Indywidualizacja procesu nauczania
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Kurs przeznaczony jest dla nauczycieli, terapeutów i specjalistów pracujących z dziećmi w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych a także w placówkach integracyjnych, terapeutycznych i specjalnych.
Czego się nauczę?
W trakcie kursu poznasz skuteczne, sprawdzone metody planowania zajęć dla zróżnicowanej pod względem możliwości poznawczych i funkcjonalnych. Będziesz umieć realizować podstawę programową i optymalizować procesy rozwojowe z wykorzystaniem metody uniwersalnego projektowania. Dowiesz się jak wykorzystywać procesy grupowe i wzmacniać umiejętności społeczne dzieci, tak, by każdy poczuł się ważny i nikt się nie nudził!
Co znajduje się w kursie?
Kurs składa się z 3 części podzielonych na moduły lekcyjne.
Pierwsza – Wyjaśnia zasady przyswajania wiedzy i nowych umiejętności. Opisuje, jak organizować zajęcia, by dzieci chciały w nich brać udział i uczyły się jak najefektywniej.
Druga – Opisuje uwarunkowania prawne i środowiskowe uczestnictwa w edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami – zarówno z deficytami, jak i tych szczególnie utalentowanych.
Trzecia – Wprowadza podstawy uniwersalnego projektowania i klaruje wiodącą rolę nauczyciela w kierowaniu procesami grupowymi w klasie.
Trzecia – Krok po kroku wprowadza do planowania zajęć metodą projektową.
Co jeszcze warto wiedzieć
Nauczyciele często borykają się z dylematem – jak przygotować zajęcia, by dzieci wymagające szczególnej uwagi nie zabierały jej tym, które stanowią większość i znajdują się w tzw. "normie”.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02WEBINARWEBINAR
-
03Kiedy dziecko uczy się najlepiejKiedy dziecko uczy się najlepiej
-
04Test inteligencji wielorakiejTest inteligencji wielorakiej
-
05Najbardziej pożądane inteligencje w szkole tradycyjneNajbardziej pożądane inteligencje w szkole tradycyjne
-
06Formułowanie celówFormułowanie celów
-
07Osobiste zaangażowanie i szansa na samodzielne rozwiązywanie problemówOsobiste zaangażowanie i szansa na samodzielne rozwiązywanie problemów
-
08Aktywność – także ruchowa dzieckaAktywność – także ruchowa dziecka
-
09Poczucie bezpieczeństwa i zaspokojenia potrzeb fizjologicznychPoczucie bezpieczeństwa i zaspokojenia potrzeb fizjologicznych
-
10Dobre relacje społeczneDobre relacje społeczne
-
11Czym jest edukacja włączająca?Czym jest edukacja włączająca?
-
12Cele i założenia edukacji włączającejCele i założenia edukacji włączającej
-
13Indywidualizacja w systemie dydaktyczno-wychowawczymIndywidualizacja w systemie dydaktyczno-wychowawczym
-
14Organizacja przestrzeniOrganizacja przestrzeni
-
15Projektowanie uniwersalne - zasadyProjektowanie uniwersalne - zasady
-
16ScenariuszScenariusz
-
17MetodyMetody
-
18PodsumowaniePodsumowanie
Od ukończenia studiów pedagogicznych na Uniwersytecie Wrocławskim oraz uzyskania tytułu terapeuty angażuję się w pracę z ludźmi potrzebującymi wsparcia. Pierwsze lata na ścieżce zawodowej spędziłam aktywizując osoby z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodziny do twórczego, harmonijnego życia na miarę posiadanych zasobów. Kolejny okres zgłębiałam tajemnice Autyzmu pracując z wyjątkowymi Dziećmi ze Spektrum oraz asystując ich Opiekunom w procesie wychowania, dzieląc się wiedzą ze specjalistami na licznych szkoleniach i warsztatach organizowanych w ramach Stowarzyszenia Promitis. Następnie z Wrocławia przeniosłam się do Tbilisi – współtworząc tam Centrum Terapeutyczne Sunspace z którym mam przyjemność współpracować do dziś, szkoląc terapeutów w Centrum Neurorozwoju oraz współtworząc program edukacyjny dla otwieranego w 2018 roku kierunku terapia zajęciowa na Uniwersytecie Stanowym w Tbilisi.
Po powrocie do Polski działałam terapeutycznie wraz z kilkoma fundacjami na terenie Wrocławia, rozwijałam prowadziłam również działalność edukacyjną i szkoleniową, która dynamicznie rozwinęła się na łonie Ośrodka Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych.
Moją pasją od zawsze jest człowiek i jego niezwykłe możliwości rozwojowe oraz dążenie do życiowego spełnienia. Pracuję w duchu pedagogiki personalistycznej, holistycznej i w oparciu o najlepsze praktyki komunikacji bez przemocy. Prywatnie mama Rozalki i zapalony podróżnik.
Całość dotychczasowych doświadczeń życiowych, edukacyjnych i zawodowych oraz bogactwo kompetencji zdobyte w praktyce, kontaktach z cudownymi Ludźmi, wspólnym pokonywaniu słabości, w dążeniu do rozwoju i dobrego życia – zaowocowały Win Your Life – firmą, która powstała, by służyć wiedzą i realnym wsparciem na gruncie zawodowym i na ścieżce osobistego wzrostu.


