Zabawy matematyczne w przedszkolu
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Ten kurs jest przeznaczony dla wszystkich nauczycieli przedszkoli i rodziców dzieci w tym wieku. Zaproponowane zabawy zawierają elementy profilaktyki specyficznych trudności w uczeniu się np. ryzyka dyskalkulii oraz pomogą wesprzeć dzieci szczególnie uzdolnione, zatem będzie pomocny również dla terapeutów pedagogicznych, pedagogów szkolnych i pedagogów specjalnych.
Czego się nauczę?
W trakcie kursu zyskasz lub utrwalisz wiedzę na temat rozwijania umiejętności matematycznych najmłodszych dzieci. Poznasz podstawy koncepcji rozwoju rozumowania u dzieci wypracowanych przez J. Piageta i E. Gruszczyk – Kolczyńską. Zyskasz wiedzę na temat tego, jak organizować zabawy rozwijające logiczne myślenie, wnioskowanie, klasyfikację, liczenie oraz w jaki sposób wykorzystywać codzienne czynności w rozwijaniu myślenia operacyjnego u dzieci. Dowiesz się też, w jaki sposób prowadzić pracę grupową dzieci w tym zakresie. Zaprezentuję wiele gier, zabaw i innych narzędzi niezbędnych, by w przyjemny i merytoryczny sposób wprowadzić dzieci w świat zagadnień matematycznych.
Co znajduje się w kursie?
Kurs przedstawia przede wszystkim sposoby pracy z grupą, które pomagają wspierać rozwój umiejętności logicznego myślenia, rozumowania, wnioskowania, klasyfikacji i budowania myślenia operacyjnego od najwcześniejszych lat.
Kurs składa się z kilku części, dotyczących koncepcji teoretycznej i mechanizmów procesu uczenia się przez doświadczanie, zawiera ramowe wskazówki do planowania wartościowych zabaw dla dzieci w każdej grupie wiekowej oraz konkretne przykłady takich zabaw, już wcześniej wykorzystane w pracy z dziećmi. Każdy moduł zawiera informacje, ćwiczenia, wskazówki i pytania do refleksji. W treści kursu znajdziesz też wiele odnośników do wartościowych stron internetowych i literatury dotyczącej poruszanej tematyki, filmów i nagrań oraz przykłady praktycznych rozwiązań.
Do kursu dołączyłam też 5 podcastów, do których wysłuchania serdecznie zachęcam, gdyż zawierają treści poszerzające wiedzę zawartą w treści kursu oraz wiele praktycznych rozwiązań np. w organizacji sali do zabaw.
Ponadto, będziesz mógł/a sprawdzić swoją wiedzę w 5 krótkich minitestach oraz egzaminie podsumowującym zdobytą podczas kursu wiedzę. Dzięki temu będziesz naprawdę profesjonalnie przygotowanym specjalistą, pewnym rozwiązań stosowanych w pracy.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Webinar cz. 1Webinar cz. 1
-
03Webinar cz. 2Webinar cz. 2
-
04Jak dzieci uczą się matematyki?Jak dzieci uczą się matematyki?
-
05Zasady nauczania w początkowym nauczaniu matematykiZasady nauczania w początkowym nauczaniu matematyki
-
06Odporność emocjonalna w uczeniu się zagadnień matematycznychOdporność emocjonalna w uczeniu się zagadnień matematycznych
-
08Jak nauczyć dzieci konstruowania gier, by realizowały te cele?Jak nauczyć dzieci konstruowania gier, by realizowały te cele?
-
09Najważniejsze treści do osiągnięcia pod koniec edukacji przedszkolnejNajważniejsze treści do osiągnięcia pod koniec edukacji przedszkolnej
-
10Orientacja przestrzennaOrientacja przestrzenna
-
11Orientacja w schemacie ciałaOrientacja w schemacie ciała
-
12Orientacja w przestrzeniOrientacja w przestrzeni
-
13Rytmy i organizacja czasuRytmy i organizacja czasu
-
14Przyczyna i skutek, przewidywanie następstw zdarzeńPrzyczyna i skutek, przewidywanie następstw zdarzeń
-
15Liczenie obiektów. Dodawanie i odejmowanie, rozdawanie po kilkaLiczenie obiektów. Dodawanie i odejmowanie, rozdawanie po kilka
-
16PODCAST Ćwiczenie liczenia w codziennym funkcjonowaniuPODCAST Ćwiczenie liczenia w codziennym funkcjonowaniu
-
17KlasyfikacjaKlasyfikacja
-
19Stałość elementów w zbiorze. Równoliczność zbiorów. Aspekt kardynalny liczbyStałość elementów w zbiorze. Równoliczność zbiorów. Aspekt kardynalny liczby
-
20Numerowanie, ustawianie po kolei. Aspekt porządkowy liczby.Numerowanie, ustawianie po kolei. Aspekt porządkowy liczby.
-
21Długość – mierzenie i stałość długościDługość – mierzenie i stałość długości
-
22Intuicje geometryczneIntuicje geometryczne
-
23Płyny – mierzenie i uświadomienie dzieciom stałości.Płyny – mierzenie i uświadomienie dzieciom stałości.
-
24Waga i ważenieWaga i ważenie
-
25PODCAST Jak stworzyć wagęPODCAST Jak stworzyć wagę
-
26Zadania z treścią – opowiadania ilustrowane, zapisywanieZadania z treścią – opowiadania ilustrowane, zapisywanie
-
27PODCAST Jak wprowadzać cyfręPODCAST Jak wprowadzać cyfrę
-
28PodsumowaniePodsumowanie
Jestem nauczycielką przedszkola, ale również metodykiem, pedagogiem i terapeutą pedagogicznym. Na co dzień przede wszystkim wspieram merytorycznie kadrę Przedszkola Szkrabki w Warszawie, podsuwając wskazówki, metody aktywizujące dzieci i pobudzając do refleksji. W swojej pracy pedagogicznej łączę elementy wielu metod: planu daltońskiego, pedagogiki Montessorii, metody projektów badawczych itp. Doskonalę swój warsztat przede wszystkim w zakresie możliwości indywidualizowania pracy z dziećmi i wspierania dzieci zdolnych.
Od kilku lat współpracuję z wydawnictwami edukacyjnymi, pisząc programy wychowania przedszkolnego, podręczniki, tworząc pomoce dydaktyczne dla dzieci oraz materiały metodyczne dla nauczycieli.
Prowadzę warsztaty dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i rodziców, prezentując różne metody pracy z dzieckiem (przede wszystkim Plan Daltoński) oraz szerząc wiedzę na temat specyficznych trudności w uczeniu się (m.in. dysleksja).
Swoją wiedzą, doświadczeniem i materiałami dydaktycznymi dzielę się również na blogu www.przedszkolezpomyslem.pl.


