Rozwój technologii - wyzwania i przygotowanie uczniów do stawiania im czoła
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Dla nauczycieli – entuzjastów nowych technologii, a jeszcze bardziej nauczycieli, którzy czują, że rozwój technologii to ważny edukacyjny temat, ale nie czują się pewnie podejmując go w pracy z młodzieżą.
Czego się nauczę?
Zdobędziesz szeroką wiedzę o różnych aspektach rozwoju technologii. Dowiesz się między innymi, jak działa sztuczna inteligencja i jak często mamy z nią styczność nawet o tym nie wiedząc, albo o tym jak druk 3D może przyczynić się do ograniczenia na świecie bezdomności. To wciąż tylko mała część tego, czego się nauczysz.
Co znajduje się w kursie?
W kursie znajdują się informacje o 4 obszarach związanych z nowoczesnymi technologiami. Każdy z nich zawiera fachową wiedzę przybliżającą zagadnienie oraz propozycje narzędzi i form pracy, które możesz wykorzystać w pracy z uczniami, by przygotować ich do pokonywania wyzwań stawianych przed ludźmi przez rozwój technologii. Omówione tematy to sztuczna inteligencja, pojazdy autonomiczne, druk 3D i robotyka.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Sztuczna inteligencjaSztuczna inteligencja
-
03KontrowersjeKontrowersje
-
04NarzędziaNarzędzia
-
05Propozycja scenariusza zajęćPropozycja scenariusza zajęć
-
06Pojazdy autonomicznePojazdy autonomiczne
-
07Narzędzia i propozycje do zajęćNarzędzia i propozycje do zajęć
-
08Druk trójwymiarowyDruk trójwymiarowy
-
09Modelowanie trójwymiaroweModelowanie trójwymiarowe
-
10Propozycje zajęćPropozycje zajęć
-
11RobotykaRobotyka
-
12Przykłady robotów edukacyjnychPrzykłady robotów edukacyjnych
-
13Wyzwanie inżynierskie, chwytak hydraulicznyWyzwanie inżynierskie, chwytak hydrauliczny
-
14Na koniecNa koniec
-
15ZakończenieZakończenie
Jestem wieloletnim działaczem pozarządowym, wychowawcą, trenerem i edukatorem.
W swoim dorobku mam ponad 2000 godzin przeprowadzonych warsztatów wzmacniających kompetencje cyfrowe i medialne, kompetencje liderskie i pedagogiczne oraz kilkanaście skoordynowanych projektów realizowanych we współpracy z różnymi partnerami społecznymi, publicznymi i biznesowymi m.in. Google, Pekao SA, Uniwersytet SWPS, Nationale Nederlanden.
Od 10 lat pracuję wychowawczo z młodzieżą z różnym wieku, od 4 lat szkolę wychowawców i nauczycieli.
Rozwijałem kompetencje cyfrowe i medialne nauczycieli jako mentor projektu Kod do Przyszłości Fundacji Rozwoju Edukacji Elektronicznej w programie Polska Cyfrowa. Współtworzyłem ofertę edukacyjną Centralnego Domu Technologii w Warszawie. Tworzyłem materiały edukacyjne i scenariusze zajęć dla Photon Enterteinment i Fundacji Girls Code Fun, dla której podopiecznych prowadzę naukę programowania.
Czynnie angażuje się w rozwój ruchu harcerskiego jako wychowawca-harcmistrz, członek władz wojewódzkich i instruktor zespołu metodyków przy zarządzie krajowym ZHP. Prowadziłem młodzieżowe obozy pod namiotami i górskie wyprawy zagraniczne. Zgłębiam i praktykuję w pracy edukacyjnej aktywne formy wychowania przez przygodę.
Na co dzień pracuję jako pedagog w prywatnym liceum ogólnokształcącym, w którym prowadzę zajęcia STEAM, warsztaty psychorozwojowe i koordynuję projekty związane z kształtowaniem kompetencji XXI wieku.


