Bajkoterapia z elementami wizualizacji
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Kurs przeznaczony jest dla wszystkich nauczycieli, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę, a przede wszystkim umiejętności o inne metody pracy. Chcą jeszcze bardziej wspierać i prowadzić dzieci w indywidualnym rozwoju, a jednocześnie odpowiednio wcześnie i w sposób właściwy reagować na różne trudności i kłopoty młodego człowieka.
Czego się nauczę?
W trakcie kursu dowiesz się jakie emocje i uczucia wywołują bajki i w jakich trudnościach najbardziej pomagają. Dowiesz się, również w jaki sposób tworzyć i budować bajki terapeutyczne
Te umiejętności przydadzą się również w Waszym życiu prywatnym.
Co znajduje się w kursie?
Kurs składa się z kilku rozdziałów poprzedzonych wprowadzeniem.
Na początku rozróżnione zostaną pojęcia "strachu” i "lęku” i ich wpływie na pojawiające się trudności i kłopoty u dzieci. Następnie będzie mowa o bajkach i baśniach, by przejść do metody pracy jaką jest bajkoterapia. Kolejno omówione będą rodzaje bajek. Ostatnia część skupia się na omówieniu bajek psychoterapeutycznych, gdzie dowiedzą się Państwo w jaki sposób je tworzyć i opowiadać dzieciom.
Pod koniec sami Państwo wysłuchają przykładu bajki/opowiadania terapeutycznego dla dorosłych.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Webinar cz. 1Webinar cz. 1
-
03Webinar cz. 2Webinar cz. 2
-
04Co było pierwsze? Strach czy lęk?Co było pierwsze? Strach czy lęk?
-
05Strach - czym naprawdę jest?Strach - czym naprawdę jest?
-
06Lęk - czym naprawdę jest?Lęk - czym naprawdę jest?
-
07Środowisko lękuŚrodowisko lęku
-
08Czym jest bajka i baśń?Czym jest bajka i baśń?
-
09Co to jest bajkoterapia?Co to jest bajkoterapia?
-
10Kluczowe cechy bajek i baśniKluczowe cechy bajek i baśni
-
11Bajki psychoedukacyjneBajki psychoedukacyjne
-
12Bajki diagnozująceBajki diagnozujące
-
13Bajki relaksacyjne i wizualizacjaBajki relaksacyjne i wizualizacja
-
14Bajki terapeutyczne - dziecko jako indywidualnośćBajki terapeutyczne - dziecko jako indywidualność
-
15W jaki sposób tworzyć bajki psychoterapeutyczneW jaki sposób tworzyć bajki psychoterapeutyczne
-
16Łatwe czy trudne?Łatwe czy trudne?
-
17Techniki terapeutyczne - terapia poprzez wyobrażeniaTechniki terapeutyczne - terapia poprzez wyobrażenia
-
18Techniki terapeutyczne - odwrażliwianieTechniki terapeutyczne - odwrażliwianie
-
19ModelowanieModelowanie
-
20Co jeszcze? Przykłady z nagraniemCo jeszcze? Przykłady z nagraniem
-
21Przykład bajki terapeutycznej dla dorosłychPrzykład bajki terapeutycznej dla dorosłych
-
22Współopowiadanie bajekWspółopowiadanie bajek
-
23ZakończenieZakończenie
Jestem psychoterapeutą, trenerem, pedagogiem, pracownikiem socjalnym i specjalistą ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie. Jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Gestalt.
Prowadzę głównie psychoterapię indywidualną. Istotnym elementem terapii Gestalt jest spotkanie, w którym swoją uczciwością i autentycznością wspieram osoby w byciu sobą. Zachęcając do bycia naprawdę sobą szukamy wspólnie twórczych i niepowtarzalnych rozwiązań. Ponadto trening Gestalt skierowany jest do osób nie szukających terapii, ale jako metoda samopoznania i rozwoju potencjału osobowości oraz poszerzania świadomości.
Przede wszystkim pracuję z osobami będącymi w trudnych sytuacjach życiowych, przeżywających kryzys, doświadczających przemocy w różnej formie. Z osobami mającymi trudności w relacjach z innymi ludźmi oraz chcących lepiej zrozumieć siebie i swój sposób funkcjonowania, poszukujących rozwoju i zmiany, chcących świadomie podejmować decyzje.
Moją pasją jest również praca z osobami niepełnosprawnymi. Motywowanie ich i budowanie poczucia własnej wartości po to, by mogli aktywnie uczestniczyć w życiu naszego społeczeństwa. Ich rozbudzona i wspierana aktywność społeczna i zawodowa połączona z ich uśmiechem jest dla mnie najlepszą satysfakcją.


