Bajkoterapia z elementami filozofii
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Czy szukasz metod aktywizujących dzieci? Czy potrzebujesz wskazówek, w jaki sposób łączyć różnorodne treści edukacyjne, prowadzić nauczanie zintegrowane? Czy chcesz rozwijać w dzieciach umiejętność samodzielnego myślenia i refleksji? Czy zależy Ci na rozwijaniu obszaru emocjonalno – społecznego dzieci? Czy jesteś nauczycielem przedszkola lub edukacji wczesnoszkolnej?
W takim razie ten kurs jest dla Ciebie, zapraszam.
Czego się nauczę?
W trakcie kursu poznasz zasady i zalety i związane zarówno z wykorzystaniem metody bajkoterapii jak i wprowadzania zagadnień filozoficznych w grupie dzieci. Zyskasz wiedzę na temat tego, w jaki sposób zdiagnozować potrzeby grupy w obszarze emocjonalno – społecznym i na nie odpowiedzieć za pomocą bajkoterapii i odpowiednio dobranych zagadnień filozoficznych i etycznych. Dowiesz się, jak umiejętnie korzystać z gotowych scenariuszy i modyfikować je, by jak najlepiej służyły potrzebom dzieci oraz jak organizować pracę dzieci, zachęcać je do współpracy i angażować we wszystkie działania.
Co znajduje się w kursie?
Kurs składa się z kilku części, dotyczących kolejno: krótkiego wstępu teoretycznego, prezentacji praktycznych wskazówek oraz omówienia przykładowych scenariuszy wykorzystanych wcześniej w pracy z dziećmi. W kursie zawarłam również spis szeroko rozumianych zagadnień aksjologicznych, które moim zdaniem warto poruszyć z dziećmi.
W treści kursu znajdziesz też wiele odnośników do wartościowych stron internetowych i literatury dotyczącej poruszanej tematyki oraz przykłady praktycznych rozwiązań. Do kursu dołączyłam też podcasty, do których wysłuchania serdecznie zachęcam, gdyż zawierają treści poszerzające wiedzę zawartą w treści kursu.
Ponadto, będziesz mógł/a sprawdzić swoją wiedzę w 5 krótkich minitestach oraz egzaminie końcowym, podsumowującym zdobytą podczas kursu wiedzę. Dzięki temu będziesz naprawdę profesjonalnie przygotowanym specjalistą, gotowym do pracy z grupą przedszkolną.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Webinar cz. 1Webinar cz. 1
-
03Webinar cz. 2Webinar cz. 2
-
04Podstawowe informacje o bajkoterapii + podcast Jak napisać dobrą bajkę filozoficzną?Podstawowe informacje o bajkoterapii + podcast Jak napisać dobrą bajkę filozoficzną?
-
05Dojrzewanie emocjonalne i dziecięce lękiDojrzewanie emocjonalne i dziecięce lęki
-
06Zastosowanie bajkoterapii + podcast Jak diagnozować potrzeby grupy?Zastosowanie bajkoterapii + podcast Jak diagnozować potrzeby grupy?
-
07Filozofia dla dzieci + podcast 3. Jak łączyć bajkoterapię z filozofiąFilozofia dla dzieci + podcast 3. Jak łączyć bajkoterapię z filozofią
-
08Sposób wprowadzania treści filozoficznych na zajęciach z dziećmi + podcast Stosowanie innych metod podczas zajęćSposób wprowadzania treści filozoficznych na zajęciach z dziećmi + podcast Stosowanie innych metod podczas zajęć
-
09Aksjologiczny wymiar zajęćAksjologiczny wymiar zajęć
-
10Jakie treści programowe warto ćwiczyć z dziećmi na zajęciach z elementami filozofii?Jakie treści programowe warto ćwiczyć z dziećmi na zajęciach z elementami filozofii?
-
11Podstawowe zasady organizacji zajęć bajkoterapii z elementami filozofii i zadania nauczyciela + podcast Rola języka w poznawaniu świataPodstawowe zasady organizacji zajęć bajkoterapii z elementami filozofii i zadania nauczyciela + podcast Rola języka w poznawaniu świata
-
12Jak skutecznie analizować procesy przebiegające podczas zajęć bajkoterapii z elementami filozofii?Jak skutecznie analizować procesy przebiegające podczas zajęć bajkoterapii z elementami filozofii?
-
13Jakie pytania, pobudzające do refleksji, warto zadać sobie (lub we współpracy z innym nauczycielem) po zajęciach?Jakie pytania, pobudzające do refleksji, warto zadać sobie (lub we współpracy z innym nauczycielem) po zajęciach?
-
14Scenariusz zajęć 1Scenariusz zajęć 1
-
15Scenariusz zajęć 2Scenariusz zajęć 2
-
16Scenariusz zajęć 3Scenariusz zajęć 3
-
17Scenariusz zajęć 4Scenariusz zajęć 4
-
18Scenariusz zajęć 5Scenariusz zajęć 5
Jestem nauczycielką przedszkola, ale również metodykiem, pedagogiem i terapeutą pedagogicznym. Na co dzień przede wszystkim wspieram merytorycznie kadrę Przedszkola Szkrabki w Warszawie, podsuwając wskazówki, metody aktywizujące dzieci i pobudzając do refleksji. W swojej pracy pedagogicznej łączę elementy wielu metod: planu daltońskiego, pedagogiki Montessorii, metody projektów badawczych itp. Doskonalę swój warsztat przede wszystkim w zakresie możliwości indywidualizowania pracy z dziećmi i wspierania dzieci zdolnych.
Od kilku lat współpracuję z wydawnictwami edukacyjnymi, pisząc programy wychowania przedszkolnego, podręczniki, tworząc pomoce dydaktyczne dla dzieci oraz materiały metodyczne dla nauczycieli.
Prowadzę warsztaty dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i rodziców, prezentując różne metody pracy z dzieckiem (przede wszystkim Plan Daltoński) oraz szerząc wiedzę na temat specyficznych trudności w uczeniu się (m.in. dysleksja).
Swoją wiedzą, doświadczeniem i materiałami dydaktycznymi dzielę się również na blogu www.przedszkolezpomyslem.pl.


