Elementy arteterapii w zajęciach z psem dla dziecka z niepełnosprawnością intelektualną
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Czym jest dogoterapia a czym arteterapia? Czy można połączyć te dwie terapie, czy ma to sens? Która z nich jest terapią wiodącą? Jeśli masz takie dylematy to koniecznie musisz przejść ten kurs, bo on jest dla Ciebie…
Czego się nauczę?
W trakcie kursu dowiesz się czym jest dogoterapia, a czym arteterapia. Poznasz założenia pracy z psem oraz jaki wpływ na twórczość dzieci ma wprowadzenie psa do zajęć.
Co znajduje się w kursie?
W pierwszej części kursu została przedstawiona definicja oraz podstawowe założenia dogoterapii i arteterapii. Kurs opowiada o połączeniu tych dwóch metod, a także co wyzwala w aktywności twórczej dziecka obecność psa na zajęciach.
Idąc dalej dowiesz się o rodzajach prac plastycznych wykorzystywanych w dogoterapii, usystematyzowanych i podzielonych w różne metody na których są wykorzystywane.
Ostatnia część kursu to propozycje zajęć uwzględniające twórczość plastyczną, które można zastosować na zajęciach z psem. W opisywanych ćwiczeniach brany jest pod uwagę stopień trudności jaki może sprawić dziecku wytwór jego działalności artystycznej, potrzebne materiały i sposób wykonania danej pracy plastycznej. Do podanych propozycji zostały dołączone zdjęcia lub filmy instruktażowe.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Czym jest dogoterapia?Czym jest dogoterapia?
-
03Czym jest arteterapiaCzym jest arteterapia
-
04Wstęp do arteterapii i dogoterapiiWstęp do arteterapii i dogoterapii
-
05Założenia zajęć z udziałem psaZałożenia zajęć z udziałem psa
-
06Zalety zajęć z psemZalety zajęć z psem
-
07Pies, który zawsze pochwaliPies, który zawsze pochwali
-
08Rola terapeutyRola terapeuty
-
09Arteterapia i Dogoterapia - cechy wspólneArteterapia i Dogoterapia - cechy wspólne
-
10Korzyści płynące z połączenia arteterapii i dogoterapiiKorzyści płynące z połączenia arteterapii i dogoterapii
-
11Pojęcie twórczości plastycznejPojęcie twórczości plastycznej
-
12Rodzaje prac plastycznych w dogoterapiiRodzaje prac plastycznych w dogoterapii
-
13Metody pasywneMetody pasywne
-
14Metody aktywneMetody aktywne
-
15Metody kolektywneMetody kolektywne
-
16Propozycje zajęć uwzględniające twórczość plastyczną w dogoterapiiPropozycje zajęć uwzględniające twórczość plastyczną w dogoterapii
-
19Ciasteczka-smaczki dla psa w kształcie kościCiasteczka-smaczki dla psa w kształcie kości
-
20Kanapki w kształcie kościKanapki w kształcie kości
-
21Psie głowy z balonówPsie głowy z balonów
-
22Świąteczne dekoracje - psia choinkaŚwiąteczne dekoracje - psia choinka
-
23Mata węchowaMata węchowa
-
24ZakończenieZakończenie
Jako oligofrenopedagog z dwudziestoletnim doświadczeniem, pracuję z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym. Moja praca to mój drugi dom. A dzieci…cóż, po prostu kocham je jak własne. Nauczyłam się bardziej rozumieć ich świat, problemy i troski, które przeżywają a także uczestniczyć w ich radościach.
W części mojej pracy wspomaga mnie bardzo ważna osoba – Nala, czyli odpowiednio przeszkolony pies terapeutyczny rasy Nova Scotia Duck Tolling Retriever, o zrównoważonym temperamencie, uwielbiający pracę z dziećmi. Stanowimy zgrany zespół, który wspólnie jest w stanie osiągać założone cele terapeutyczne, pomagając dzieciom rozwijać sferę poznawczą, społeczną, fizyczną i intelektualną.


