Techniki zwiększania kreatywności w pracy z klasą
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
- dla chcących zwiększyć swoją wiedzę na temat twórczości,
- dla chcących w praktyce generować mniej sztampowe rozwiązania również dla swoich problemów,
- dla chcących zachęcić swoich uczniów do stosowania bardziej twórczych metod pracy,
- dla poszukujących dla swoich klas metod pracy zapewniających lepszą integrację i dobrą komunikację w grupie.
Czego się nauczę?
Kurs „Techniki zwiększania kreatywności w pracy z klasą” przeprowadzi cię od teorii do praktyki przez tematy związane z twórczym myśleniem i wykorzystaniem ich w pracy nauczyciela. To podsumowane w pigułce ustalenia psychologów na temat kreatywności i praktyczny przewodnik po technikach wzbogacających lekcję o narzędzia kreatywnego poszukiwania przez uczniów nowych jakościowo rozwiązań problemów.
Kurs jest obszerny merytorycznie, dając solidny zastrzyk wiedzy. Nie ogranicza się do suchej teorii. Wybrane przez mnie techniki kreatywnego rozwiązywania problemów przetestowałam na wielu grupach szkoleniowych podczas przeszło dekady mojej pracy dydaktycznej. Można je stosować jako dedykowane twórczości lekcje lub narzędzia do zaproponowania klasie przy rozwiązywaniu konkretnego problemu.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Inne korzyści ze zwiększania kreatywności w pracy z klasąInne korzyści ze zwiększania kreatywności w pracy z klasą
-
03Założenia dla treningu kreatywnościZałożenia dla treningu kreatywności
-
04Zwiększania kreatywności w pracy z uczniemZwiększania kreatywności w pracy z uczniem
-
05Nagradzanie twórczych zachowańNagradzanie twórczych zachowań
-
06Twórczy klimatTwórczy klimat
-
07Bezpieczna przestrzeńBezpieczna przestrzeń
-
08Dostęp do informacjiDostęp do informacji
-
09Przełamać ciszęPrzełamać ciszę
-
10W grupie siła – ale i słabość!W grupie siła – ale i słabość!
-
11Dobry humor i językDobry humor i język
-
12Zmiana kontekstuZmiana kontekstu
-
13Zmiana roli nauczycielaZmiana roli nauczyciela
-
14Twórcze myślenie – czym jest?Twórcze myślenie – czym jest?
-
15Ćwiczenie: kreatywne definicje kreatywnościĆwiczenie: kreatywne definicje kreatywności
-
16Składniki kreatywnego myśleniaSkładniki kreatywnego myślenia
-
17Płynność myśleniaPłynność myślenia
-
18Myślenie dywergencyjneMyślenie dywergencyjne
-
19Wyobraźnia twórczaWyobraźnia twórcza
-
20MetaforycznośćMetaforyczność
-
21IntuicjaIntuicja
-
22Przeszkody w twórczym myśleniu i działaniuPrzeszkody w twórczym myśleniu i działaniu
-
23Bariery osobiste w kreatywnym myśleniuBariery osobiste w kreatywnym myśleniu
-
24Inne bariery osobisteInne bariery osobiste
-
25Bariery grupowe w kreatywnym myśleniuBariery grupowe w kreatywnym myśleniu
-
26Inne bariery grupoweInne bariery grupowe
-
27Bariery systemowe w kreatywnym myśleniuBariery systemowe w kreatywnym myśleniu
-
28Trening kreatywności w pracy z klasąTrening kreatywności w pracy z klasą
-
29Burza mózgówBurza mózgów
-
30Przebieg burzy mózgówPrzebieg burzy mózgów
-
31Inne warianty burzy mózgówInne warianty burzy mózgów
-
32Sesja podstolików (Philips 66, „buzz session”)Sesja podstolików (Philips 66, „buzz session”)
-
33Książka pomysłówKsiążka pomysłów
-
34Techniki dyskusji moderowanychTechniki dyskusji moderowanych
-
35Metoda Diagramu IshikawyMetoda Diagramu Ishikawy
-
36Dyskusja okrągłego stołuDyskusja okrągłego stołu
-
37Metody twórczego zmieniania myśleniaMetody twórczego zmieniania myślenia
-
38Metoda Walta Disney’aMetoda Walta Disney’a
-
39Metoda sześciu kapeluszy De BonoMetoda sześciu kapeluszy De Bono
-
40Na koniecNa koniec
Absolwentka studiów psychologicznych (2003), Szkoły Trenerów TROP (2002) i szkolenia coachingowego „Akredytowany Coach” (ukończony kurs i zdany międzynarodowy egzamin ICF w 2014). Doświadczony konsultant zarządzania. Ceniona prelegentka spotkań rozwojowych, wykładowca zajęć na studiach podyplomowych Uniwersytetu SWPS.
Przez wiele lat związana z działami zarządzania zasobami ludzkimi w dużych przedsiębiorstwach. Obecnie swoich Klientów wspomaga, motywując do pozytywnych zmian zarówno w pracy, jak i w życiu osobistym. W pracy czerpie inspiracje z wielu dziedzin – psychologii, NLP, technik terapeutycznych czy metodyki zarządzania. W szkoleniach specjalizuje się w tematach związanych z rozwojem osobistym. Prowadzi warsztaty, wykłady oraz indywidualne spotkania z pracownikami placówek oświatowych, urzędów oraz firm prywatnych.
Jej szczególną pasją są działania prospołeczne. Dlatego stale prowadzi warsztaty, coachingi grupowe i projekty dedykowane rozwojowi kobiet w Fundacji Równoważnia, a jako coach pracuje również z osobami niepełnosprawnymi w Fundacji Widzialni.


