Jak zostać nauczycielem dyplomowanym? Awans zawodowy nauczyciela (obowiązuje do 09.2022 r.)
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Kurs przeznaczony jest dla wszystkich nauczycieli mianowanych, ubiegających się o stopień awansu na nauczyciela dyplomowanego. Jesteś nauczycielem mianowanym? Masz zamiar rozpocząć staż i dowiedzieć się, jakie musisz spełniać wymogi? Interesuje Cię prawo oświatowe? Z pewnością znajdziesz w tym kursie sporą dawkę informacji. Kurs przygotowany jest w oparciu o aktualne wytyczne dotyczące awansu zawodowego obowiązujące od 1 września 2019 r. Nie uwzględnia zmian które będą obowiązywać od 1 września 2022 r.
Czego się nauczę?
Nauczysz się zarówno tego, jak pisać plan rozwoju zawodowego, jak i sprawozdanie. Zdobędziesz wiedzę na temat rozmowy, pytań i zleconych przez komisję działań. Przyjrzysz się ciekawym rozwiązaniom. Dowiesz się jak powinna wyglądać „teczka idealna”.
Co znajduje się w kursie?
W kursie znajdziesz nie tylko teorię potrzebną każdemu nauczycielowi stażyście, ale także moc praktyki. Gotowe rozwiązania dotyczące planu rozwoju, sprawozdania i rozmowy. Przykłady pytań zadawanych przez komisję i działań, które nauczyciel podczas rozmowy musi wykonać. Kurs to pigułka wiedzy na temat awansu na nauczyciela dyplomowanego.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Powinności nauczycielaPowinności nauczyciela
-
03Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanegoWymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego
-
04Ocena dorobku zawodowego na zakończenie stażuOcena dorobku zawodowego na zakończenie stażu
-
05Staż a postępowanie kwalifikacyjneStaż a postępowanie kwalifikacyjne
-
06Warunki nadania stopniaWarunki nadania stopnia
-
07Nieobecność w okresie stażuNieobecność w okresie stażu
-
08Nadzór nad postępowaniemNadzór nad postępowaniem
-
09Dodatkowy stażDodatkowy staż
-
10TerminyTerminy
-
11Zmiany w planie rozwojuZmiany w planie rozwoju
-
12SprawozdanieSprawozdanie
-
13Powinności dyrektora szkołyPowinności dyrektora szkoły
-
14Powinności w okresie stażuPowinności w okresie stażu
-
15Dokumentacja do komisjiDokumentacja do komisji
-
16Posiedzenie komisjiPosiedzenie komisji
-
17EksperciEksperci
-
1814 dni na usunięcie braków w dokumentacji14 dni na usunięcie braków w dokumentacji
-
19Termin posiedzenia komisji kwalifikacyjnejTermin posiedzenia komisji kwalifikacyjnej
-
20Procedura ocenianiaProcedura oceniania
-
21Propozycja przygotowania dokumentacji do komisji kwalifikacyjnejPropozycja przygotowania dokumentacji do komisji kwalifikacyjnej
-
22Plan rozwoju zawodowego - przykładPlan rozwoju zawodowego - przykład
-
23Przykład planu napisanego według POWINNOŚCIPrzykład planu napisanego według POWINNOŚCI
-
24Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowegoSprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego
-
25Teczka idealnaTeczka idealna
-
26Opis i analiza realizacji wymagańOpis i analiza realizacji wymagań
-
27Prezentacja zadania w czasie posiedzenia komisjiPrezentacja zadania w czasie posiedzenia komisji
-
28Posiedzenie komisji - pytaniaPosiedzenie komisji - pytania
-
29Przykłady problemówPrzykłady problemów
-
30Cele własnego rozwojuCele własnego rozwoju
-
31Awans zawodowy w pytaniach i odpowiedziachAwans zawodowy w pytaniach i odpowiedziach
-
32ANEKS DO PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGOANEKS DO PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Jestem absolwentką Filologii Polskiej FUW (1999), Zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim (2012), trenerką technik pamięci, autorką ćwiczeń "Mistrz koncentracji"
Nauczycielka na każdym stopniu edukacji, egzaminatorka egzaminu ósmoklasisty i maturalnego, trenerka rad pedagogicznych, storytellerka.
Praktyka w szkole i ciągła obserwacja uczniów sprawiły, że swoją wiedzą postanowiłam podzielić się z nauczycielami i młodzieżą. Od 2007 roku szkolę rady pedagogiczne, specjalizując się w technikach pamięci, koncentracji, metodach aktywizujących. Niezmiernie bliskie jest mi ocenianie kształtujące i wszystko, co wspiera uczniów w ich nauce. Wieloletnia praca z trudną młodzieżą i program profilaktyki "Drogowskaz” mojego autorstwa ułatwiły mi spojrzenie na uczniów potrzebujących pomocy.
Ukończony kurs storytelling sprawił, że kursy opieram na snuciu opowieści i zachęcam do tego także nauczycieli. Moje kursy będą dla Państwa nie tylko sporą dawką wiedzy, ale także dawką dobrego humoru.


