Teatr wyobraźni – drama i gry fabularne wspierające inteligencję emocjonalną ucznia
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
- Dla każdego nauczyciela, który choć raz zadał sobie pytanie o to, jak może wspierać rozwój inteligencji emocjonalnej uczniów.
- Dla nauczyciela, który nie wie czym są RPG i LARP, a chciałby wiedzieć.
- Także dla tego nauczyciela, który wie, ale zastanawiał się jak można wykorzystać je w pracy edukacyjnej.
Czego się nauczę?
Dowiesz się czym jest inteligencja emocjonalna i w jaki sposób uczniowie mogą ją rozwijać. Poznasz też główne zasady pracy metodą dramy stosowanej, dowiesz się czym są gry RPG i LARP oraz jak wykorzystać formy oparte na odgrywaniu roli do wspierania rozwoju uczniów.
Co znajduje się w kursie?
W pierwszej części kursu omówione zostało zagadnienie inteligencji emocjonalnej – czym jest, za co odpowiada, jak się kształtuje. W kolejnych trzech częściach omówione zostały metoda dramy stosowanej, gry fabularne RPG oraz LARP. Każda z części została wzbogacona o konkretne propozycje zastosowań danego narzędzia w pracy szkolnej.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02WEBINAR: Drama i gry fabularne wspierające inteligencję emocjonalną uczniaWEBINAR: Drama i gry fabularne wspierające inteligencję emocjonalną ucznia
-
03Inteligencja emocjonalnaInteligencja emocjonalna
-
04Metoda dramy stosowanejMetoda dramy stosowanej
-
05Drama a teatrDrama a teatr
-
06Karta roliKarta roli
-
07StymulatoryStymulatory
-
08Inne techniki dramoweInne techniki dramowe
-
09Zastosowanie dramy – przykładowy scenariuszZastosowanie dramy – przykładowy scenariusz
-
10RPG, gry wyobraźniRPG, gry wyobraźni
-
11Jaką wartość edukacyjną mogą mieć gry RPG?Jaką wartość edukacyjną mogą mieć gry RPG?
-
12Jak wykorzystać RPG w pracy edukacyjnej?Jak wykorzystać RPG w pracy edukacyjnej?
-
13Przykłady użycia RPG w pracy edukacyjnejPrzykłady użycia RPG w pracy edukacyjnej
-
14Wskazówki i triki dla mistrzów gryWskazówki i triki dla mistrzów gry
-
15LARPLARP
-
16ZakończenieZakończenie
-
17PodsumowaniePodsumowanie
Jestem wieloletnim działaczem pozarządowym, wychowawcą, trenerem i edukatorem.
W swoim dorobku mam ponad 2000 godzin przeprowadzonych warsztatów wzmacniających kompetencje cyfrowe i medialne, kompetencje liderskie i pedagogiczne oraz kilkanaście skoordynowanych projektów realizowanych we współpracy z różnymi partnerami społecznymi, publicznymi i biznesowymi m.in. Google, Pekao SA, Uniwersytet SWPS, Nationale Nederlanden.
Od 10 lat pracuję wychowawczo z młodzieżą z różnym wieku, od 4 lat szkolę wychowawców i nauczycieli.
Rozwijałem kompetencje cyfrowe i medialne nauczycieli jako mentor projektu Kod do Przyszłości Fundacji Rozwoju Edukacji Elektronicznej w programie Polska Cyfrowa. Współtworzyłem ofertę edukacyjną Centralnego Domu Technologii w Warszawie. Tworzyłem materiały edukacyjne i scenariusze zajęć dla Photon Enterteinment i Fundacji Girls Code Fun, dla której podopiecznych prowadzę naukę programowania.
Czynnie angażuje się w rozwój ruchu harcerskiego jako wychowawca-harcmistrz, członek władz wojewódzkich i instruktor zespołu metodyków przy zarządzie krajowym ZHP. Prowadziłem młodzieżowe obozy pod namiotami i górskie wyprawy zagraniczne. Zgłębiam i praktykuję w pracy edukacyjnej aktywne formy wychowania przez przygodę.
Na co dzień pracuję jako pedagog w prywatnym liceum ogólnokształcącym, w którym prowadzę zajęcia STEAM, warsztaty psychorozwojowe i koordynuję projekty związane z kształtowaniem kompetencji XXI wieku.


