Motoryka a rozwój mowy dziecka
kursu
szkolenia
Dla kogo jest ten kurs?
Kurs jest dedykowany dla wszystkich nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, dla nauczycieli oligofrenopedagogików, dla logopedów, dla nauczycieli współorganizujących naukę, także osób które zawodowo pracują z motoryką dziecka np. gimnastyką korekcyjną, dla osób chcących być w przyszłości trenerami integracji sensorycznej lub innej metody pracy dziecka związanej z ruchem i mową.
Czego się nauczę?
W kursie przedstawię etapy rozwoju ruchowego dziecka, powiem o integracji sensorycznej w ujęciu logopedycznym, rozwoju motoryki małej, dużej, grafomotoryce, sensomotoryce, rozwoju mowy a rozwoju ruchowym, uczeniu się przez zmysły.Jak funkcjonuje mózg i półkule, co mają wspólnego z mową i motoryką. Wyjaśnię również jak motoryka wpływa na mowę i co robić by usprawniać obie funkcje.
Co znajduje się w kursie?
Kurs podzielony jest na moduły lekcyjne:
- Funkcjonowanie mózgu
- Rola półkul mózgowych
- Dwie koncepcje dla zrozumienia słuchu a także zaburzeń językowych i ich leczenia przez procesy integracji sensorycznej
- Preferencja ręki i oka
- Siedem filarów zintegrowanych zmysłów
- Terapia i ćwiczenia z zakresu integracji sensorycznej
- Etapy rozwojowe integracji sensorycznej
- Ruch a mowa – powiązania
- Rozwój ruchowy dziecka
- Początki komunikacji w życiu płodowym
- Związek pomiędzy rozwojem mowy a precyzyjną motoryką rąk
- Motoryka duża, motoryka mała, grafomotoryka
- Jak pomóc dziecku w rozwoju mowy?
- Mapy myśli- ruch – nauka
- Jak się uczą dzieci niepełnosprawne np. lapbooki, mówiki
kursu
szkolenia
Plan szkolenia
-
02Funkcjonowanie mózguFunkcjonowanie mózgu
-
03Rola półkul mózgowychRola półkul mózgowych
-
04Dwie koncepcje dla zrozumienia słuchu a także zaburzeń językowych i ich leczenia przez procesy integracji sensorycznejDwie koncepcje dla zrozumienia słuchu a także zaburzeń językowych i ich leczenia przez procesy integracji sensorycznej
-
05Preferencja ręki i okaPreferencja ręki i oka
-
06Siedem filarów zintegrowanych zmysłówSiedem filarów zintegrowanych zmysłów
-
07Terapia i ćwiczenia z zakresu integracji sensorycznejTerapia i ćwiczenia z zakresu integracji sensorycznej
-
08Nauka sprawności ruchowejNauka sprawności ruchowej
-
09Przykłady ćwiczeńPrzykłady ćwiczeń
-
10Etapy rozwojowe integracji sensorycznejEtapy rozwojowe integracji sensorycznej
-
11Ruch a mowaRuch a mowa
-
12Rozwój ruchowy dzieckaRozwój ruchowy dziecka
-
13Początki komunikacji w życiu płodowymPoczątki komunikacji w życiu płodowym
-
14Mowa a precyzja rąkMowa a precyzja rąk
-
15Etapy rozwoju motoryki dużej, małej, grafomotorykiEtapy rozwoju motoryki dużej, małej, grafomotoryki
-
16Jak pomóc dziecku w rozwoju mowy?Jak pomóc dziecku w rozwoju mowy?
-
17Mapy myśli - ruch – naukiMapy myśli - ruch – nauki
-
18Jak mowy uczą się dzieci niepełnosprawne np. lamibooki, mówikiJak mowy uczą się dzieci niepełnosprawne np. lamibooki, mówiki
-
19Podsumowanie - certyfikatPodsumowanie - certyfikat
Logopeda, glottodydaktyk, nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, rewalidant-pedagog specjalny, terapeuta integracji sensorycznej II stopnia
Nauczyciel języka angielskiego i hiszpańskiego w młodszych klasach szkolnych, refleksolog, promotor zdrowia zwłaszcza dot. depresji i insuliooporności.
Stress coach, masażystka relaksacyjna, jest w trakcie tworzenia własnego gabinetu Brain Soul Body - których głównym hasłem będzie zdrowie - nauka- rozwój – relaks.
Prywatnie mama dwójki dzieci, miłośniczka podróży, rękodzieła, holistycznych metod terapii.


