Założenia Planu Daltońskiego. Jak je wykorzystać w pracy z dzieckiem?
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Nie przesadzę, jeśli powiem, że ten kurs jest dla wszystkich nauczycieli, specjalistów pracujących z dzieckiem oraz dyrektorów przedszkoli. Wiele wartościowych wskazówek i inspiracji znajdą dla siebie również nauczyciele klas 1-3 oraz starszych klas szkolnych. Kurs przedstawia sposoby pracy z grupą, które pomagają indywidualizować pracę dzieci w licznych zespołach przedszkolnych czy klasowych. Kurs jest dla wszystkich nauczycieli i rodziców, którym zależy na tym, by tworzyć edukację skrojoną na miarę potrzeb każdego pojedynczego dziecka i specjalnie dla niego.
Czego się nauczę?
W trakcie kursu poznasz podstawowe założenia Planu Daltońskiego takie jak: samodzielność, odpowiedzialność, współpraca i refleksja oraz sposoby ich realizowania w praktyce przedszkolnej i szkolnej. Zyskasz wiedzę na temat tego, jak organizować samodzielną pracę dzieci, jak budować odpowiedzialność za swoją naukę i za postępy zespołu, oraz w jaki sposób zachęcać je do współpracy i angażować we wszystkie działania. Podzielę się też wskazówkami z własnego doświadczenia, w jaki sposób wspierać dzieci w ich indywidualnej pracy również po to, byś nie musiał/a powielać moich błędów. Zaprezentuję wiele narzędzi pomocnych przy realizacji celów zawartych w Planie Daltońskim.
Co znajduje się w kursie?
Kurs składa się z 5 części, dotyczących przygotowania teoretycznego, nawiązania do koncepcji pedagogicznych zgodnych z założeniami Planu Daltońskiego, merytorycznych wskazówek, w jaki sposób realizować w grupie/klasie filary tej koncepcji. Nie może zabraknąć również pomysłów na stworzenie narzędzi pomocnych w realizacji celów oraz przykładów jak je różnorodnie wykorzystać. Każdy moduł zawiera informacje, ćwiczenia, wskazówki i pytania do refleksji. W treści kursu znajdziesz też wiele odnośników do wartościowych stron internetowych i literatury dotyczącej poruszanej tematyki, filmów i nagrań oraz przykłady praktycznych rozwiązań. Do kursu dołączyłam też 5 podcastów, do których wysłuchania serdecznie zachęcam, gdyż zawierają treści poszerzające wiedzę zawartą w treści kursu oraz wiele praktycznych rozwiązań.
Ponadto, będziesz mógł/a sprawdzić swoją wiedzę w 5 krótkich minitestach oraz jednym dłuższym teście podsumowującym zdobytą podczas kursu wiedzę. Dzięki temu będziesz naprawdę profesjonalnie przygotowanym specjalistą, gotowym do indywidualizowania pracy z grupą przedszkolną.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Webinar cz. 1Webinar cz. 1
-
03Webinar cz. 2Webinar cz. 2
-
04Webinar cz. 3Webinar cz. 3
-
05KIM BYŁA HELEN PARKHURST? POCZĄTKI PLANU LABORATORYJNEGOKIM BYŁA HELEN PARKHURST? POCZĄTKI PLANU LABORATORYJNEGO
-
06Plan Daltoński w Polsce - PODCASTPlan Daltoński w Polsce - PODCAST
-
07PODSTAWOWE FILARY KONCEPCJI PLANU DALTOŃSKIEGO. DO CZEGO SŁUŻY REFLEKSJA W PLANIE DALTOŃSKIM?PODSTAWOWE FILARY KONCEPCJI PLANU DALTOŃSKIEGO. DO CZEGO SŁUŻY REFLEKSJA W PLANIE DALTOŃSKIM?
-
08Kompetencje kluczowe a Plan Daltoński - PODCASTKompetencje kluczowe a Plan Daltoński - PODCAST
-
09Rola nauczyciela w Planie Daltońskim - PODCASTRola nauczyciela w Planie Daltońskim - PODCAST
-
10WIZUALIZACJA PRACY W PLANIE DALTOŃSKIM – PODSTAWOWE NARZĘDZIAWIZUALIZACJA PRACY W PLANIE DALTOŃSKIM – PODSTAWOWE NARZĘDZIA
-
11Zdjęcia przedmiotów znajdujących się w saliZdjęcia przedmiotów znajdujących się w sali
-
12Zasady grupoweZasady grupowe
-
13Kalendarz pogody, planowanie przedszkolnego dniaKalendarz pogody, planowanie przedszkolnego dnia
-
14Kolory w planie daltońskimKolory w planie daltońskim
-
15Instrukcje pomocne w organizacji grupyInstrukcje pomocne w organizacji grupy
-
16Dyżurni, pomocne dłonieDyżurni, pomocne dłonie
-
17Sygnalizator rodzaju pracySygnalizator rodzaju pracy
-
18SAMODZIELNA PRACA, ZABAWA I NAUKA – PRZYKŁADOWE POMOCE DYDAKTYCZNESAMODZIELNA PRACA, ZABAWA I NAUKA – PRZYKŁADOWE POMOCE DYDAKTYCZNE
-
19Tablica planowania zadańTablica planowania zadań
-
20Jak wygląda tydzień z daltońską tablicą zadań?Jak wygląda tydzień z daltońską tablicą zadań?
-
21Kiedy dziecko nie wykonuje zadań - PODCASTKiedy dziecko nie wykonuje zadań - PODCAST
-
22NIE WSZYSCY TAK SAMO! JAK INDYWIDUALIZOWAĆ PRACĘ Z DZIEĆMI PRZY POMOCY PLANU DALTOŃSKIEGO?NIE WSZYSCY TAK SAMO! JAK INDYWIDUALIZOWAĆ PRACĘ Z DZIEĆMI PRZY POMOCY PLANU DALTOŃSKIEGO?
-
23Refleksje i praktyczne wskazówki - PODCASTRefleksje i praktyczne wskazówki - PODCAST
-
24PodsumowaniePodsumowanie
Jestem nauczycielką przedszkola, ale również metodykiem, pedagogiem i terapeutą pedagogicznym. Na co dzień przede wszystkim wspieram merytorycznie kadrę Przedszkola Szkrabki w Warszawie, podsuwając wskazówki, metody aktywizujące dzieci i pobudzając do refleksji. W swojej pracy pedagogicznej łączę elementy wielu metod: planu daltońskiego, pedagogiki Montessorii, metody projektów badawczych itp. Doskonalę swój warsztat przede wszystkim w zakresie możliwości indywidualizowania pracy z dziećmi i wspierania dzieci zdolnych.
Od kilku lat współpracuję z wydawnictwami edukacyjnymi, pisząc programy wychowania przedszkolnego, podręczniki, tworząc pomoce dydaktyczne dla dzieci oraz materiały metodyczne dla nauczycieli.
Prowadzę warsztaty dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i rodziców, prezentując różne metody pracy z dzieckiem (przede wszystkim Plan Daltoński) oraz szerząc wiedzę na temat specyficznych trudności w uczeniu się (m.in. dysleksja).
Swoją wiedzą, doświadczeniem i materiałami dydaktycznymi dzielę się również na blogu www.przedszkolezpomyslem.pl.


