AAC - Komunikacja alternatywna i wspomagająca
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Kurs jest dedykowany dla wszystkich nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, dla nauczycieli oligofrenopedagogików, dla logopedów, dla nauczycieli współorganizujących naukę, także dla Rodziców rozpoczynających poszukiwania wiedzy na temat komunikacji alternatywnej, dla studentów kierunków pedagogicznych, logopedycznych, z zakresu pedagogiki specjalnej. Kurs jest dla wszystkich osób, które pragną przede wszystkim rozpocząć przygodę z komunikacją alternatywną i wspomagającą.
Co znajduje się w kursie?
Wyjaśnienie czym jest komunikacja alternatywna i wspomagająca, metody pracy w AAC, rodzaje znaków stosowanych w AAC, czynniki warunkujące prawidłową komunikację AAC, porównanie rozwoju komunikacji społecznej dzieci w normie rozwojowej dzieci z ASD, postępowanie logopedyczne z zastosowaniem fonogestów, postępowanie logopedyczne w oligofazji oraz mózgowym porażeniu dziecięcym czy dzieci z trichosomią 21. W kursie znajdują się króciutkie międzytesty oraz test końcowy. Całość kończy się certyfikatem, który jest równoznaczny z zakończeniem szkolenia.
Czego się nauczę i co warto jeszcze wiedzieć?
Kurs będzie zawierał przegląd wybranych metod stosowanych w komunikacji alternatywnej i wspomagającej. Nakreśli jakiego rodzaju metodę można wybrać do rodzaju niepełnosprawności ruchowej czy intelektualnej. Podkreślony będzie temat intymności w komunikacji alternatywnej i jakich zasad warto przestrzegać by komunikacja wspomagająca i alternatywna nie stanowiła dyskomfortu. Omówione między innymi takie metody jak fonogesty, makaton, piktogramy, znaki Blissa, alfabet Lorna, daktylografia, znaki przestrzenno – graficzne, coghamo PECS, itp.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Czym jest komunikacja alternatywna i wspomagająca?Czym jest komunikacja alternatywna i wspomagająca?
-
03Metody pracy w AACMetody pracy w AAC
-
04Pomoce stosowane w AACPomoce stosowane w AAC
-
05Rodzaje znaków stosowanych w AACRodzaje znaków stosowanych w AAC
-
06Znaki przestrzenno–dotykoweZnaki przestrzenno–dotykowe
-
07MakatonMakaton
-
08PECSPECS
-
09GPSGPS
-
10FONOGESTYFONOGESTY
-
11System komunikacji Charlesa BlissaSystem komunikacji Charlesa Blissa
-
12KOGHAMOKOGHAMO
-
13PiktogramyPiktogramy
-
14DaktylografiaDaktylografia
-
15Znaki w alfabecie LormaZnaki w alfabecie Lorma
-
16Czynniki warunkujące prawidłową komunikację AACCzynniki warunkujące prawidłową komunikację AAC
-
17Zalety stosowania AACZalety stosowania AAC
-
18Wady komunikacji alternatywnejWady komunikacji alternatywnej
-
19Zasady i wymaganiaZasady i wymagania
-
20Porównanie rozwoju komunikacji społecznej dzieci w normie rozwojowej dzieci z ASDPorównanie rozwoju komunikacji społecznej dzieci w normie rozwojowej dzieci z ASD
-
21Wybrane cechy języka dzieci z ASDWybrane cechy języka dzieci z ASD
-
22Komunikacja dzieci z zespołem DownaKomunikacja dzieci z zespołem Downa
-
23Postępowanie logopedyczne z zastosowaniem fonogestówPostępowanie logopedyczne z zastosowaniem fonogestów
-
24Postępowanie logopedyczne w przypadku oligofazjiPostępowanie logopedyczne w przypadku oligofazji
-
25Percepcja i nazywanie świata oraz jego elementów przez dzieci w normie intelektualnejPercepcja i nazywanie świata oraz jego elementów przez dzieci w normie intelektualnej
-
26Percepcja i nazywanie świata oraz jego elementów przez dzieci niepełnosprawne intelektualnie w stopniu lekkimPercepcja i nazywanie świata oraz jego elementów przez dzieci niepełnosprawne intelektualnie w stopniu lekkim
-
27Metody komunikacji stosowane wśród osób głuchoniemychMetody komunikacji stosowane wśród osób głuchoniemych
-
28Podsumowanie - certyfikatPodsumowanie - certyfikat
Logopeda, glottodydaktyk, nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, rewalidant-pedagog specjalny, terapeuta integracji sensorycznej II stopnia
Nauczyciel języka angielskiego i hiszpańskiego w młodszych klasach szkolnych, refleksolog, promotor zdrowia zwłaszcza dot. depresji i insuliooporności.
Stress coach, masażystka relaksacyjna, jest w trakcie tworzenia własnego gabinetu Brain Soul Body - których głównym hasłem będzie zdrowie - nauka- rozwój – relaks.
Prywatnie mama dwójki dzieci, miłośniczka podróży, rękodzieła, holistycznych metod terapii.