Adaptacja w żłobku i przedszkolu
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Kurs adresowany jest do nauczycieli wychowania przedszkolnego oraz wychowawców w żłobkach, którzy w bardzo kreatywny i jednocześnie pełen empatii i zrozumienia sposób podchodzą do adaptacji dzieci, chcieliby odświeżyć swoją wiedzę, poszukać inspiracji czy zastanowić się co można ulepszyć. Kurs jest także odpowiedni dla właścicieli i dyrektorów placówek przedszkolnych, aby mogli wspierać swój zespół w okresie adaptacji.
Czego się nauczę?
Kurs pomoże Tobie, Dzieciom oraz Rodzicom! Przypomnisz sobie oraz utrwalisz i nauczysz się jak przeprowadzić dzieci przez tak trudny dla wszystkich okres adaptacji do przedszkola czy żłobka. Kurs zawiera wiele praktycznych pomysłów na oswojenie dzieci żłobkowych oraz przedszkolaków z zasadami oraz regułami. W kursie znajduje się podrozdział poświęcony relacji z Rodzicami, jak budować komunikaty, aby wspólnie działać dla dobra, spokoju i rozwoju dziecka.
Co znajduje się w kursie?
Wiadomości i wskazówki zawarte w kursie pomogą Wychowawcom oswoić swoje obawy i odświeżyć informacje związane z adaptacją dzieci do żłobków i przedszkoli. Kurs wyjaśnia w jaki sposób można "oswoić” lęki związane z adaptacją, jak przygotować na nią Rodziców oraz Dzieci.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Webinar cz. 1Webinar cz. 1
-
03Webinar cz. 2Webinar cz. 2
-
04Webinar cz. 3Webinar cz. 3
-
05Gotowość Dzieci i RodzicówGotowość Dzieci i Rodziców
-
06Cele wychowania przedszkolnegoCele wychowania przedszkolnego
-
07Gotowość dzieci i rodziców do Adaptacja do żłobka i przedszkolaGotowość dzieci i rodziców do Adaptacja do żłobka i przedszkola
-
08Adaptacja jako procesAdaptacja jako proces
-
09Przedszkole wolne od obostrzeń związanych z pandemiąPrzedszkole wolne od obostrzeń związanych z pandemią
-
10Przedszkole w dobie koronawirusaPrzedszkole w dobie koronawirusa
-
11Rola Rodziców w procesie adaptacjiRola Rodziców w procesie adaptacji
-
12Przedszkolna codzienność a koronawirusPrzedszkolna codzienność a koronawirus
-
13Nagranie wideo 1Nagranie wideo 1
-
14Nagranie wideo 2Nagranie wideo 2
-
15Spokój RodzicówSpokój Rodziców
-
16Spokój MaluszkaSpokój Maluszka
-
17Oswajanie epidemiiOswajanie epidemii
-
18Nagranie 3Nagranie 3
-
19Komunikacja Rodziców z PrzedszkolemKomunikacja Rodziców z Przedszkolem
-
20Pierwszy Dzień w PrzedszkoluPierwszy Dzień w Przedszkolu
-
21PodsumowaniePodsumowanie
Jestem nauczycielem akademickim, adiunktem, doktorem nauk o zarządzaniu, akredytowanym praktykiem tutoringu, certyfikowanym trenerem minimediacji (w duchu wychowania bez przemocy NVC); certyfikowanym edukatorem pozytywnej dyscypliny rodziców oraz nauczycieli oraz Trenerem Umiejętności Społecznych TUS I oraz II stopnia.
Pomagam rodzicom i nauczycielom budować relacje oparte na miłości, empatii, szacunku i pozytywnej dyscyplinie, które są podstawowymi wartościami podczas długotrwałego procesu wychowania kompetentnych i szczęśliwych dzieci.
Pracuję jako adiunkt, nauczyciel akademicki od 2007 roku; a od 2012 roku wdrażam założenia tutoringu dbając o rozwój i wspierając swoich podopiecznych. Jako potwierdzenie efektów pracy w 2019 roku otrzymałam, podczas VII Gali Środowiska Studenckiego Kukucjusze 2019 AWF Katowice, wyróżnienie w kategorii Złote Serce. Od 2019 roku należę do kadry tutorskiej TDJ Fundation. Stworzyłam Akademię Relacji, której celem jest szkolenie rodziców oraz wychowawców żłobków, przedszkoli i szkół – w szeroko rozumianej sztuce nawiązywania komunikacji i budowania relacji. Ponadto od 2021 roku z ramienia AWF Katowice jestem częścią ministerialnego projektu WF z AWF – gdzie odpowiedzialna jestem za przeszkolenie nauczycieli Wychowania Fizycznego z woj. Śląskiego i opolskiego z budowania relacji i wsparcia dla dzieci wracających po nauczaniu zdalnym do szkoły.
Należę do kadry tutorskiej TDJ Fundation. Jestem autorką artykułów o wychowaniu i rozwoju w magazynach: “Świat Przedszkolaka” i “Świat Pierwszoklasisty” oraz na portalu Pozytywna Dyscyplina dla rodziców; Pozytywna Dyscyplina w szkole i klasie dla nauczycieli i rodziców dzieci szkolnych- Pogotowie Rodzicielskie; oraz Pomysłowi Rodzice.
Współpracuję z WyEdukowani – Akademią Projektowania Rozwoju; Wojewódzkim Ośrodkiem Metodycznym (WOM) w Katowicach oraz Centrum Doskonalenia Nauczycieli (CDN) w Sosnowcu. Prowadzę szkolenia dla nauczycieli (w tym Rad Pedagogicznych) oraz rodziców zarówno w formie stacjonarnej, online, jak i e-learningowej. Od 2016 roku ma za sobą przeprowadzenie około 500 godzin szkoleń stacjonarnych oraz od 2020 roku około 600 godzin on-line; ponadto napisałam oraz nagrałam około 10 certyfikowanych kursów dla nauczycieli.
Pozytywna Dyscyplina w sposób bardzo obrazowy i jasny uczy, jak zrozumieć poszczególne zachowania dzieci, tłumaczy je od strony biologicznej jak i psychologicznej. Pozytywna Dyscyplina porządkuje potrzeby dzieci dając równocześnie narzędzia i techniki do ich zaspokajania. Łącząc Pozytywną Dyscyplinę, Minimediacje (bazujące na Porozumieniu bez przemocy, narzędzie do rozwiązywania konfliktów z dziećmi i między dziećmi) oraz SELF-REG (czyli obserwacji siebie i dzieci w celu nazywania i lokalizowania stresorów, by nauczyć się radzenia sobie z emocjami w trudnych momentach) podane w formie tutoringu (bazującym na sztuce zadawania pytań i szukaniu rozwiązań - nie dając gotowych odpowiedzi) - stworzyłam efektywny wachlarz narzędzi którymi dzielę się z Rodzicami oraz Wychowawcami, którzy zafascynowani są budowaniem relacji na bazie szacunku i zrozumienia.
Jako mama dwójki dzieci (Nastolatki i Przedszkolaka) i prawie idealna żona sukcesywnie wprowadzam założenia porozumienia bez przemocy do swojego domu. Oczywiście żadna metoda nie rozwiąże raz na zawsze wszystkich problemów – ale otrzymujemy wskazówki, jak budować relacje między rodzicami i dziećmi, (bo niezaspokojone potrzeby są głównym sprawcami tzw „złych” zachowań…)


