczesnej szkoły. Nauczyciel wykorzystujący w swojej pracy dydaktyczno-wychowawczej otwarte zasoby edukacyjne, dydaktyczne programy interaktywne oraz posługujący się urządzeniami mobilnymi to nowoczesny pedagog, który może się stać dla współczesnych uczniów autorytetem oraz tutorem, przewodnikiem motywującym do rozwoju intelektualnego i osobowościowego.
Rola technologii informacyjno-komunikacyjnych będzie szczególnie ważna, jeśli weźmiemy pod uwagę edukację uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Do grupy tej zaliczamy uczniów z Zespołem Aspergera.