Jak uczyć dzieci na odległość? Nauczanie zdalne w przedszkolu i klasach 1-3
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Ten kurs jest przeznaczony dla nauczycieli przedszkoli i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Przedstawia niektóre wybrane sposoby organizowania edukacji na odległość z tak małymi dziećmi. Jeśli chcesz zaproponować dzieciom różne formy aktywności przy pomocy powszechnie dostępnych narzędzi, ten kurs jest właśnie dla Ciebie.
Czego się nauczę?
W trakcie kursu poznasz działanie powszechnie dostępnych narzędzi internetowych, które można wykorzystać w edukacji zdalnej z najmłodszymi dziećmi. Znajdziesz w nim również wiele propozycji na ich zastosowanie w sposób interesujący i kształcący dla dzieci. Kurs zawiera również krótkie informacje dotyczące legalnego wykorzystanie materiałów innych autorów i wskazówki do współpracy z rodzicami przy tej nietypowej formie edukacji.
Co znajduje się w kursie?
Kurs składa się z 12 części, podzielonych na rozdziały. Omawiam w nim niektóre przydatne funkcje powszechnie dostępnych narzędzi do tworzenia nagrań audio i wideo oraz propozycje zorganizowania nauczania zdalnego wśród dzieci przedszkolnych i uczniów z klas 1-3. Nie może zabraknąć również pomysłów na twórcze stworzenie narzędzi pomocnych w realizacji edukacji zdalnej i przykładów jak je różnorodnie wykorzystać.
W treści kursu znajdziesz też wiele odnośników do wartościowych stron internetowych dotyczącej poruszanej tematyki, linki do filmów i nagrań oraz przykłady praktycznych rozwiązań.
Ponadto, będziesz mógł/a sprawdzić swoją wiedzę w krótkich minitestach oraz jednym dłuższym teście podsumowującym zdobytą podczas kursu wiedzę. Dzięki temu będziesz naprawdę profesjonalnie przygotowanym specjalistą, gotowym do nowego wyzwania.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Co musimy zrobić zanim zaczniemy naszą pracę na odległość z przedszkolakami?Co musimy zrobić zanim zaczniemy naszą pracę na odległość z przedszkolakami?
-
03Co powinien zawierać plan edukacji na odległość?Co powinien zawierać plan edukacji na odległość?
-
05Transmisja on-line nauczyciela z przedszkolakami, których rodzice zalogują się w określonej platformie, aplikacji czy programieTransmisja on-line nauczyciela z przedszkolakami, których rodzice zalogują się w określonej platformie, aplikacji czy programie
-
06Nagranie filmów obrazujących to, co chcemy przekazać dzieciomNagranie filmów obrazujących to, co chcemy przekazać dzieciom
-
07Z jakich narzędzi warto skorzystać?Z jakich narzędzi warto skorzystać?
-
08Nagrania dźwiękoweNagrania dźwiękowe
-
09Tworzenie zdjęć, kolaży ze zdjęćTworzenie zdjęć, kolaży ze zdjęć
-
10Aparat cyfrowy – zasady działania tak jak propozycja ze smartfonemAparat cyfrowy – zasady działania tak jak propozycja ze smartfonem
-
12Korzystanie z filmów, obrazów i nagrań stworzonych przez inne osobyKorzystanie z filmów, obrazów i nagrań stworzonych przez inne osoby
-
13Korzystanie z książek, plików muzycznych i przewodników metodycznychKorzystanie z książek, plików muzycznych i przewodników metodycznych
-
14Wykorzystanie z podręczników, kart pracy, które dzieci mają w domuWykorzystanie z podręczników, kart pracy, które dzieci mają w domu
-
15Jak udostępniać materiały rodzicom? Jak zadbać o poszanowanie własnych praw autorskich?Jak udostępniać materiały rodzicom? Jak zadbać o poszanowanie własnych praw autorskich?
-
16Współpraca z rodzicamiWspółpraca z rodzicami
-
17Zabawy bez drukarkiZabawy bez drukarki
-
18Lista książek do polecenia dla rodziców dzieci przedszkolnychLista książek do polecenia dla rodziców dzieci przedszkolnych
-
19PodsumowaniePodsumowanie
Jestem nauczycielką przedszkola, ale również metodykiem, pedagogiem i terapeutą pedagogicznym. Na co dzień przede wszystkim wspieram merytorycznie kadrę Przedszkola Szkrabki w Warszawie, podsuwając wskazówki, metody aktywizujące dzieci i pobudzając do refleksji. W swojej pracy pedagogicznej łączę elementy wielu metod: planu daltońskiego, pedagogiki Montessorii, metody projektów badawczych itp. Doskonalę swój warsztat przede wszystkim w zakresie możliwości indywidualizowania pracy z dziećmi i wspierania dzieci zdolnych.
Od kilku lat współpracuję z wydawnictwami edukacyjnymi, pisząc programy wychowania przedszkolnego, podręczniki, tworząc pomoce dydaktyczne dla dzieci oraz materiały metodyczne dla nauczycieli.
Prowadzę warsztaty dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i rodziców, prezentując różne metody pracy z dzieckiem (przede wszystkim Plan Daltoński) oraz szerząc wiedzę na temat specyficznych trudności w uczeniu się (m.in. dysleksja).
Swoją wiedzą, doświadczeniem i materiałami dydaktycznymi dzielę się również na blogu www.przedszkolezpomyslem.pl.


