Praca z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną - niezbędnik oligofrenopedagoga
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Kurs dedykowany jest zarówno początkującym oligofrenopedagogom, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z pracą z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie, jak również wszystkim osobom pragnącym usystematyzować swoją wiedzę o podstawowych zagadnieniach związanych z tą problematyką.
Co znajduje się w kursie?
Niniejszy kurs stanowi kompendium wiedzy w formie słowniczka-glosariusza opisującego najważniejsze komponenty pracy każdego oligofrenopedagoga. W kursie znajdują się najważniejsze elementy pracy ologofrenopedagoga: na co powinien zwrócić uwagę, co jest ważne pracując z dziećmi i jak się poruszać w świecie pedagogiki specjalnej.
Czego się nauczę?
Kurs stanowi syntetyczne ujęcie podstawowych pojęć związanych z praktyką pracy z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie w formie haseł zaczynających się od kolejnych liter alfabetu. Informacje zebrane w poszczególnych częściach opracowania wynikają nie tylko z wiedzy, ale przede wszystkim z wieloletniego doświadczenia praktycznego autora w pracy w charakterze oligofrenopedagoga.Rozpocząłeś pracę jako oligofrenopedagog, potrzebujesz podstawowej wiedzy lub może bardziej zaawansowanej, chcesz wiedzieć co jest ważne w pracy pedagoga specjalnego?
Ten kurs usystematyzuje, poukłada i da Ci odpowiednią wiedzę. Zapraszam.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02A jak aktywizacjaA jak aktywizacja
-
03A jak aktywizacja cd.A jak aktywizacja cd.
-
04A jak aktywizacja cd.A jak aktywizacja cd.
-
05B jak błędy wychowawczeB jak błędy wychowawcze
-
06C jak charakterystyka dziecka niepełnosprawnego intelektualnieC jak charakterystyka dziecka niepełnosprawnego intelektualnie
-
07D jak diagnozaD jak diagnoza
-
10F jak formy pracyF jak formy pracy
-
11G jak główne zasady wychowania czyli dekalog nauczyciela i wychowawcyG jak główne zasady wychowania czyli dekalog nauczyciela i wychowawcy
-
12H jak humorH jak humor
-
13I jak IPETI jak IPET
-
14J jak „ja” czyli jak dziecko postrzega samego siebieJ jak „ja” czyli jak dziecko postrzega samego siebie
-
15K jak koła zainteresowańK jak koła zainteresowań
-
16L jak literatura dotycząca pracy z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnieL jak literatura dotycząca pracy z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie
-
17M jak metody pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualnąM jak metody pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną
-
18M jak metody pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną cd.M jak metody pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną cd.
-
19M jak metody pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną cd.M jak metody pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną cd.
-
20M jak metody pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną cd.M jak metody pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną cd.
-
21N jak nauczycielN jak nauczyciel
-
22N jak nauczyciel cd.N jak nauczyciel cd.
-
23O jak obserwacja dzieckaO jak obserwacja dziecka
-
24P jak potrzeby dzieckaP jak potrzeby dziecka
-
25R jak rodzice dzieci z niepełnosprawnością intelektualnąR jak rodzice dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
-
26R jak rodzice dzieci z niepełnosprawnością intelektualnąR jak rodzice dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
-
27R jak rodzice dzieci z niepełnosprawnością intelektualną audio cz. 1R jak rodzice dzieci z niepełnosprawnością intelektualną audio cz. 1
-
28R jak rodzice dzieci z niepełnosprawnością intelektualną audio cz. 2R jak rodzice dzieci z niepełnosprawnością intelektualną audio cz. 2
-
29R jak rodzice dzieci z niepełnosprawnością intelektualną audio cz. 3R jak rodzice dzieci z niepełnosprawnością intelektualną audio cz. 3
-
30R jak rodzice dzieci z niepełnosprawnością intelektualną audio cz. 4R jak rodzice dzieci z niepełnosprawnością intelektualną audio cz. 4
-
31S jak specjalne szkolnictwoS jak specjalne szkolnictwo
-
32S jak specjalne szkolnictwo cd.S jak specjalne szkolnictwo cd.
-
33T jak terapiaT jak terapia
-
34U jak uzależnieniaU jak uzależnienia
-
35W jak współpracaW jak współpraca
-
36Z jak zabawaZ jak zabawa
-
37CertyfikatCertyfikat
Jako oligofrenopedagog z dwudziestoletnim doświadczeniem, pracuję z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym. Moja praca to mój drugi dom. A dzieci…cóż, po prostu kocham je jak własne. Nauczyłam się bardziej rozumieć ich świat, problemy i troski, które przeżywają a także uczestniczyć w ich radościach.
W części mojej pracy wspomaga mnie bardzo ważna osoba – Nala, czyli odpowiednio przeszkolony pies terapeutyczny rasy Nova Scotia Duck Tolling Retriever, o zrównoważonym temperamencie, uwielbiający pracę z dziećmi. Stanowimy zgrany zespół, który wspólnie jest w stanie osiągać założone cele terapeutyczne, pomagając dzieciom rozwijać sferę poznawczą, społeczną, fizyczną i intelektualną.


