Tytuł szkolenia

Zabawy matematyczne w przedszkolu

Cena regularna
69.00 zł
Cena w pakiecie "5 za 3"
0.00 zł
Ewa Janus
Autor szkolenia Ewa Janus
nauczycielka przedszkola, metodyk, pedagog przedszkolny, autorka programów wychowania przedszkolnego, materiałów dydaktycznych dla dzieci i...

nauczycielka przedszkola, metodyk, pedagog przedszkolny, autorka programów wychowania przedszkolnego, materiałów dydaktycznych dla dzieci i...

Webinar
Podcast
"5 za 3"
Bestseller
Kurs
Dowolna ilość realizacji
Mobile friendly
TOP Autor
Zaproszenie
od autora
Ewa Janus
Ważność
kursu
bezterminowo
(dla użytkowników indywidualnych)
Poziom
szkolenia
Zaawansowany
Czas
trwania
3 godziny
Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie

Dla kogo jest ten kurs?

Ten kurs jest przeznaczony dla wszystkich nauczycieli przedszkoli i rodziców dzieci w tym wieku. Zaproponowane zabawy zawierają elementy profilaktyki specyficznych trudności w uczeniu się np. ryzyka dyskalkulii oraz pomogą wesprzeć dzieci szczególnie uzdolnione, zatem będzie pomocny również dla terapeutów pedagogicznych, pedagogów szkolnych i pedagogów specjalnych.

Czego się nauczę?

W trakcie kursu zyskasz lub utrwalisz wiedzę na temat rozwijania umiejętności matematycznych najmłodszych dzieci. Poznasz podstawy koncepcji rozwoju rozumowania u dzieci wypracowanych przez J. Piageta i E. Gruszczyk – Kolczyńską. Zyskasz wiedzę na temat tego, jak organizować zabawy rozwijające logiczne myślenie, wnioskowanie, klasyfikację, liczenie oraz  w jaki sposób wykorzystywać codzienne czynności w rozwijaniu myślenia operacyjnego u dzieci. Dowiesz się też, w jaki sposób prowadzić pracę grupową dzieci w tym zakresie.  Zaprezentuję wiele gier, zabaw i innych narzędzi niezbędnych, by w przyjemny i merytoryczny sposób wprowadzić dzieci w świat zagadnień matematycznych.

Co znajduje się w kursie?

Kurs przedstawia przede wszystkim sposoby pracy z grupą, które pomagają wspierać rozwój umiejętności logicznego myślenia, rozumowania, wnioskowania, klasyfikacji i budowania myślenia operacyjnego od najwcześniejszych lat.

Kurs składa się z kilku części, dotyczących koncepcji teoretycznej i mechanizmów procesu  uczenia się przez doświadczanie, zawiera ramowe wskazówki do planowania wartościowych zabaw dla dzieci w każdej grupie wiekowej oraz konkretne przykłady takich zabaw, już wcześniej wykorzystane w pracy z dziećmi. Każdy moduł zawiera informacje, ćwiczenia, wskazówki i pytania do refleksji. W treści kursu znajdziesz też wiele odnośników do wartościowych stron internetowych i literatury dotyczącej poruszanej tematyki, filmów i nagrań oraz przykłady praktycznych rozwiązań.

Do kursu dołączyłam też 5 podcastów, do których wysłuchania serdecznie zachęcam, gdyż zawierają treści poszerzające wiedzę zawartą w treści kursu oraz wiele praktycznych rozwiązań np. w organizacji sali do zabaw.

Ponadto, będziesz mógł/a sprawdzić swoją wiedzę w 5 krótkich minitestach oraz egzaminie podsumowującym zdobytą podczas kursu wiedzę. Dzięki temu będziesz naprawdę profesjonalnie przygotowanym specjalistą, pewnym rozwiązań stosowanych w pracy.  

Ważność
kursu
bezterminowo
(dla użytkowników indywidualnych)
Poziom
szkolenia
Zaawansowany
Czas
trwania
3 godziny
Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie

Plan szkolenia

  • 02
    Zabawy matematyczne w przedszkolu - WEBINAR
    Zabawy matematyczne w przedszkolu - WEBINAR
  • 03
    Jak dzieci uczą się matematyki?
    Jak dzieci uczą się matematyki?
  • 04
    Zasady nauczania w początkowym nauczaniu matematyki
    Zasady nauczania w początkowym nauczaniu matematyki
  • 05
    Odporność emocjonalna w uczeniu się zagadnień matematycznych
    Odporność emocjonalna w uczeniu się zagadnień matematycznych
  • 07
    Jak nauczyć dzieci konstruowania gier, by realizowały te cele?
    Jak nauczyć dzieci konstruowania gier, by realizowały te cele?
  • 08
    Najważniejsze treści do osiągnięcia pod koniec edukacji przedszkolnej
    Najważniejsze treści do osiągnięcia pod koniec edukacji przedszkolnej
  • 09
    Orientacja przestrzenna
    Orientacja przestrzenna
  • 10
    Orientacja w schemacie ciała
    Orientacja w schemacie ciała
  • 11
    Orientacja w przestrzeni
    Orientacja w przestrzeni
  • 12
    Rytmy i organizacja czasu
    Rytmy i organizacja czasu
  • 13
    Przyczyna i skutek, przewidywanie następstw zdarzeń
    Przyczyna i skutek, przewidywanie następstw zdarzeń
  • 14
    Liczenie obiektów. Dodawanie i odejmowanie, rozdawanie po kilka
    Liczenie obiektów. Dodawanie i odejmowanie, rozdawanie po kilka
  • 15
    PODCAST Ćwiczenie liczenia w codziennym funkcjonowaniu
    PODCAST Ćwiczenie liczenia w codziennym funkcjonowaniu
  • 16
    Klasyfikacja
    Klasyfikacja
  • 18
    Stałość elementów w zbiorze. Równoliczność zbiorów. Aspekt kardynalny liczby
    Stałość elementów w zbiorze. Równoliczność zbiorów. Aspekt kardynalny liczby
  • 19
    Numerowanie, ustawianie po kolei. Aspekt porządkowy liczby.
    Numerowanie, ustawianie po kolei. Aspekt porządkowy liczby.
  • 20
    Długość – mierzenie i stałość długości
    Długość – mierzenie i stałość długości
  • 21
    Intuicje geometryczne
    Intuicje geometryczne
  • 22
    Płyny – mierzenie i uświadomienie dzieciom stałości.
    Płyny – mierzenie i uświadomienie dzieciom stałości.
  • 23
    Waga i ważenie
    Waga i ważenie
  • 24
    PODCAST Jak stworzyć wagę
    PODCAST Jak stworzyć wagę
  • 25
    Zadania z treścią – opowiadania ilustrowane, zapisywanie
    Zadania z treścią – opowiadania ilustrowane, zapisywanie
  • 26
    PODCAST Jak wprowadzać cyfrę
    PODCAST Jak wprowadzać cyfrę
  • 27
    Podsumowanie
    Podsumowanie

Jestem nauczycielką przedszkola, ale również metodykiem, pedagogiem i terapeutą pedagogicznym. Na co dzień przede wszystkim wspieram merytorycznie kadrę Przedszkola Szkrabki w Warszawie, podsuwając wskazówki, metody aktywizujące dzieci i pobudzając do refleksji. W swojej pracy pedagogicznej łączę elementy wielu metod: planu daltońskiego, pedagogiki Montessorii, metody projektów badawczych itp. Doskonalę swój warsztat przede wszystkim w zakresie możliwości indywidualizowania pracy z dziećmi i wspierania dzieci zdolnych.

Od kilku lat współpracuję z wydawnictwami edukacyjnymi, pisząc programy wychowania przedszkolnego, podręczniki, tworząc pomoce dydaktyczne dla dzieci oraz materiały metodyczne dla nauczycieli.

Prowadzę warsztaty dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i rodziców, prezentując różne metody pracy z dzieckiem (przede wszystkim Plan Daltoński) oraz szerząc wiedzę na temat specyficznych trudności w uczeniu się (m.in. dysleksja).

Swoją wiedzą, doświadczeniem i materiałami dydaktycznymi dzielę się również na blogu www.przedszkolezpomyslem.pl.

Wzór
www.szkolna24.pl
Data wydania certyfikatu:
Certyfikat
Zaświadcza się, że Pan/Pani
Imię i Nazwisko
w dniu xx-xx-xxxx ukończył/a kurs
"Zabawy matematyczne w przedszkolu"
w wymiarze 3 godzin prowadzony przez szkolna24.pl
Nr XXXX/2021
Zaświadczenie nr ED-II.4430.13.2017 z dn. 2 października 2017 r. o wpisie Niepublicznej Placówki Szkolna24.pl do ewidencji szkół i placówek niepublicznych, prowadzonej przez Prezydenta Miasta Częstochowy pod numerem 400

Dbamy o Twoją prywatność. Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej dotyczących cookies zgadzasz się na ich zapis i wykorzystanie. Więcej informacji znajduje się w Polityce prywatności na tej stronie.

Sukces
Przejdź do koszyka
Ostrzeżenie
Przejdź do koszyka
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie