Jak budować motywację wewnętrzną u dzieci?
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Jeśli jesteś nauczycielem lub rodzicem i chcesz pomóc dziecku rozwijać jego potencjał, motywację wewnętrzną i chęć do uczenia się nowych rzeczy – to kurs dla Ciebie. Wskazówki w nim zawarte będą pomocne dla dorosłych pracujących z dziećmi w każdym wieku, by lepiej radziły sobie z porażką i miały adekwatne poczucie własnej wartości oraz moc sprawczą.
Czego się nauczę?
Podczas kursu dowiesz się, w jaki sposób pracować z dzieckiem, by nabywało coraz więcej autonomii oraz „by chciało mu się chcieć” i próbować różnych rzeczy w działaniu. Otrzymasz wskazówki, jak motywować dzieci, by nasze słowa nie były jedynie suchymi deklaracjami oraz w jaki sposób wzmocnić w dzieciach (szczególnie młodszych) poczucie sprawczości i odpowiedzialności.
Co znajduje się w kursie?
Kurs składa się z kilku części, zawierających podstawowe informacje o motywacji i takich sposobach działania, które wzmacniają motywację wewnętrzną i autonomie u dzieci.
W treści kursu znajdziesz też odnośniki do wartościowych stron internetowych i publikacji książkowych.
Ponadto, będziesz mógł/a sprawdzić swoją wiedzę w 5 krótkich mini – testach oraz egzaminie końcowym, podsumowującym zdobytą podczas kursu wiedzę. Dzięki temu będziesz naprawdę profesjonalnie przygotowanym specjalistą.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Webinar cz. 1Webinar cz. 1
-
03Webinar cz. 2Webinar cz. 2
-
04Webinar cz. 3Webinar cz. 3
-
05Czym są motywacja zewnętrzna i motywacja wewnętrzna?Czym są motywacja zewnętrzna i motywacja wewnętrzna?
-
06Motywacja wewnętrznaMotywacja wewnętrzna
-
07EKSPERYMENT PSYCHOLOGICZNY DOTYCZĄCY NAGRADZANIAEKSPERYMENT PSYCHOLOGICZNY DOTYCZĄCY NAGRADZANIA
-
08Perspektywa niektórych dorosłych w myśleniu o motywacjiPerspektywa niektórych dorosłych w myśleniu o motywacji
-
09Przydatny schemat motywowaniaPrzydatny schemat motywowania
-
10Samodzielność, odpowiedzialność i współpraca jako wsparcie w rozwoju motywacjiSamodzielność, odpowiedzialność i współpraca jako wsparcie w rozwoju motywacji
-
11OdpowiedzialnośćOdpowiedzialność
-
12WspółpracaWspółpraca
-
13W jaki sposób chwalić dziecko?W jaki sposób chwalić dziecko?
-
14Ćwiczenia i zabawy rozwijające motywację wewnętrznąĆwiczenia i zabawy rozwijające motywację wewnętrzną
-
15Czy każdy jest gotowy do autonomii?Czy każdy jest gotowy do autonomii?
-
16Jakie pytania warto sobie zadać, zanim wprowadzimy zadania autonomiczne?Jakie pytania warto sobie zadać, zanim wprowadzimy zadania autonomiczne?
-
17Niektóre metody i formy pracy wzmacniające motywację wewnętrznąNiektóre metody i formy pracy wzmacniające motywację wewnętrzną
-
18PodsumowaniePodsumowanie
Jestem nauczycielką przedszkola, ale również metodykiem, pedagogiem i terapeutą pedagogicznym. Na co dzień przede wszystkim wspieram merytorycznie kadrę Przedszkola Szkrabki w Warszawie, podsuwając wskazówki, metody aktywizujące dzieci i pobudzając do refleksji. W swojej pracy pedagogicznej łączę elementy wielu metod: planu daltońskiego, pedagogiki Montessorii, metody projektów badawczych itp. Doskonalę swój warsztat przede wszystkim w zakresie możliwości indywidualizowania pracy z dziećmi i wspierania dzieci zdolnych.
Od kilku lat współpracuję z wydawnictwami edukacyjnymi, pisząc programy wychowania przedszkolnego, podręczniki, tworząc pomoce dydaktyczne dla dzieci oraz materiały metodyczne dla nauczycieli.
Prowadzę warsztaty dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i rodziców, prezentując różne metody pracy z dzieckiem (przede wszystkim Plan Daltoński) oraz szerząc wiedzę na temat specyficznych trudności w uczeniu się (m.in. dysleksja).
Swoją wiedzą, doświadczeniem i materiałami dydaktycznymi dzielę się również na blogu www.przedszkolezpomyslem.pl.


