Tytuł szkolenia

Spektrum autyzmu u starszych dzieci

Cena regularna
45.00 zł
Cena w pakiecie 5 za 3
39.00 zł
dr Agnieszka Chęcińska-Kopiec
Autor szkolenia dr Agnieszka Chęcińska-Kopiec
Nauczyciel akademicki, doktor nauk o zarządzaniu, akredytowany praktyk tutoringu, certyfikowany trener minimediacji (w duchu wychowania bez...

Nauczyciel akademicki, doktor nauk o zarządzaniu, akredytowany praktyk tutoringu, certyfikowany trener minimediacji (w duchu wychowania bez...

Nowość
5 za 3
Kurs
Dowolna ilość realizacji
Mobile friendly
TOP Autor
Zaproszenie
od autora
Ważność
kursu
bezterminowo
(dla użytkowników indywidualnych)
Poziom
szkolenia
Zaawansowany
Czas
trwania
2 godziny
Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie

Dla Kogo jest ten kurs?

Kurs skierowany jest dla nauczycieli i wychowawców w szkołach podstawowych oraz ponadpodstawowych, którzy chcą wspierać uczniów w ich rozwoju; którzy dzięki swoim obserwacjom mogą pomóc rodzicom w podjęciu odpowiednich kroków, aby zacząć specjalistyczną diagnozę oraz terapię w kierunku spektrum autyzmu. Należy podkreślić, że w okresie nastoletnim występuje drugi (po okresie dzieciństwa) przełom rozwoju człowieka; podczas którego może uwydatnić się któryś z obszarów spektrum autyzmu. Z treścią kursu powinni zapoznać się również rodzice, ponieważ zamieszczona została tu wiedza dotycząca różnych przesłanek, które mogą pomóc w wykryciu symptomów ze spektrum autyzmu.  

Czego się nauczę? 

Podczas kursu dowiesz się czym jest spektrum autyzmu; jakie można zaobserwować symptomy wskazujące na to, że nastolatek znajduje się w grupie ryzyka. Skutkiem zaniedbań we wspomaganiu dziecka ze spektrum autyzmu w okresie dojrzewania może być między innymi przerwanie nauki, ucieczka od kontaktów z rówieśnikami, izolowanie się, popadanie w depresję. W kursie zamieszczone zostały również wskazówki jak budować relację w grupie i wspierać rozwój uczniów ze spektrum.

Co znajduje się w kursie?

Informacje zawarte w kursie pomogą nauczycielom i wychowawcom w spojrzeniu raz jeszcze na zagadnienie spektrum autyzmu.  Kurs stanie się drogowskazem w poszukiwaniu kierunku szukania drogi komunikacji i nawiązywania relacji nastolatków w spektrum autyzmu z otoczeniem. Wiele badań i obserwacji wskazuje na fakt jak ważne jest wsparcie grupy i otoczenia nastolatków i dorosłych w spektrum autyzmu. Wsparcie okazane najbliższym oraz osobie w spektrum pomaga jej w odnalezieniu poczucia sukcesu i satysfakcji w życiu osobistym i zawodowym. Oczywiście aktywność zawodowa autystów bardzo mocno jest powiązana z ich stopniem niepełnosprawności.  Informacje zawarte w kursie pomogą również w budowaniu w grupie atmosfery wsparcia, zrozumienia, tolerancji oraz empatii.

Ważność
kursu
bezterminowo
(dla użytkowników indywidualnych)
Poziom
szkolenia
Zaawansowany
Czas
trwania
2 godziny
Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie

Plan szkolenia

  • 01
    Wstęp
    Wstęp
  • 02
    Spektrum autyzmu - definicja, badania
    Spektrum autyzmu - definicja, badania
  • 03
    Typowe cechy
    Typowe cechy
  • 04
    Znajomość poszczególnych objawów
    Znajomość poszczególnych objawów
  • 05
    Typologia osób autystycznych
    Typologia osób autystycznych
  • 06
    Najczęściej definiowane zaburzenia obserwowane w spektrum autyzmu
    Najczęściej definiowane zaburzenia obserwowane w spektrum autyzmu
  • 07
    Zespół Aspargera (ZA)
    Zespół Aspargera (ZA)
  • 08
    Charakterystyczne oznaki i zachowania
    Charakterystyczne oznaki i zachowania
  • 09
    6 kryteriów diagnostycznych
    6 kryteriów diagnostycznych
  • 10
    Cechy ZA
    Cechy ZA
  • 11
    Jakimi zachowaniami charakteryzuje się uczeń z Zespołem Aspargera
    Jakimi zachowaniami charakteryzuje się uczeń z Zespołem Aspargera
  • 12
    Praca i komunikacja z uczniem w spektrum autyzmu
    Praca i komunikacja z uczniem w spektrum autyzmu
  • 13
    Jak można usprawnić obszar pracy z dzieckiem w spektrum autyzmu?
    Jak można usprawnić obszar pracy z dzieckiem w spektrum autyzmu?
  • 14
    Najczęściej proponowane terapie
    Najczęściej proponowane terapie
  • 15
    Jak współpracować z młodzieżą w spektrum autyzmu w klasie
    Jak współpracować z młodzieżą w spektrum autyzmu w klasie
  • 16
    Zachowania ryzykowne młodzieży w spektrum autyzmu
    Zachowania ryzykowne młodzieży w spektrum autyzmu
  • 17
    Zainteresowania dziecka z autyzmem
    Zainteresowania dziecka z autyzmem
  • 18
    Jak wykorzystać zainteresowania dzieci ze spektrum w codziennych zajęciach w szkole?
    Jak wykorzystać zainteresowania dzieci ze spektrum w codziennych zajęciach w szkole?
  • 19
    Polecana literatura dla nauczycieli i wychowawców
    Polecana literatura dla nauczycieli i wychowawców
  • 20
    Bibliografia
    Bibliografia

Jestem nauczycielem akademickim, adiunktem, doktorem nauk o zarządzaniu, akredytowanym praktykiem tutoringu, certyfikowanym trenerem minimediacji (w duchu wychowania bez przemocy NVC); certyfikowanym edukatorem pozytywnej dyscypliny rodziców oraz nauczycieli oraz Trenerem Umiejętności Społecznych TUS I oraz II stopnia.

Pomagam rodzicom i nauczycielom budować relacje oparte na miłości, empatii, szacunku i pozytywnej dyscyplinie, które są podstawowymi wartościami podczas długotrwałego procesu wychowania kompetentnych i szczęśliwych dzieci.

Pracuję jako adiunkt, nauczyciel akademicki od 2007 roku; a od 2012 roku wdrażam założenia tutoringu dbając o rozwój i wspierając swoich podopiecznych. Jako potwierdzenie efektów pracy w 2019 roku otrzymałam, podczas VII Gali Środowiska Studenckiego Kukucjusze 2019 AWF Katowice, wyróżnienie w kategorii Złote Serce. Od 2019 roku należę do kadry tutorskiej TDJ Fundation. Stworzyłam Akademię Relacji, której celem jest szkolenie rodziców oraz wychowawców żłobków, przedszkoli i szkół – w szeroko rozumianej sztuce nawiązywania komunikacji i budowania relacji. Ponadto od 2021 roku z ramienia AWF Katowice jestem częścią ministerialnego projektu WF z AWF – gdzie odpowiedzialna jestem za przeszkolenie nauczycieli Wychowania Fizycznego z woj. Śląskiego i opolskiego z budowania relacji i wsparcia dla dzieci wracających po nauczaniu zdalnym do szkoły.

Należę do kadry tutorskiej TDJ Fundation. Jestem autorką artykułów o wychowaniu i rozwoju w magazynach: “Świat Przedszkolaka” i “Świat Pierwszoklasisty” oraz na portalu Pozytywna Dyscyplina dla rodziców; Pozytywna Dyscyplina w szkole i klasie dla nauczycieli i rodziców dzieci szkolnych- Pogotowie Rodzicielskie; oraz Pomysłowi Rodzice.

Współpracuję z WyEdukowani – Akademią Projektowania Rozwoju; Wojewódzkim Ośrodkiem Metodycznym (WOM) w Katowicach oraz Centrum Doskonalenia Nauczycieli (CDN) w Sosnowcu. Prowadzę szkolenia dla nauczycieli (w tym Rad Pedagogicznych) oraz rodziców zarówno w formie stacjonarnej, online, jak i e-learningowej. Od 2016 roku ma za sobą przeprowadzenie około 500 godzin szkoleń stacjonarnych oraz od 2020 roku około 600 godzin on-line; ponadto napisałam oraz nagrałam około 10 certyfikowanych kursów dla nauczycieli.

Pozytywna Dyscyplina w sposób bardzo obrazowy i jasny uczy, jak zrozumieć poszczególne zachowania dzieci, tłumaczy je od strony biologicznej jak i psychologicznej. Pozytywna Dyscyplina porządkuje potrzeby dzieci dając równocześnie narzędzia i techniki do ich zaspokajania. Łącząc Pozytywną Dyscyplinę, Minimediacje (bazujące na Porozumieniu bez przemocy, narzędzie do rozwiązywania konfliktów z dziećmi i między dziećmi) oraz SELF-REG (czyli obserwacji siebie i dzieci w celu nazywania i lokalizowania stresorów, by nauczyć się radzenia sobie z emocjami w trudnych momentach) podane w formie tutoringu (bazującym na sztuce zadawania pytań i szukaniu rozwiązań - nie dając gotowych odpowiedzi) - stworzyłam efektywny wachlarz narzędzi którymi dzielę się z Rodzicami oraz Wychowawcami, którzy zafascynowani są budowaniem relacji na bazie szacunku i zrozumienia.

Jako mama dwójki dzieci (Nastolatki i Przedszkolaka) i prawie idealna żona sukcesywnie wprowadzam założenia porozumienia bez przemocy do swojego domu. Oczywiście żadna metoda nie rozwiąże raz na zawsze wszystkich problemów – ale otrzymujemy wskazówki, jak budować relacje między rodzicami i dziećmi, (bo niezaspokojone potrzeby są głównym sprawcami tzw „złych” zachowań…)

Wzór
www.szkolna24.pl
Data wydania certyfikatu:
Certyfikat
Zaświadcza się, że Pan/Pani
Imię i Nazwisko
w dniu xx-xx-xxxx ukończył/a kurs
"Spektrum autyzmu u starszych dzieci"
w wymiarze 3 godzin prowadzony przez szkolna24.pl
Nr XXXX/2021
Zaświadczenie nr ED-II.4430.13.2017 z dn. 2 października 2017 r. o wpisie Niepublicznej Placówki Szkolna24.pl do ewidencji szkół i placówek niepublicznych, prowadzonej przez Prezydenta Miasta Częstochowy pod numerem 400
INFORMACJA O PRYWATNOŚCI PLIKÓW COOKIES

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić wrażenia podczas przeglądania witryny. Część plików cookies, które są sklasyfikowane jako niezbędne, są przechowywane w przeglądarce, ponieważ są konieczne do działania podstawowych funkcji witryny.

Używamy również plików cookies stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny. Te pliki cookies będą przechowywane w przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Możesz również z nich zrezygnować, ale rezygnacja z niektórych z tych plików może mieć wpływ na wygodę przeglądania.

Klikając „Przejdź do serwisu” udzielasz zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych dotyczących Twojej aktywności na naszej stronie. Dane są zbierane w celach zgodnych z naszą polityką prywatności oraz polityką cookies. Zgoda jest dobrowolna. Możesz jej odmówić lub ograniczyć jej zakres klikając w "Preferencje cookies".

W każdej chwili możesz modyfikować udzielone zgody w zakładce: informacje i regulaminy — zresetuj ustawienia cookies.

RODZAJE PLIKÓW COOKIES UŻYWANYCH NA NASZEJ STRONIE

Dane są zbierane w celach zgodnych z naszą polityką prywatności. Zgoda jest dobrowolna. Możesz jej odmówić lub ograniczyć jej zakres.

W każdej chwili możesz modyfikować udzielone zgody w zakładce: informacje i regulaminy — zresetuj ustawienia cookies.

Niezbędne

Przyczyniają się do użyteczności strony poprzez umożliwianie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie i dostęp do bezpiecznych obszarów strony internetowej. Strona internetowa nie może funkcjonować poprawnie bez tych ciasteczek.

Statystyczne

Pomagają zrozumieć, w jaki sposób różni Użytkownicy Serwisu zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.

Marketingowe

Marketingowe pliki cookie stosowane są w celu śledzenia użytkowników na stronach internetowych. Ich celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych Użytkowników, a tym samym bardziej cenne dla wydawców, reklamodawców i strony trzecie (np. Google, Facebook).

Sukces
Przejdź do koszyka
Ostrzeżenie
Przejdź do koszyka
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie