WebQuest - metoda wykorzystująca TIK w projekcie uczniowskim
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Kurs przeznaczony jest dla osób, które chcą zgłębić swoją wiedzę, dotyczącą stosowania w procesie uczenia się i nauczania nowoczesnych metod pracy wspomaganych nowymi technologiami. Skierowany jest on przede wszystkim do nauczycieli i uczniów, którzy w nowoczesny sposób chcą realizować zakładane w metodzie projektów cele dydaktyczno-wychowawcze. Cenne informacje dla siebie znajdą tu wszyscy zwolennicy i entuzjaści stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Czego się nauczę?
Poznasz podstawową metodę wykorzystywaną w pracy projektem edukacyjnym, którą jest WebQuest, ale rozpatrywaną w kontekście pracy z nowymi technologiami. Treści kursu skupiają się na obszarach wykorzystania narzędzi TIK w poszczególnych etapach realizacji projektu edukacyjnego/WebQuestu. Pojęcia te w kursie używane będą wymiennie. Dowiesz się za pomocą jakich programów można efektywnie gromadzić dokumentację projektową, monitorować i ewaluować projekt oraz jak w sposób atrakcyjny technicznie prezentować jego efekty.
Co znajduje się w kursie?
W kursie przybliżam Ci założenia projektu edukacyjnego, charakterystykę WebQuestu a następnie krok po kroku omawiam poszczególne etapy jego realizacji, zwracając uwagę na sytuacje edukacyjne, w których rekomendowane jest wykorzystanie technologii. Wskazuję na zasadność uwzględniania w planowaniu pracy projektowej konkretnych narzędzi, portali i serwisów internetowych.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Projekt edukacyjnyProjekt edukacyjny
-
03WebQuest - opisWebQuest - opis
-
04Czas realizacjiCzas realizacji
-
05Struktura WebQuestu cz. 1Struktura WebQuestu cz. 1
-
06Struktura WebQuestu cz. 2Struktura WebQuestu cz. 2
-
07Struktura WebQuestu cz. 3Struktura WebQuestu cz. 3
-
08Technologie a formułowanie propozycji tematów WebQuestuTechnologie a formułowanie propozycji tematów WebQuestu
-
09Technologie a formułowanie propozycji tematów WebQuestu cd.Technologie a formułowanie propozycji tematów WebQuestu cd.
-
10Technologie w zarządzaniu czasem projektowym oraz monitoringu projektuTechnologie w zarządzaniu czasem projektowym oraz monitoringu projektu
-
11Technologie w zarządzaniu czasem projektowym oraz monitoringu projektu cd.Technologie w zarządzaniu czasem projektowym oraz monitoringu projektu cd.
-
12Dokumentacja WebQuestu w formie elektronicznej cz. 1Dokumentacja WebQuestu w formie elektronicznej cz. 1
-
13Dokumentacja WebQuestu w formie elektronicznej cz. 2Dokumentacja WebQuestu w formie elektronicznej cz. 2
-
14Dokumentacja WebQuestu w formie elektronicznej cz. 3Dokumentacja WebQuestu w formie elektronicznej cz. 3
-
15TIK w komunikacji WebQuestuTIK w komunikacji WebQuestu
-
16Ocena i samoocena projektu i ewaluacja z wykorzystaniem technologiiOcena i samoocena projektu i ewaluacja z wykorzystaniem technologii
-
17Ocena i samoocena projektu i ewaluacja z wykorzystaniem technologii cd.Ocena i samoocena projektu i ewaluacja z wykorzystaniem technologii cd.
-
18Narzędzia TIK w prezentacji efektów WebQuestu cz. 1Narzędzia TIK w prezentacji efektów WebQuestu cz. 1
-
19Narzędzia TIK w prezentacji efektów WebQuestu cz. 2Narzędzia TIK w prezentacji efektów WebQuestu cz. 2
-
20Narzędzia TIK w prezentacji efektów WebQuestu cz. 3Narzędzia TIK w prezentacji efektów WebQuestu cz. 3
Dyplomowany nauczyciel bibliotekarz Publicznej Biblioteki Pedagogicznej Regionalnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Częstochowie. Członek zarządu Sekcji Bibliotek Pedagogicznych i Szkolnych SBP oraz zespołu redakcyjnego serwisu E-pedagogiczna SBP. Zastępca redaktora ogólnopolskiego czasopisma elektronicznego Biuletyn Nauczycieli Bibliotekarzy.
Gorąca zwolenniczka wykorzystywania otwartych zasobów edukacyjnych i technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji. Jako ekspert z zakresu TIK aktywnie współuczestniczy w kreowaniu polityki regionalnej oraz ogólnopolskiej poprzez współpracę z Ministerstwem Edukacji Narodowej, Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie, uczelniami wyższymi, samorządem terytorialnym i licznymi placówkami oświatowymi. Tworzy i wdraża programy edukacji regionalnej i europejskiej.
Autorka publikacji i programów autorskich z zakresu wspomagania szkół i placówek w obszarze TIK w edukacji, programów szkoleń, warsztatów oraz kursów e-learningowych skierowanych do nauczycieli bibliotekarzy oraz nauczycieli wszystkich typów szkół i placówek.
Kilkukrotnie (2010, 2014, 2016) wyróżniona Nagrodą Marszałka Województwa Śląskiego za szczególne osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze oraz wielokrotnie Nagrodą Dyrektora RODN „WOM” w Częstochowie za zaangażowanie i realizację zadań edukacyjnych na rzecz szkół i placówek oświatowych oraz wspieranie nauczycieli w ich rozwoju zawodowym.


