Elementy arteterapii w zajęciach z psem dla dziecka z niepełnosprawnością intelektualną
Wstęp
Witam i zapraszam do mojego kursu pod tytułem:
Elementy arteterapii w zajęciach z psem dla dziecka z niepełnosprawnością intelektualną
Jest to kurs w którym została przedstawiona propozycja połączenia dwóch metod pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną:
arteterapii oraz dogoterapii.
Arteterapia czyli po prostu terapia przez sztukę, ma ogromny potencjał przenoszenia pozytywnego ładunku emocjonalnego oraz subtelnego przekazu określonych wartości estetycznych czy kulturowych. Dlatego wspaniale się sprawdza w pracy z dzieckiem o różnych dysfunkcjach. Dogoterapia natomiast jako terapia wspomagająca, która wykorzystuje obecność psa na zajęciach daje ogromną radość i motywację dzieciom do zmierzenia się z trudnym ćwiczeniem, ukończeniem go po to, by nagrodą była krótka zabawa z psem, poczęstowanie go smaczkiem czy wydanie mu zabawnego polecenia.
Chociaż obydwa rodzaje wspomnianych terapii mogą niewątpliwie przynosić wymierne efekty same w sobie, to zauważam, że połączenie ich w ramach pojedynczych zajęć stanowi urozmaicenie i pomaga nam, pedagogom, jeszcze silniej oddziaływać na całościowy rozwój dziecka.
W przedstawionym filmie przekazuję zawartość kursu w kilkuminutowej pigułce. Zapraszam do oglądania.
Życzę miłej i owocnej nauki.
autor: Bogusława Wielgat