Tytuł szkolenia

AAC - Komunikacja alternatywna i wspomagająca

Cena regularna
45.00 zł
Beata Skitek
Autor szkolenia Beata Skitek
logopeda, glottodydaktyk, nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, rewalidant-pedagog specjalny, terapeuta integracji sensorycz...

logopeda, glottodydaktyk, nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, rewalidant-pedagog specjalny, terapeuta integracji sensorycz...

Nowość
Kurs
Dowolna ilość realizacji
Mobile friendly
Zaproszenie
od autora
Beata Skitek
Ważność
kursu
bezterminowo
(dla użytkowników indywidualnych)
Poziom
szkolenia
Zaawansowany
Czas
trwania
3 godziny
Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs jest dedykowany dla wszystkich nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, dla nauczycieli oligofrenopedagogików, dla logopedów, dla nauczycieli współorganizujących naukę, także dla Rodziców rozpoczynających poszukiwania wiedzy na temat komunikacji alternatywnej, dla studentów kierunków pedagogicznych, logopedycznych, z zakresu pedagogiki specjalnej. Kurs jest dla wszystkich osób, które pragną przede wszystkim rozpocząć przygodę z komunikacją alternatywną i wspomagającą.

 

Co znajduje się w kursie?

Wyjaśnienie czym jest komunikacja alternatywna i wspomagająca, metody pracy w AAC, rodzaje znaków stosowanych w AAC, czynniki warunkujące prawidłową komunikację AAC, porównanie rozwoju komunikacji społecznej dzieci w normie rozwojowej dzieci z ASD, postępowanie logopedyczne z zastosowaniem fonogestów, postępowanie logopedyczne w oligofazji oraz mózgowym porażeniu dziecięcym czy dzieci z trichosomią 21. W kursie znajdują się króciutkie międzytesty oraz test końcowy. Całość kończy się certyfikatem, który jest równoznaczny z zakończeniem szkolenia.

 

Czego się nauczę i co warto jeszcze wiedzieć?

Kurs będzie zawierał przegląd wybranych metod stosowanych w komunikacji alternatywnej i wspomagającej. Nakreśli jakiego rodzaju metodę można wybrać do rodzaju niepełnosprawności ruchowej czy intelektualnej. Podkreślony będzie temat intymności w komunikacji alternatywnej i jakich zasad warto przestrzegać by komunikacja wspomagająca i alternatywna nie stanowiła dyskomfortu. Omówione między innymi takie metody jak fonogesty, makaton, piktogramy, znaki Blissa, alfabet Lorna, daktylografia, znaki przestrzenno – graficzne, coghamo PECS, itp.

Ważność
kursu
bezterminowo
(dla użytkowników indywidualnych)
Poziom
szkolenia
Zaawansowany
Czas
trwania
3 godziny
Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie

Plan szkolenia

  • 02
    Czym jest komunikacja alternatywna i wspomagająca?
    Czym jest komunikacja alternatywna i wspomagająca?
  • 03
    Metody pracy w AAC
    Metody pracy w AAC
  • 04
    Pomoce stosowane w AAC
    Pomoce stosowane w AAC
  • 05
    Rodzaje znaków stosowanych w AAC
    Rodzaje znaków stosowanych w AAC
  • 06
    Znaki przestrzenno–dotykowe
    Znaki przestrzenno–dotykowe
  • 07
    Makaton
    Makaton
  • 08
    PECS
    PECS
  • 09
    GPS
    GPS
  • 10
    FONOGESTY
    FONOGESTY
  • 11
    System komunikacji Charlesa Blissa
    System komunikacji Charlesa Blissa
  • 12
    KOGHAMO
    KOGHAMO
  • 13
    Piktogramy
    Piktogramy
  • 14
    Daktylografia
    Daktylografia
  • 15
    Znaki w alfabecie Lorma
    Znaki w alfabecie Lorma
  • 16
    Czynniki warunkujące prawidłową komunikację AAC
    Czynniki warunkujące prawidłową komunikację AAC
  • 17
    Zalety stosowania AAC
    Zalety stosowania AAC
  • 18
    Wady komunikacji alternatywnej
    Wady komunikacji alternatywnej
  • 19
    Zasady i wymagania
    Zasady i wymagania
  • 20
    Porównanie rozwoju komunikacji społecznej dzieci w normie rozwojowej dzieci z ASD
    Porównanie rozwoju komunikacji społecznej dzieci w normie rozwojowej dzieci z ASD
  • 21
    Wybrane cechy języka dzieci z ASD
    Wybrane cechy języka dzieci z ASD
  • 22
    Komunikacja dzieci z zespołem Downa
    Komunikacja dzieci z zespołem Downa
  • 23
    Postępowanie logopedyczne z zastosowaniem fonogestów
    Postępowanie logopedyczne z zastosowaniem fonogestów
  • 24
    Postępowanie logopedyczne w przypadku oligofazji
    Postępowanie logopedyczne w przypadku oligofazji
  • 25
    Percepcja i nazywanie świata oraz jego elementów przez dzieci w normie intelektualnej
    Percepcja i nazywanie świata oraz jego elementów przez dzieci w normie intelektualnej
  • 26
    Percepcja i nazywanie świata oraz jego elementów przez dzieci niepełnosprawne intelektualnie w stopniu lekkim
    Percepcja i nazywanie świata oraz jego elementów przez dzieci niepełnosprawne intelektualnie w stopniu lekkim
  • 27
    Metody komunikacji stosowane wśród osób głuchoniemych
    Metody komunikacji stosowane wśród osób głuchoniemych
  • 28
    Podsumowanie - certyfikat
    Podsumowanie - certyfikat

Logopeda, glottodydaktyk, nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, rewalidant-pedagog specjalny, terapeuta integracji sensorycznej II stopnia

Nauczyciel języka angielskiego i hiszpańskiego w młodszych klasach szkolnych, refleksolog, promotor zdrowia zwłaszcza dot. depresji i insuliooporności.

Stress coach, masażystka relaksacyjna, jest w trakcie tworzenia własnego gabinetu Brain Soul Body - których głównym hasłem będzie zdrowie - nauka- rozwój – relaks.

Prywatnie mama dwójki dzieci, miłośniczka podróży, rękodzieła, holistycznych metod terapii.

Wzór
www.szkolna24.pl
Data wydania certyfikatu:
Certyfikat
Zaświadcza się, że Pan/Pani
Imię i Nazwisko
w dniu xx-xx-xxxx ukończył/a kurs
"AAC - Komunikacja alternatywna i wspomagająca"
w wymiarze 3 godzin prowadzony przez szkolna24.pl
Nr XXXX/2021
Zaświadczenie nr ED-II.4430.13.2017 z dn. 2 października 2017 r. o wpisie Niepublicznej Placówki Szkolna24.pl do ewidencji szkół i placówek niepublicznych, prowadzonej przez Prezydenta Miasta Częstochowy pod numerem 400
INFORMACJA O PRYWATNOŚCI PLIKÓW COOKIES

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić wrażenia podczas przeglądania witryny. Część plików cookies, które są sklasyfikowane jako niezbędne, są przechowywane w przeglądarce, ponieważ są konieczne do działania podstawowych funkcji witryny.

Używamy również plików cookies stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny. Te pliki cookies będą przechowywane w przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Możesz również z nich zrezygnować, ale rezygnacja z niektórych z tych plików może mieć wpływ na wygodę przeglądania.

Klikając „Przejdź do serwisu” udzielasz zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych dotyczących Twojej aktywności na naszej stronie. Dane są zbierane w celach zgodnych z naszą polityką prywatności oraz polityką cookies. Zgoda jest dobrowolna. Możesz jej odmówić lub ograniczyć jej zakres klikając w "Preferencje cookies".

W każdej chwili możesz modyfikować udzielone zgody w zakładce: informacje i regulaminy — zresetuj ustawienia cookies.

RODZAJE PLIKÓW COOKIES UŻYWANYCH NA NASZEJ STRONIE

Dane są zbierane w celach zgodnych z naszą polityką prywatności. Zgoda jest dobrowolna. Możesz jej odmówić lub ograniczyć jej zakres.

W każdej chwili możesz modyfikować udzielone zgody w zakładce: informacje i regulaminy — zresetuj ustawienia cookies.

Niezbędne

Przyczyniają się do użyteczności strony poprzez umożliwianie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie i dostęp do bezpiecznych obszarów strony internetowej. Strona internetowa nie może funkcjonować poprawnie bez tych ciasteczek.

Statystyczne

Pomagają zrozumieć, w jaki sposób różni Użytkownicy Serwisu zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.

Marketingowe

Marketingowe pliki cookie stosowane są w celu śledzenia użytkowników na stronach internetowych. Ich celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych Użytkowników, a tym samym bardziej cenne dla wydawców, reklamodawców i strony trzecie (np. Google, Facebook).

Sukces
Przejdź do koszyka
Ostrzeżenie
Przejdź do koszyka
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie