Gry planszowe w edukacji językowej i matematycznej dzieci
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Ten kurs jest przeznaczony dla wszystkich nauczycieli przedszkoli, nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i rodziców dzieci w tym wieku. Zaproponowane gry i zabawy będą pomocne również w pracy terapeutów pedagogicznych, pedagogów szkolnych i pedagogów specjalnych.
Czego się nauczę?
W trakcie kursu zyskasz lub utrwalisz wiedzę na temat rozwijania umiejętności językowych i matematycznych w edukacji najmłodszych dzieci. Zyskasz wiedzę na temat tego, jak tworzyć gry planszowe rozwijające świadomość fonologiczną, umiejętność czytania i pisania, logiczne myślenie, wnioskowanie, klasyfikację, liczenie itp. Dowiesz się również, w jaki sposób – po niewielkich modyfikacjach – wykorzystywać w tym celu gotowe, popularne gry planszowe. Zaprezentuję wiele gier, zabaw i innych narzędzi niezbędnych, by w przyjemny i merytoryczny sposób wprowadzić dzieci w świat zagadnień językowych i matematycznych.
Co znajduje się w kursie?
W kursie podkreślam najważniejsze cele i zalety wykorzystania gier planszowych w edukacji językowej i matematycznej dzieci. Proponuję gotowe rozwiązania, które od razu można wykorzystać na zajęciach i lekcjach. Podsuwam sposoby na uatrakcyjnienie zajęć językowych i matematycznych za pomocą rozgrywania gier. Pokazuję, w jaki sposób można wykorzystać gotowe gry planszowe, również te popularne. Poświęcam też wiele miejsca wspieraniu rozwoju emocjonalnego dzieci poprzez rozgrywanie gier planszowych oraz sposobom uczenia dzieci tej umiejętności.
W treści kursu znajdziesz też wiele odnośników do wartościowych stron internetowych i gotowych gier do wykorzystania w pracy.
Ponadto, będziesz mógł/a sprawdzić swoją wiedzę w 5 krótkich minitestach oraz egzaminie podsumowującym zdobytą podczas kursu wiedzę. Dzięki temu będziesz naprawdę profesjonalnie przygotowanym specjalistą, pewnym rozwiązań stosowanych w pracy.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02WEBINARWEBINAR
-
03Rozwijanie dojrzałości emocjonalnej dzieci za pomocą gier planszowychRozwijanie dojrzałości emocjonalnej dzieci za pomocą gier planszowych
-
04Jak nauczyciele mogą wesprzeć dzieci w kształtowaniu odporności emocjonalnej?Jak nauczyciele mogą wesprzeć dzieci w kształtowaniu odporności emocjonalnej?
-
05Kształtowanie odporności emocjonalnejKształtowanie odporności emocjonalnej
-
06Zalety wprowadzania na zajęciach gier planszowychZalety wprowadzania na zajęciach gier planszowych
-
07Jak tworzyć i rozgrywać z dziećmi własne gry planszowe?Jak tworzyć i rozgrywać z dziećmi własne gry planszowe?
-
08Warunki konstruowania gier planszowych wspólnie z dziećmiWarunki konstruowania gier planszowych wspólnie z dziećmi
-
09Etapy konstruowania gierEtapy konstruowania gier
-
10Organizowanie i rozgrywanie gier – opowiadań w ruchuOrganizowanie i rozgrywanie gier – opowiadań w ruchu
-
11Organizowanie układania i rozgrywania gier planszowych na kartkach dla całej grupyOrganizowanie układania i rozgrywania gier planszowych na kartkach dla całej grupy
-
12Przykłady gier rozwijających kompetencje językowe i matematyczne, które można stworzyć samodzielniePrzykłady gier rozwijających kompetencje językowe i matematyczne, które można stworzyć samodzielnie
-
13Modyfikacja i wykorzystanie gotowych gier planszowych w edukacji językowej i matematycznejModyfikacja i wykorzystanie gotowych gier planszowych w edukacji językowej i matematycznej
-
14PodsumowaniePodsumowanie
Jestem nauczycielką przedszkola, ale również metodykiem, pedagogiem i terapeutą pedagogicznym. Na co dzień przede wszystkim wspieram merytorycznie kadrę Przedszkola Szkrabki w Warszawie, podsuwając wskazówki, metody aktywizujące dzieci i pobudzając do refleksji. W swojej pracy pedagogicznej łączę elementy wielu metod: planu daltońskiego, pedagogiki Montessorii, metody projektów badawczych itp. Doskonalę swój warsztat przede wszystkim w zakresie możliwości indywidualizowania pracy z dziećmi i wspierania dzieci zdolnych.
Od kilku lat współpracuję z wydawnictwami edukacyjnymi, pisząc programy wychowania przedszkolnego, podręczniki, tworząc pomoce dydaktyczne dla dzieci oraz materiały metodyczne dla nauczycieli.
Prowadzę warsztaty dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i rodziców, prezentując różne metody pracy z dzieckiem (przede wszystkim Plan Daltoński) oraz szerząc wiedzę na temat specyficznych trudności w uczeniu się (m.in. dysleksja).
Swoją wiedzą, doświadczeniem i materiałami dydaktycznymi dzielę się również na blogu www.przedszkolezpomyslem.pl.


