Diagnoza i profilaktyka logopedyczna w żłobku i przedszkolu
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Kurs przeznaczony jest dla nauczycieli żłobków i przedszkoli, dla logopedów zainteresowanych tematyką wczesnej interwencji i profilaktyki logopedycznej, dla nauczycieli będących na szczeblu ścieżki zawodowej zainteresowanych rozwijaniem tematyki logopedycznej a także do rodziców, których dziecko wymaga wczesnej interwencji logopedycznej.
Czego się nauczę i co znajduje się w kursie?
Kurs będzie zawierał informacje o etapie rozwoju mowy, o wczesnej interwencji logopedycznej i co najważniejsze profilaktyce. Zostanie omówionych kilka narzędzi do diagnozowania logopedycznego w powyższych placówkach. Dokumentowanie terapii logopedycznej, problemy diagnozy logopedycznej w zaburzeniach rozwojowych, wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka, obszary działań profilaktycznych, nienormatywne dźwiękowe realizacje, masaż logopedyczny, metody terapeutyczne np. koncepcja Rudolfa Castillo Moralesa, terapia wg Świetlany Masgutowej, Masaż Shantala, neurofunkcjonalna reorganizacja metodą Padovan, logopedyczna ocena ruchomości języka.
Co jeszcze warto wiedzieć?
Czy zdziwił Państwa temat o diagnozie logopedycznej w żłobku? Wydawać by się mogło, że temat nie dotyczy dzieci małych, niemówiących. Jednak nic bardziej mylnego. Wczesna interwencja logopedyczna jest jednak niezwykle konieczna a interdyscyplinarność logopedii związana jest z wieloma dziedzinami. Dobra opieka medyczna w okresie ciąży, sprzyja prawidłowemu rozwojowi prenatalnemu. I tylko szybkie łączenie tej dyscypliny z innymi specjalizacjami daje możliwość natychmiastowej i rzeczowej diagnozy. Wczesna interwencja logopedyczna może dotyczyć dziecka tuż po jego urodzeniu np. w sytuacji rozszczepu wargi lub podniebienia, w sytuacji nieprawidłowego ssania piersi, związane to może być z wcześniactwem, chorobami genetycznymi.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02O etapach rozwoju mowyO etapach rozwoju mowy
-
03O wczesnej interwencji logopedycznejO wczesnej interwencji logopedycznej
-
04Metody terapeutyczne we wczesnej interwencji logopedycznj (i nie tylko)Metody terapeutyczne we wczesnej interwencji logopedycznj (i nie tylko)
-
05Obszary działań profilaktycznychObszary działań profilaktycznych
-
06Praca logopedy w przedszkoluPraca logopedy w przedszkolu
-
07Wywiad logopedycznyWywiad logopedyczny
-
08Logopedyczna ocena ruchomości językaLogopedyczna ocena ruchomości języka
-
09Schemat pracy logopedy w przedszkoluSchemat pracy logopedy w przedszkolu
-
10Ćwiczenia logopedyczne dla najmłodszychĆwiczenia logopedyczne dla najmłodszych
-
11Wady wymowy spotykane w przedszkolu oraz nienormatywne dźwiękowe realizacjeWady wymowy spotykane w przedszkolu oraz nienormatywne dźwiękowe realizacje
-
12Możliwe implikacje podczas wady wymowy w nauce szkolnejMożliwe implikacje podczas wady wymowy w nauce szkolnej
-
13Problemy diagnozy logopedycznej w zaburzeniach rozwojowych - procedury postępowania logopedycznegoProblemy diagnozy logopedycznej w zaburzeniach rozwojowych - procedury postępowania logopedycznego
-
14Wybrane narzędzia do diagnozowania logopedycznego w żłobku i przedszkoluWybrane narzędzia do diagnozowania logopedycznego w żłobku i przedszkolu
-
15Dokumentowanie terapii logopedycznejDokumentowanie terapii logopedycznej
-
16Masaż logopedycznyMasaż logopedyczny
-
17Wykaz aktów prawnychWykaz aktów prawnych
-
18Podsumowanie - certyfikatPodsumowanie - certyfikat
Logopeda, glottodydaktyk, nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, rewalidant-pedagog specjalny, terapeuta integracji sensorycznej II stopnia
Nauczyciel języka angielskiego i hiszpańskiego w młodszych klasach szkolnych, refleksolog, promotor zdrowia zwłaszcza dot. depresji i insuliooporności.
Stress coach, masażystka relaksacyjna, jest w trakcie tworzenia własnego gabinetu Brain Soul Body - których głównym hasłem będzie zdrowie - nauka- rozwój – relaks.
Prywatnie mama dwójki dzieci, miłośniczka podróży, rękodzieła, holistycznych metod terapii.


