Tytuł szkolenia

Tworzenie Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną

Cena regularna
45.00 zł
Katarzyna Klimas
Autor szkolenia Katarzyna Klimas
Pedagog Terapeuta, Oligofrenopedagog, wychowawca w specjalnym ośrodku wychowawczym

Pedagog Terapeuta, Oligofrenopedagog, wychowawca w specjalnym ośrodku wychowawczym

Kurs
Dowolna ilość realizacji
Mobile friendly
Zaproszenie
od autora
Katarzyna Klimas
Ważność
kursu
bezterminowo
(dla użytkowników indywidualnych)
Poziom
szkolenia
Zaawansowany
Czas
trwania
3 godziny
Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie

Dla kogo jest ten kurs?

Pracują Państwo z dzieckiem z orzeczeniem o kształceniu specjalnym?

Kurs z pewnością przyda się w opracowaniu Indywidualnego Programu Edukacyjno – Terapeutycznego.

Czego się nauczę?

Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny (IPET) jest nie lada wyzwaniem dla nauczycieli pracujących z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Z doświadczenia wiem, że zredagowanie tego dokumentu rodzi wiele pytań i wątpliwości, m.in. o korelację IPET-u  z wielospecjalistyczną oceną poziomu funkcjonowania ucznia, formami udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej i wiele innych.

W trakcie kursu zdobędą Państwo wiedzę oraz praktyczne podpowiedzi potrzebne do redagowania wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia oraz Indywidualnego Programu Edukacyjno – Terapeutycznego.

Co znajduje się w kursie?

Kurs składa się z kilkunastu lekcji, które zawierają omówienie treści rozporządzenia MEN w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym z dnia 9 sierpnia 2017 r.

Kurs zawiera także charakterystykę niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim oraz omówienie na przykładach kolejnych elementów, jakie składają się na Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny.

Co jeszcze warto wiedzieć?

W przygotowaniu jest kurs "Techniki terapii pedagogicznej w ćwiczeniach grafomotorycznych” na który już zapraszam!

Ważność
kursu
bezterminowo
(dla użytkowników indywidualnych)
Poziom
szkolenia
Zaawansowany
Czas
trwania
3 godziny
Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie

Plan szkolenia

  • 02
    IPET – czym jest?
    IPET – czym jest?
  • 03
    IPET – podstawa prawna
    IPET – podstawa prawna
  • 04
    IPET - dla kogo?
    IPET - dla kogo?
  • 05
    Kto redaguje dokument?
    Kto redaguje dokument?
  • 06
    Współpraca z Rodzicami
    Współpraca z Rodzicami
  • 07
    IPET – do kiedy?
    IPET – do kiedy?
  • 08
    IPET – etapy tworzenia
    IPET – etapy tworzenia
  • 09
    Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia
    Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia
  • 10
    Sfery rozwoju
    Sfery rozwoju
  • 11
    Charakterystyka upośledzenia umysłowego w stopniu lekkim
    Charakterystyka upośledzenia umysłowego w stopniu lekkim
  • 12
    Co zawiera IPET? Metryczka ucznia
    Co zawiera IPET? Metryczka ucznia
  • 13
    Zakres i sposób dostosowania programu wychowania przedszkolnego / wymagań edukacyjnych
    Zakres i sposób dostosowania programu wychowania przedszkolnego / wymagań edukacyjnych
  • 14
    Informacja
    Informacja
  • 15
    Zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów
    Zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów
  • 16
    Formy udzielania pomocy psychofizyczno – pedagogicznej
    Formy udzielania pomocy psychofizyczno – pedagogicznej
  • 17
    Działania wspierające rodziców
    Działania wspierające rodziców
  • 18
    Formy współpracy z podmiotami
    Formy współpracy z podmiotami
  • 19
    Podpisy zespołu opracowującego IPET
    Podpisy zespołu opracowującego IPET
  • 20
    Test końcowy
    Test końcowy

Jestem pedagogiem terapeutą i oligofrenpedagogiem. Pracuję, jako wychowawca w specjalnym ośrodku wychowawczym, gdzie prowadzę zajęcia rewalidacyjne oraz przygotowuję do samodzielnego życia młodzież z niepełnosprawnością intelektualną.

W swojej pracy z osobami z niepełnosprawnością staram się szanować ich godność oraz sprawiać by czuły się kochane i akceptowane. Rozpoznawanie i wzmacnianie mocnych stron moich wychowanek to ulubione zajęcie w codziennej pracy. Szczególnym obszarem moich zainteresowań i działań w pracy wychowawczej są działania profilaktyczne oraz wychowanie do wartości.

Prowadzę także indywidualne zajęcia rewalidacyjne w przedszkolach, podczas których m.in. przygotowywałam do gotowości szkolnej dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, prowadziłam zajęcia z dzieckiem z autyzmem wczesnodziecięcym, afazją i tym podobnymi zaburzeniami.

Zdobytą wiedzę i doświadczenie pogłębiam poprzez uczestnictwo w studiach doktoranckich na kierunku pedagogika.

Swoją wiedzą i umiejętnościami chciałabym także dzielić się z Państwem. Mam nadzieję, że moje kursy, które zaproponowałam, staną się konkretnym narzędziem pomocy dla Państwa codziennej pracy i przyczynią się do dalszych sukcesów, których z całego serca Państwu życzę.

Zapraszam do uczestnictwa w moich kursach.

Wzór
www.szkolna24.pl
Data wydania certyfikatu:
Certyfikat
Zaświadcza się, że Pan/Pani
Imię i Nazwisko
w dniu xx-xx-xxxx ukończył/a kurs
"Tworzenie Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną"
w wymiarze 3 godzin prowadzony przez szkolna24.pl
Nr XXXX/2021
Zaświadczenie nr ED-II.4430.13.2017 z dn. 2 października 2017 r. o wpisie Niepublicznej Placówki Szkolna24.pl do ewidencji szkół i placówek niepublicznych, prowadzonej przez Prezydenta Miasta Częstochowy pod numerem 400

Dbamy o Twoją prywatność. Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej dotyczących cookies zgadzasz się na ich zapis i wykorzystanie. Więcej informacji znajduje się w Polityce prywatności na tej stronie.

Sukces
Przejdź do koszyka
Ostrzeżenie
Przejdź do koszyka
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie