Grupa rówieśnicza - czego potrzebuje nastolatek aby zaangażować się w samodzielny proces uczenia się. Zjawisko i efekt odwróconej klasy
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Kurs przeznaczony jest dla wszystkich nauczycieli, którzy nauczają młodsze i starsze nastolatki niezależnie od nauczanego przedmiotu. Z kursu na pewno skorzystają wszyscy nauczyciele, którzy chcieliby wdrożyć podczas swoich przedmiotów oraz wypracować z młodzieżą nowe strategie radzenia sobie z wyzwaniami edukacyjnymi i wychowawczymi na lekcjach.
Czego się nauczę?
Kurs traktuje o potencjale okresu dojrzewania. W bardzo przejrzysty sposób uświadamia nauczycielom w jaki sposób nie należy rozmawiać z nastoletnim uczniem, żeby nie natrafić na jego opór i niechęć i nie narażać siebie samych na sytuacje trudne w kontakcie z młodzieżą. Podczas kursu duża uwaga poświęcona została temu w jaki sposób funkcjonuje grupa rówieśnicza, która ma bezpośredni wpływ na zachowanie oraz proces edukacji młodych ludzi. Podczas kursu dowiesz się jak zmiany, które zachodzą w mózgu podczas dorastania wpływają na przebieg podejmowania decyzji przez nastolatka. Poruszony zostanie temat samodzielności, odpowiedzialności, autorytetów i motywacji. Dowiesz się co to jest "odwrócona klasa" i jak może ona ułatwić nastolatkowi proces uczenia się.
Co jeszcze warto wiedzieć?
Kurs zawiera kilka między-testów oraz podsumowujący test końcowy, abyś mógł systematycznie sprawdzać swój poziom wiedzy i usystematyzować informacje. W przygotowaniu jest aktualnie kurs "Koło ratunkowe dla każdego nauczyciela - 50 pomysłów na gry i zabawy edukacyjne aktywizujące uczniów w każdym wieku i na każdym przedmiocie", który może być także ciekawym dopełnieniem lekcji z młodzieżą w trybie "odwróconej klasy".
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Potencjał okresu dorastania LEKCJA + PODCASTPotencjał okresu dorastania LEKCJA + PODCAST
-
03Czego nastolatek na pewno nie potrzebuje od osób dorosłych - od nauczyciela? LEKCJA + PODCASTCzego nastolatek na pewno nie potrzebuje od osób dorosłych - od nauczyciela? LEKCJA + PODCAST
-
04Grupa rówieśnicza - czy na pewno wiesz, co dzieje się w Twojej klasie? LEKCJA + PODCASTGrupa rówieśnicza - czy na pewno wiesz, co dzieje się w Twojej klasie? LEKCJA + PODCAST
-
05W jaki sposób rozmawiać z młodzieżą - moc pozytywnych komunikatów LEKCJA + PODCASTW jaki sposób rozmawiać z młodzieżą - moc pozytywnych komunikatów LEKCJA + PODCAST
-
06Przebieg podejmowania decyzji u nastolatka vs zmiany, które w tym czasie zachodzą w mózgu LEKCJA + PODCASTPrzebieg podejmowania decyzji u nastolatka vs zmiany, które w tym czasie zachodzą w mózgu LEKCJA + PODCAST
-
07Samodzielność, odpowiedzialność, autorytety i motywacja LEKCJA + PODCASTSamodzielność, odpowiedzialność, autorytety i motywacja LEKCJA + PODCAST
-
08Co to jest "odwrócona klasa"? LEKCJA + PODCASTCo to jest "odwrócona klasa"? LEKCJA + PODCAST
-
09PodsumowaniePodsumowanie
Ukończyłam Uniwersytet Śląski w Katowicach oraz Szkołę Wyższą im. Bogdana Jańskiego w Warszawie.
Swoją przygodę z nauczaniem przedszkolaków, dzieci w wieku szkolnym oraz nastolatków rozpoczęłam w 2001 roku. Jestem lektorem języka angielskiego oraz języka niemieckiego, nauczycielem wychowania przedszkolnego oraz wczesnoszkolnego.
Jestem także certyfikowanym nauczycielem nauczania dzieci języka angielskiego metodą Helen Doron oraz certyfikowanym nauczycielem pedagogiki Marii Montessori.
Jestem autorką tekstów piosenek anglojęzycznych dla dzieci oraz autorką i współautorką książek do nauczania języka angielskiego. Jestem autorką licznych artykułów do magazynów edukacyjnych oraz parentingowych.
Jestem autorką wielu kursów metodycznych dla nauczycieli wychowania przedszkolnego, wczesnoszkolnego oraz dla lektorów języków obcych. Prowadzę szkolenia dla rad pedagogicznych i nauczycieli w całej Polsce.
Jestem także prelegentem na konferencjach edukacyjnych.
Założyłam blog edukacyjny mamametodyk.pl , na którym dzielę się swoim doświadczeniem także z rodzicami dzieci w różnym wieku.


