Bajkoterapia z elementami dramy
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Czy szukasz metod aktywizujących dzieci? Czy potrzebujesz wskazówek, w jaki sposób łączyć różnorodne treści edukacyjne, prowadzić nauczanie zintegrowane? Czy chcesz budować w dzieciach odpowiedzialność za własną naukę i samodzielne myślenie? Czy zależy Ci na rozwijaniu obszaru emocjonalno – społecznego dzieci? Czy jesteś nauczycielem przedszkola lub edukacji wczesnoszkolnej? Czy chcesz sprawić, by nauka była dla dzieci prawdziwą przygodą i zabawą a treści edukacyjne były przez nie przyswajane mimochodem?
W takim razie ten kurs jest dla Ciebie, zapraszam.
Czego się nauczę?
W trakcie kursu poznasz zasady i zalety i związane zarówno z wykorzystaniem metody bajkoterapii jak i dramy w grupie dzieci. Zyskasz wiedzę na temat tego, w jaki sposób zdiagnozować potrzeby grupy w obszarze emocjonalno – społecznym i na nie odpowiedzieć za pomocą bajkoterapii i technik dramowych. Dowiesz się, jak umiejętnie korzystać z gotowych scenariuszy i modyfikować je, by jak najlepiej służyły potrzebom dzieci oraz jak organizować pracę dzieci, zachęcać je do współpracy i angażować we wszystkie działania. Podzielę się też wskazówkami z własnego doświadczenia, również po to, byś nie musiał/a powielać moich błędów.
Co znajduje się w kursie?
Kurs składa się z kilku części, dotyczących kolejno: krótkiego wstępu teoretycznego, przeglądu kolejnych technik dramowych i zagadnień bajkoterapii, praktycznych wskazówek oraz omówienia przykładowych scenariuszy wykorzystanych wcześniej w pracy z dziećmi. Każdy moduł zawiera informacje, ćwiczenia, wskazówki i pytania do refleksji. W treści kursu znajdziesz też wiele odnośników do wartościowych stron internetowych i literatury dotyczącej poruszanej tematyki oraz przykłady praktycznych rozwiązań. Do kursu dołączyłam też 5 podcastów, do których wysłuchania serdecznie zachęcam, gdyż zawierają treści poszerzające wiedzę zawartą w treści kursu.
Ponadto, będziesz mógł/a sprawdzić swoją wiedzę w 5 krótkich minitestach oraz egzaminie końcowym, podsumowującym zdobytą podczas kursu wiedzę. Dzięki temu będziesz naprawdę profesjonalnie przygotowanym specjalistą, gotowym do pracy z grupą przedszkolną.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Webinar cz. 1Webinar cz. 1
-
03Webinar cz. 2Webinar cz. 2
-
04Podstawowe informacje o bajkoterapii + PODCAST Charakterystyka dobrej bajki terapeutycznejPodstawowe informacje o bajkoterapii + PODCAST Charakterystyka dobrej bajki terapeutycznej
-
05Rodzaje bajek terapeutycznychRodzaje bajek terapeutycznych
-
06Dojrzewanie emocjonalne i dziecięce lękiDojrzewanie emocjonalne i dziecięce lęki
-
07Zastosowanie bajkoterapiiZastosowanie bajkoterapii
-
08Podstawowe informacje o metodzie dramyPodstawowe informacje o metodzie dramy
-
09Cele dramyCele dramy
-
10Wybrane techniki stosowane w metodzie dramy + PODCAST Inne techniki dramoweWybrane techniki stosowane w metodzie dramy + PODCAST Inne techniki dramowe
-
11Jak połączyć zalety metod: bajkoterapii i dramy? + PODCASTJak czytać bajki?Jak połączyć zalety metod: bajkoterapii i dramy? + PODCASTJak czytać bajki?
-
12Zasady organizacji zajęć bajkoterapii z elementami dramy i zadania nauczycielaZasady organizacji zajęć bajkoterapii z elementami dramy i zadania nauczyciela
-
13Jak dobierać scenariusze, by odpowiadały potrzebom grupy? + PODCAST Jak diagnozować potrzeby grupy?Jak dobierać scenariusze, by odpowiadały potrzebom grupy? + PODCAST Jak diagnozować potrzeby grupy?
-
14Scenariusze do wykorzystania w pracy z dziećmi + PODCAST Dodatkowy scenariusz zajęć o złościScenariusze do wykorzystania w pracy z dziećmi + PODCAST Dodatkowy scenariusz zajęć o złości
-
15Temat zajęć: Poznajmy sięTemat zajęć: Poznajmy się
-
16Temat: Jestem dobrym kolegą/dobrą koleżankąTemat: Jestem dobrym kolegą/dobrą koleżanką
-
17Temat zajęć: Pomagamy sobieTemat zajęć: Pomagamy sobie
-
18Temat zajęć : Co to jest współpraca?Temat zajęć : Co to jest współpraca?
-
19Temat zajęć: Jesteśmy razem w przedszkoluTemat zajęć: Jesteśmy razem w przedszkolu
-
20Do poczytania i zastosowaniaDo poczytania i zastosowania
-
21PodsumowaniePodsumowanie
Jestem nauczycielką przedszkola, ale również metodykiem, pedagogiem i terapeutą pedagogicznym. Na co dzień przede wszystkim wspieram merytorycznie kadrę Przedszkola Szkrabki w Warszawie, podsuwając wskazówki, metody aktywizujące dzieci i pobudzając do refleksji. W swojej pracy pedagogicznej łączę elementy wielu metod: planu daltońskiego, pedagogiki Montessorii, metody projektów badawczych itp. Doskonalę swój warsztat przede wszystkim w zakresie możliwości indywidualizowania pracy z dziećmi i wspierania dzieci zdolnych.
Od kilku lat współpracuję z wydawnictwami edukacyjnymi, pisząc programy wychowania przedszkolnego, podręczniki, tworząc pomoce dydaktyczne dla dzieci oraz materiały metodyczne dla nauczycieli.
Prowadzę warsztaty dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i rodziców, prezentując różne metody pracy z dzieckiem (przede wszystkim Plan Daltoński) oraz szerząc wiedzę na temat specyficznych trudności w uczeniu się (m.in. dysleksja).
Swoją wiedzą, doświadczeniem i materiałami dydaktycznymi dzielę się również na blogu www.przedszkolezpomyslem.pl.


