Tytuł szkolenia

Eksperyment jako metoda aktywizująca uczniów i nauczycieli

Cena regularna
45.00 zł
Cena w pakiecie "5 za 3"
0.00 zł
Agnieszka Janusz-Szczytyńska
Autor szkolenia Agnieszka Janusz-Szczytyńska
nauczycielka fizyki, doświadczona trenerka oraz autorka wielu publikacji i szkoleń dla nauczycieli. Pasjonatka nowoczesnych metod nauczania...

nauczycielka fizyki, doświadczona trenerka oraz autorka wielu publikacji i szkoleń dla nauczycieli. Pasjonatka nowoczesnych metod nauczania...

"5 za 3"
Bestseller
Kurs
Dowolna ilość realizacji
Mobile friendly
Zaproszenie
od autora
Agnieszka Janusz-Szczytyńska
Ważność
kursu
bezterminowo
(dla użytkowników indywidualnych)
Poziom
szkolenia
Zaawansowany
Czas
trwania
3 godziny
Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie

Dla kogo jest ten kurs?

Szkolenie skierowane jest do wszystkich nauczycieli przedmiotów przyrodniczych na każdym etapie kształcenia, którzy chcieliby poszerzyć lub uzupełnić swoją wiedzę z zakresu wykorzystania metod badawczych w praktyce szkolnej.   Polecany jest także dla nauczycieli nauczania wczesnoszkolnego.

Czego się nauczę?

  • Zapoznasz się z wymaganiami jakie stawia przed nauczycielami podstawa programowa kształcenia ogólnego z 2017 r. związanymi z wykorzystaniem mertod badawczych.
  • Poznasz metody zaliczane do metod badawczych, będziesz je rozróżniać i świadomie wykorzystywać na swoich zajęciach.
  • Poznasz elementy metody badawczej oraz będziesz potrafić je opracować przygotowując swoją lekcję.
  • Poznasz praktyczne przykłady stosowania metod badawczych na wszystkich przedmiotach przyrodniczych.
  • Uświadomisz sobie jakie jest znaczenie metod badawczych w nauczaniu przedmiotów przyrpodniczych.
  • Zapoznasz się z metodą IBSE związaną z uczeniem się przez odkrywanie.

Co znajduje się w kursie?

  • Prezentacja multimedialna przedstawiająca treści kursu, pdf.
  • Linki do zasobów Internetowych
  • Przykładowe scenariusze lekcji oparte na metodzie badawczej ze wszystkich przedmiotów przyrodniczych.
  • Przykładowe doświadczenia i eksperymenty dla poszczególnych przedmiotów przyrodniczych.
  • Zadania mające na celu utrwalenie zdobytych wiadomości.
Ważność
kursu
bezterminowo
(dla użytkowników indywidualnych)
Poziom
szkolenia
Zaawansowany
Czas
trwania
3 godziny
Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie

Plan szkolenia

  • 02
    Szczegółowa analiza podstawy programowej kształcenia ogólnego 2017 pod względem konieczności stosowania metody eksperymentalnej w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych
    Szczegółowa analiza podstawy programowej kształcenia ogólnego 2017 pod względem konieczności stosowania metody eksperymentalnej w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych
  • 03
    Fragmenty podstawy programowej dla poszczególnych przedmiotów związane z metodą badawczą (naukową)
    Fragmenty podstawy programowej dla poszczególnych przedmiotów związane z metodą badawczą (naukową)
  • 04
    Metoda eksperymentu (metoda badawcza) oraz metoda projektu edukacyjnego są uzupełnieniem podstawy programowej
    Metoda eksperymentu (metoda badawcza) oraz metoda projektu edukacyjnego są uzupełnieniem podstawy programowej
  • 05
    Typy doświadczeń
    Typy doświadczeń
  • 06
    Typy zadań doświadczalnych
    Typy zadań doświadczalnych
  • 07
    Podsumowanie
    Podsumowanie
  • 08
    Obserwacja
    Obserwacja
  • 09
    Elementy składające się na metodę naukową
    Elementy składające się na metodę naukową
  • 10
    Procedura poszukiwania odpowiedzi na postawiony problem badawczy
    Procedura poszukiwania odpowiedzi na postawiony problem badawczy
  • 11
    Problem badawczy
    Problem badawczy
  • 12
    Pytanie badawcze
    Pytanie badawcze
  • 13
    Hipoteza badawcza
    Hipoteza badawcza
  • 14
    Próba badawcza
    Próba badawcza
  • 15
    Próba kontrolna
    Próba kontrolna
  • 16
    Analiza wyników i wnioskowanie
    Analiza wyników i wnioskowanie
  • 17
    Przykłady wykorzystania metody naukowej - geografia
    Przykłady wykorzystania metody naukowej - geografia
  • 18
    Przykłady wykorzystania metody naukowej - biologia
    Przykłady wykorzystania metody naukowej - biologia
  • 19
    Przykłady wykorzystania metody naukowej - fizyka
    Przykłady wykorzystania metody naukowej - fizyka
  • 20
    Metoda IBSE
    Metoda IBSE
  • 21
    Typy IBSE
    Typy IBSE
  • 22
    Metoda projektu edukacyjnego
    Metoda projektu edukacyjnego
  • 23
    Zakończenie
    Zakończenie

Absolwentka Wydziału Fizyki i Techniki Jądrowej, Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Obecnie nauczyciel fizyki w szkole podstawowej, w przeszłości również jako nauczyciel w gimnazjum i liceum ogólnokształcącym. Ukończyłam także studium pedagogiczne w Wyższej Szkole Humanistyczno-Przyrodniczej w Sandomierzu.

Od 2015 roku jestem trenerem, prowadzę szkolenia dla nauczycieli zarówno w formie stacjonarnej jak i e-learningowej. Obecnie mam za sobą około 300 godzin szkoleń stacjonarnych.

Współpracuję z Niepubliczną Placówką Doskonalenia Nauczycieli "Przyjazna Edukacja” w Tarnobrzegu. Specjalizuję się głównie w nowoczesnych metodach nauczania, powiązanych z technologią informacyjno- komunikacyjną, innowacjach i eksperymentach pedagogicznych, pomiarze dydaktycznym, ocenianiu wspierającym ucznia, wartościowaniu osiągnięć edukacyjnych oraz szeroko pojętym prawem w oświacie.

Zainteresowania prawem oświatowym spowodowały, że ukończyłam kurs kwalifikacyjny dla oświatowej kadry kierowniczej. Jestem także popularyzatorką wykorzystania metod badawczych w nauczaniu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. Ponieważ jestem praktykującym nauczycielem, pełnym pasji i zainteresowań swoje szkolenia opieram na bogatym doświadczeniu, które zdobyłam m.in. przy realizacji czterech projektów unijnych.

Jestem współautorką publikacji książkowych wydanych w czerwcu 2016 r. realizowanych w ramach projektu Erasmus+:

  • "Zbiór scenariuszy lekcyjnych: Z matematyką przez świat, w poszukiwaniu nowych metod nauczania matematyki i przedmiotów pokrewnych”.
  • "Zbiór zadań: Z matematyką przez świat”.
  • Jest także współautorką trzech innowacji pedagogicznych, które także wdrożyłam i przeprowadziłam w swoich szkołach:
  • "Małżeństwo z rozsądku- matematyka z fizyką” 2010/2011;
  • "Technologia informacyjno komunikacyjna na usługach matematyki i fizyki” 2016/2017’
  • "Narzędzia informatyki na lekcjach fizyki i języka angielskiego” 2018/2019.

Moje zainteresowania to malarstwo olejne i akrylowe, rękodzieło artystyczne, historia drugiej wojny światowej i astronomia.

Wzór
www.szkolna24.pl
Data wydania certyfikatu:
Certyfikat
Zaświadcza się, że Pan/Pani
Imię i Nazwisko
w dniu xx-xx-xxxx ukończył/a kurs
"Eksperyment jako metoda aktywizująca uczniów i nauczycieli"
w wymiarze 3 godzin prowadzony przez szkolna24.pl
Nr XXXX/2021
Zaświadczenie nr ED-II.4430.13.2017 z dn. 2 października 2017 r. o wpisie Niepublicznej Placówki Szkolna24.pl do ewidencji szkół i placówek niepublicznych, prowadzonej przez Prezydenta Miasta Częstochowy pod numerem 400

Dbamy o Twoją prywatność. Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej dotyczących cookies zgadzasz się na ich zapis i wykorzystanie. Więcej informacji znajduje się w Polityce prywatności na tej stronie.

Sukces
Przejdź do koszyka
Ostrzeżenie
Przejdź do koszyka
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie