Pomiar dydaktyczny i ewaluacja osiągnięć edukacyjnych uczniów
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Kurs skierowany jest do wszystkich nauczycieli i kadry kierowniczej, którzy zainteresowani są problematyką pomiaru dydaktycznego i ewaluacji osiągnięć edukacyjnych uczniów.
Czego się nauczę?
- Poznasz podstawę prawną dotyczącą pomiaru dydaktycznego.
- Dowiesz się co to jest pomiar dydaktyczny, jakie są jego cele i narzędzia pomiarowe.
- Dowiesz się jak prawidłowo przygotować narzędzia pomiaru oraz opracować jego wyniki.
- Będziesz potrafić opracować cele operacyjne do planowanego pomiaru dydaktycznego.
- Poznasz typy zadań i zasady ich formułowania.
- Zapoznasz się ze sposobami obliczania czasu przeznaczonego na sprawdzanie wiadomości i umiejętności uczniów.
- Zapoznasz się ze sposobem opracowania punktowania i oceniania.
- Dowiesz się jak przeprowadzać analizę ilościową pomiaru dydaktycznego.
Co znajduje się w kursie?
- Prezentacja multimedialna przedstawiająca treści kursu, pdf.
- Linki do zasobów Internetowych
- Praktyczne przykłady dotyczące dokumentacji pomiaru dydaktycznego.
- Przykłady różnych typów zadań.
- Zadania mające na celu utrwalenie zdobytych wiadomości.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Podstawa prawna pomiaru dydaktycznegoPodstawa prawna pomiaru dydaktycznego
-
03Pomiar dydaktyczny w praktyce szkolnejPomiar dydaktyczny w praktyce szkolnej
-
04Cele pomiaru dydaktycznegoCele pomiaru dydaktycznego
-
05Narzędzia pomiaru dydaktycznegoNarzędzia pomiaru dydaktycznego
-
06Rodzaje testówRodzaje testów
-
07Analiza treści kształcenia (wymagań programowych)Analiza treści kształcenia (wymagań programowych)
-
08Cele operacyjneCele operacyjne
-
09Wybór formy zadań i opracowanie planu testuWybór formy zadań i opracowanie planu testu
-
10Typy zadańTypy zadań
-
11Zasady budowania zadańZasady budowania zadań
-
12Czas rozwiązywania zadań przez uczniówCzas rozwiązywania zadań przez uczniów
-
13Kartoteka testuKartoteka testu
-
14PodsumowaniePodsumowanie
-
15CertyfikatCertyfikat
Absolwentka Wydziału Fizyki i Techniki Jądrowej, Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Obecnie nauczyciel fizyki w szkole podstawowej, w przeszłości również jako nauczyciel w gimnazjum i liceum ogólnokształcącym. Ukończyłam także studium pedagogiczne w Wyższej Szkole Humanistyczno-Przyrodniczej w Sandomierzu.
Od 2015 roku jestem trenerem, prowadzę szkolenia dla nauczycieli zarówno w formie stacjonarnej jak i e-learningowej. Obecnie mam za sobą około 300 godzin szkoleń stacjonarnych.
Współpracuję z Niepubliczną Placówką Doskonalenia Nauczycieli "Przyjazna Edukacja” w Tarnobrzegu. Specjalizuję się głównie w nowoczesnych metodach nauczania, powiązanych z technologią informacyjno- komunikacyjną, innowacjach i eksperymentach pedagogicznych, pomiarze dydaktycznym, ocenianiu wspierającym ucznia, wartościowaniu osiągnięć edukacyjnych oraz szeroko pojętym prawem w oświacie.
Zainteresowania prawem oświatowym spowodowały, że ukończyłam kurs kwalifikacyjny dla oświatowej kadry kierowniczej. Jestem także popularyzatorką wykorzystania metod badawczych w nauczaniu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. Ponieważ jestem praktykującym nauczycielem, pełnym pasji i zainteresowań swoje szkolenia opieram na bogatym doświadczeniu, które zdobyłam m.in. przy realizacji czterech projektów unijnych.
Jestem współautorką publikacji książkowych wydanych w czerwcu 2016 r. realizowanych w ramach projektu Erasmus+:
- "Zbiór scenariuszy lekcyjnych: Z matematyką przez świat, w poszukiwaniu nowych metod nauczania matematyki i przedmiotów pokrewnych”.
- "Zbiór zadań: Z matematyką przez świat”.
- Jest także współautorką trzech innowacji pedagogicznych, które także wdrożyłam i przeprowadziłam w swoich szkołach:
- "Małżeństwo z rozsądku- matematyka z fizyką” 2010/2011;
- "Technologia informacyjno komunikacyjna na usługach matematyki i fizyki” 2016/2017’
- "Narzędzia informatyki na lekcjach fizyki i języka angielskiego” 2018/2019.
Moje zainteresowania to malarstwo olejne i akrylowe, rękodzieło artystyczne, historia drugiej wojny światowej i astronomia.


