Rozwijanie umiejętności pracy metodami aktywnymi
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Książka i tablica przestały wystarczać w dzisiejszej szkole. Nie zawsze też prezentacja multimedialna odda to, co chcemy, jako nauczyciele przekazać. Jeśli widzisz, że szkole potrzeba zmiany metod, jeśli dostrzegasz, że uczniowie powinni pracować inaczej, a nauczyciel nie jest już wykładowcą, a przewodnikiem i mentorem – to jest to kurs dla Ciebie.
Czego się nauczę?
W trakcie kursu poznasz te metody, które najlepiej sprawdzą się na Twoich lekcjach. Zrozumiesz, dlaczego warto nimi pracować i jak przygotować się do wyboru konkretnej metody. Poznasz metody znane i te trochę zapomniane, które z pewnością warto odświeżyć i wprowadzić do szkoły.
Co znajduje się w kursie?
Kurs składa się z przedstawienia metod, wytłumaczenia każdej z nich i praktycznego zastosowania na lekcjach. Przedstawione metody dobrane są tak, by mógł z nich skorzystać nauczyciel uczący w różnych szkołach, na każdym szczeblu edukacji.
Ćwiczenia podane w kursie nie tylko systematyzują wiedzę, ale także pozwalają na zastanowienie się nad wyborem konkretnej metody.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Dlaczego metody aktywizujące?Dlaczego metody aktywizujące?
-
03Ogólny podział metod aktywizującychOgólny podział metod aktywizujących
-
04Szczegółowy podział metodSzczegółowy podział metod
-
05Zanim wybierzesz metodęZanim wybierzesz metodę
-
06Cele lekcjiCele lekcji
-
07Wybór metodyWybór metody
-
08Metody aktywizujące w przedszkoluMetody aktywizujące w przedszkolu
-
09Metoda MontesoriiMetoda Montesorii
-
10DyskusjaDyskusja
-
11Dyskusja panelowaDyskusja panelowa
-
12Dyskusja plenarnaDyskusja plenarna
-
13Dyskusja nieformalnaDyskusja nieformalna
-
14AkwariumAkwarium
-
15Dyskusja sokratejskaDyskusja sokratejska
-
16Dyskusja punktowanaDyskusja punktowana
-
17Debata „za i przeciw”Debata „za i przeciw”
-
18Tabela decyzyjnaTabela decyzyjna
-
19Burza mózgówBurza mózgów
-
20MetaplanMetaplan
-
21Śniegowa kulaŚniegowa kula
-
22Metody aktywnego opisu – notatkiMetody aktywnego opisu – notatki
-
23Metoda CornellaMetoda Cornella
-
24Metoda hierarchicznaMetoda hierarchiczna
-
25Mapa MyśliMapa Myśli
-
26Korzyści z posługiwania się Mapami Myśli:Korzyści z posługiwania się Mapami Myśli:
-
27Drzewko decyzyjneDrzewko decyzyjne
-
28Metoda przypadkówMetoda przypadków
-
29Gry symulacyjne i decyzyjneGry symulacyjne i decyzyjne
-
30Gry psychologiczneGry psychologiczne
-
31Gry dydaktyczne – DominoGry dydaktyczne – Domino
-
32GraffitiGraffiti
-
33PodsumowaniePodsumowanie
Jestem absolwentką Filologii Polskiej FUW (1999), Zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim (2012), trenerką technik pamięci, autorką ćwiczeń "Mistrz koncentracji"
Nauczycielka na każdym stopniu edukacji, egzaminatorka egzaminu ósmoklasisty i maturalnego, trenerka rad pedagogicznych, storytellerka.
Praktyka w szkole i ciągła obserwacja uczniów sprawiły, że swoją wiedzą postanowiłam podzielić się z nauczycielami i młodzieżą. Od 2007 roku szkolę rady pedagogiczne, specjalizując się w technikach pamięci, koncentracji, metodach aktywizujących. Niezmiernie bliskie jest mi ocenianie kształtujące i wszystko, co wspiera uczniów w ich nauce. Wieloletnia praca z trudną młodzieżą i program profilaktyki "Drogowskaz” mojego autorstwa ułatwiły mi spojrzenie na uczniów potrzebujących pomocy.
Ukończony kurs storytelling sprawił, że kursy opieram na snuciu opowieści i zachęcam do tego także nauczycieli. Moje kursy będą dla Państwa nie tylko sporą dawką wiedzy, ale także dawką dobrego humoru.


