Przedszkole od A do Z - vademecum wychowawcy przedszkolnego i żłobkowego
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Ten kurs jest dla wszystkich nauczycieli przedszkola, specjalistów pracujących z dzieckiem, dyrektorów przedszkoli jak również asystentów i pomocy nauczyciela. Może być też pomocny jako wsparcie merytoryczne dla opiekunek w żłobku. W kursie przedstawiam najważniejsze zagadnienia z tematyki przedszkolnej, wraz ze szczegółowym ich opisem. Formuła „od A do Z” sprawia, że łatwo odnaleźć interesujące nas zagadnienia. Kurs jest dla wszystkich osób pracujących z małymi dziećmi, ale najbardziej polecam go osobom, które dopiero rozpoczynają swoją pracę w edukacji.
Czego się nauczę?
W trakcie kursu poznasz pracę przedszkola w telegraficznym skrócie – jego organizację, zagadnienia merytoryczne, wskazówki do pracy. Ten kurs, mam nadzieję, będzie trochę jak latarnia morska w gąszczu wielu zagadnień, problemów i obszarów, które otaczają nas jednocześnie po przekroczeniu progu przedszkola czy żłobka. Dzięki uporządkowanej strukturze, możesz wielokrotnie wracać do interesujących zagadnień, gdy akurat są potrzebne. Podzielę się też wskazówkami z własnego doświadczenia, w jaki sposób wspierać dzieci, organizować swoją pracę, budować koalicję z rodzicami i zespołem, po to, byś nie musiał/a powielać moich błędów.
Co znajduje się w kursie?
Kurs składa się z części, odpowiadających kolejnym literom alfabetu i dotyczących przygotowania teoretycznego, nawiązania do koncepcji pedagogicznych, organizacji pracy, zagadnień technicznych pracy nauczyciela, dokumentacji itp. Nie może zabraknąć również pomysłów na stworzenie narzędzi pomocnych w realizacji celów oraz przykładów jak je różnorodnie wykorzystać. Każdy moduł zawiera informacje, ćwiczenia, wskazówki i pytania do refleksji. W treści kursu znajdziesz też wiele odnośników do wartościowych stron internetowych i literatury dotyczącej poruszanej tematyki, filmów i nagrań oraz przykłady praktycznych rozwiązań. Do kursu dołączyłam też 5 podcastów, do których wysłuchania serdecznie zachęcam, gdyż zawierają treści poszerzające wiedzę zawartą w treści kursu oraz wiele praktycznych rozwiązań.
Ponadto, będziesz mógł/a sprawdzić swoją wiedzę w 5 krótkich minitestach oraz egzaminie końcowym, podsumowującym zdobytą podczas kursu wiedzę.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02A jak ADAPTACJAA jak ADAPTACJA
-
03B jak BEZPIECZEŃSTWOB jak BEZPIECZEŃSTWO
-
04C jak CZŁOWIEKC jak CZŁOWIEK
-
05D jak DALTOŃSKI PLAND jak DALTOŃSKI PLAN
-
06D jak DZIENNIK - podcastD jak DZIENNIK - podcast
-
07E jak EKWIPUNEKE jak EKWIPUNEK
-
08F jak FARBYF jak FARBY
-
09G jak GOTOWOŚĆ SZKOLNAG jak GOTOWOŚĆ SZKOLNA
-
10H jak HAŁASH jak HAŁAS
-
11I jak INTEGRACJA GRUPYI jak INTEGRACJA GRUPY
-
12J jak JEDZENIEJ jak JEDZENIE
-
13K jak KONSEKWENCJE VS KARYK jak KONSEKWENCJE VS KARY
-
14L jak LOGOPEDAL jak LOGOPEDA
-
15Ł jak ŁADNE CZY BRZYDKIEŁ jak ŁADNE CZY BRZYDKIE
-
16M jak MUZYKAM jak MUZYKA
-
17M jak MOTYWACJA WEWNĘTRZNA - podcastM jak MOTYWACJA WEWNĘTRZNA - podcast
-
18N jak NAGRODYN jak NAGRODY
-
19N jak NAUCZYCIEL WSPOMAGAJĄCY - podcastN jak NAUCZYCIEL WSPOMAGAJĄCY - podcast
-
20O jak OBSERWACJA DZIECKAO jak OBSERWACJA DZIECKA
-
21P jak PLAN DNIAP jak PLAN DNIA
-
22R jak RYTM PÓR ROKU, DNI TYGODNIA I MIESIĘCYR jak RYTM PÓR ROKU, DNI TYGODNIA I MIESIĘCY
-
23S SWOBODNA ZABAWAS SWOBODNA ZABAWA
-
24S jak STREFA NAJBLIŻSZEGO ROZWOJU - podcastS jak STREFA NAJBLIŻSZEGO ROZWOJU - podcast
-
25T jak TREŚCI EDUKACYJNET jak TREŚCI EDUKACYJNE
-
26U jak UWAGA I UWAŻNOŚĆU jak UWAGA I UWAŻNOŚĆ
-
27W jak WSPÓŁPRACA Z RODZICAMIW jak WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI
-
28Y jak YETI CZYLI WSZYSCY O TYM SŁYSZELI, ALE NIKT NIE WIDZIAŁY jak YETI CZYLI WSZYSCY O TYM SŁYSZELI, ALE NIKT NIE WIDZIAŁ
-
29Z jak ZAJĘCIA BADAWCZEZ jak ZAJĘCIA BADAWCZE
-
30PodsumowaniePodsumowanie
Jestem nauczycielką przedszkola, ale również metodykiem, pedagogiem i terapeutą pedagogicznym. Na co dzień przede wszystkim wspieram merytorycznie kadrę Przedszkola Szkrabki w Warszawie, podsuwając wskazówki, metody aktywizujące dzieci i pobudzając do refleksji. W swojej pracy pedagogicznej łączę elementy wielu metod: planu daltońskiego, pedagogiki Montessorii, metody projektów badawczych itp. Doskonalę swój warsztat przede wszystkim w zakresie możliwości indywidualizowania pracy z dziećmi i wspierania dzieci zdolnych.
Od kilku lat współpracuję z wydawnictwami edukacyjnymi, pisząc programy wychowania przedszkolnego, podręczniki, tworząc pomoce dydaktyczne dla dzieci oraz materiały metodyczne dla nauczycieli.
Prowadzę warsztaty dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i rodziców, prezentując różne metody pracy z dzieckiem (przede wszystkim Plan Daltoński) oraz szerząc wiedzę na temat specyficznych trudności w uczeniu się (m.in. dysleksja).
Swoją wiedzą, doświadczeniem i materiałami dydaktycznymi dzielę się również na blogu www.przedszkolezpomyslem.pl.


