Tworzenie Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Wstęp
Witam i zapraszam do mojego kursu pod tytułem:
Tworzenie Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną
Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny (IPET) jest nie lada wyzwaniem dla nauczycieli pracujących dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przedszkolu, szkole, placówce. Z doświadczenia wiem, że zredagowanie tego dokumentu rodzi wiele pytań
i wątpliwości, m.in. o korelację IPET -u z wielospecjalistyczną oceną poziomu funkcjonowania ucznia, formami udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej i wiele innych.
W niniejszym kursie postaram się wyjaśnić te i inne wątpliwości ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. Będę dzieliła się zarówno wiedzą jak i zdobytym doświadczeniem, ale także będę odwoływała się do nowego rozporządzenia MEN dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym. Rozporządzenie to, wniosło kilka zmian do redagowania IPET – u.
Jestem przekonana, że dzięki temu kursowi z łatwością przyswoją Państwo nową wiedzę by efektywnie wykorzystać ją w swojej codziennej pracy.
W przedstawionym filmie przekazuję zawartość kursu w kilkuminutowej pigułce. Zapraszam do oglądania.
Życzę miłej i owocnej nauki.
autor: Katarzyna Klimas