Awans zawodowy nauczyciela od 1 września 2022
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Kurs przeznaczony jest dla nauczycieli, dyrektorów, mentorów i wszystkich osób, które są zainteresowane awansem zawodowym nauczycieli.
Czego się nauczę?
W trakcie kursu zdobędą Państwo wiedzę o procedurze awansu zawodowego i wszelkich zmianach, które zostały wprowadzone w tym obszarze od 1 września 2022 r. W niektórych miejscach znajdą Państwo porównanie wcześniej obowiązującej procedury zdobywania kolejnych stopni awansu do obecnie obowiązującej.
Co znajduje się w kursie?
Zmiany w procedurze awansu zawodowego zostały wprowadzone dość nagle i obejmują duży obszar – zmianę definicji, likwidację niektórych stopni, wprowadzenie odmiennej ścieżki awansu.
Kurs jest przeznaczony zarówno dla tych nauczycieli, którzy są w trakcie awansu zawodowego i potrzebują informacji o przepisach przejściowych, jak również dla tych, którzy dopiero rozpoczynają awans zawodowy.
W kursie omówione są wymagania, jakie musi spełnić nauczyciel początkujący lub mianowany, by osiągnąć kolejny stopień awansu, jak musi przygotować się do postępowania kwalifikacyjnego czy egzaminacyjnego oraz jakie są procedury odwołania od decyzji komisji.
Ponadto, będą Państwo mogli sprawdzić swoją wiedzę w 5 krótkich mini – testach oraz egzaminie końcowym, podsumowującym zdobytą podczas kursu wiedzę.
Dzięki temu awans zawodowy dla nikogo już nie będzie tajemnicą.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
01Wstęp – podstawowe zmiany w przepisach dotyczących awansu zawodowego nauczycieli.Wstęp – podstawowe zmiany w przepisach dotyczących awansu zawodowego nauczycieli.
-
02Webinar cz. 1Webinar cz. 1
-
03Webinar cz. 2Webinar cz. 2
-
04Podstawa prawna działań dotyczących awansu zawodowego nauczycieliPodstawa prawna działań dotyczących awansu zawodowego nauczycieli
-
05Procedura awansu zawodowego nauczycieli w szkołach za granicąProcedura awansu zawodowego nauczycieli w szkołach za granicą
-
06Nowe zasady awansu nauczycieliNowe zasady awansu nauczycieli
-
07Kim jest nauczyciel początkujący?Kim jest nauczyciel początkujący?
-
08Okres przygotowania nauczyciela początkującego do zawoduOkres przygotowania nauczyciela początkującego do zawodu
-
09Wymiar przygotowania nauczycielaWymiar przygotowania nauczyciela
-
10Obowiązki nauczyciela początkującego w okresie przygotowania do zawodu nauczycielaObowiązki nauczyciela początkującego w okresie przygotowania do zawodu nauczyciela
-
11Obowiązki nauczyciela początkującego - Zajęcia w obecności komisjiObowiązki nauczyciela początkującego - Zajęcia w obecności komisji
-
12Opinie komisjiOpinie komisji
-
13Jakie działania podejmuje komisja po obserwacji zajęć prowadzonych przez nauczyciela początkującego?Jakie działania podejmuje komisja po obserwacji zajęć prowadzonych przez nauczyciela początkującego?
-
14Wzór opinii o przeprowadzonych zajęciachWzór opinii o przeprowadzonych zajęciach
-
15Ewaluacja własnej pracy i doskonalenieEwaluacja własnej pracy i doskonalenie
-
16Dzielenie się wiedzą - wewnątrzszkolne doskonalenie zawodoweDzielenie się wiedzą - wewnątrzszkolne doskonalenie zawodowe
-
17Formy doskonaleniaFormy doskonalenia
-
18Ocena pracy nauczycielaOcena pracy nauczyciela
-
19Obowiązkowe kryteria oceny pracy nauczycielaObowiązkowe kryteria oceny pracy nauczyciela
-
20Dodatkowe kryteria oceny pracy nauczycielaDodatkowe kryteria oceny pracy nauczyciela
-
21Poziom kryteriów oceny pracy oceniany przez dyrektoraPoziom kryteriów oceny pracy oceniany przez dyrektora
-
22Jak będzie wyglądał awans na nauczyciela dyplomowanego?Jak będzie wyglądał awans na nauczyciela dyplomowanego?
-
23Warunki nadania stopnia nauczyciela dyplomowanegoWarunki nadania stopnia nauczyciela dyplomowanego
-
24Zakres wymagań dotyczących realizowania zadańZakres wymagań dotyczących realizowania zadań
-
25Komisja egzaminacyjna - kryteriaKomisja egzaminacyjna - kryteria
-
26Tuż przed dyplomowaniem…Tuż przed dyplomowaniem…
-
27Kim jest mentor i jakie są jego obowiązki?Kim jest mentor i jakie są jego obowiązki?
-
28Przepisy przejściowe dla nauczycieliPrzepisy przejściowe dla nauczycieli
-
29Przykładowa ścieżka awansu zawodowego nauczycieliPrzykładowa ścieżka awansu zawodowego nauczycieli
Jestem nauczycielką przedszkola, ale również metodykiem, pedagogiem i terapeutą pedagogicznym. Na co dzień przede wszystkim wspieram merytorycznie kadrę Przedszkola Szkrabki w Warszawie, podsuwając wskazówki, metody aktywizujące dzieci i pobudzając do refleksji. W swojej pracy pedagogicznej łączę elementy wielu metod: planu daltońskiego, pedagogiki Montessorii, metody projektów badawczych itp. Doskonalę swój warsztat przede wszystkim w zakresie możliwości indywidualizowania pracy z dziećmi i wspierania dzieci zdolnych.
Od kilku lat współpracuję z wydawnictwami edukacyjnymi, pisząc programy wychowania przedszkolnego, podręczniki, tworząc pomoce dydaktyczne dla dzieci oraz materiały metodyczne dla nauczycieli.
Prowadzę warsztaty dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i rodziców, prezentując różne metody pracy z dzieckiem (przede wszystkim Plan Daltoński) oraz szerząc wiedzę na temat specyficznych trudności w uczeniu się (m.in. dysleksja).
Swoją wiedzą, doświadczeniem i materiałami dydaktycznymi dzielę się również na blogu www.przedszkolezpomyslem.pl.


