Jak prowadzić terapię pedagogiczną ze starszymi uczniami (klasy 4-8)
kursu
szkolenia
Dla kogo jest ten kurs?
Jeśli jesteś terapeutą pedagogicznym, pedagogiem szkolnym, nauczycielem wspomagającym, nauczycielem przedmiotu lub rodzicem dziecka z dysleksją – ten kurs jest dla Ciebie. Zawiera wskazówki, jak pracować ze starszymi uczniami na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych, by usprawnić ich funkcjonowanie w świecie opartym na czytaniu i pisaniu. Znajdziecie tam również pomysły na to, jak zachęcić uczniów do pracy na zajęciach i w domu oraz linki do programów i aplikacji wspierających funkcjonowanie osób z dysleksją.
Czego się nauczę?
W trakcie kursu poznasz wybrane definicje dysleksji oraz podstawowe symptomy dysleksji u starszych uczniów. Dostaniesz wskazówki i narzędzia, dzięki którym skutecznie będziesz prowadzić ciekawe zajęcia ze starszymi uczniami. Otrzymasz również przykłady ćwiczeń wspomagających uczenie się, zapamiętywanie, notowanie oraz rozwijające motywację wewnętrzną uczniów. Poznasz też niektóre narzędzia i aplikacje komputerowe, które mogą być pomocne dla uczniów z dysleksją.
Co znajduje się w kursie?
Kurs składa się z kilku części, dotyczących kolejno: krótkiego wstępu teoretycznego, rozpoznawania symptomów, praw i obowiązków uczniów z dysleksją, ćwiczeń, zabaw i zadań oraz opisu narzędzi, programów i aplikacji. W treści kursu znajdziesz też wiele odnośników do wartościowych stron internetowych i literatury dotyczącej poruszanej tematyki. Ponadto, będziesz mógł/a sprawdzić swoją wiedzę w 5 krótkich minitestach oraz egzaminie podsumowującym zdobytą podczas kursu wiedzę. Dzięki temu będziesz naprawdę profesjonalnie przygotowanym specjalistą, gotowym do pracy ze starszymi uczniami z dysleksją.
Co jeszcze warto wiedzieć?
Warto zajrzeć do innych moich kursów dotyczących ryzyka dysleksji, ćwiczeń z młodszymi uczniami oraz zawierających wskazówki do pracy metodami aktywizującymi. Już teraz zapraszam Cię do udziału w moich kursach.
kursu
szkolenia
Plan szkolenia
-
01Czym jest dysleksja, a czym nie jest?Czym jest dysleksja, a czym nie jest?
-
02Webinar cz. 1Webinar cz. 1
-
03Webinar cz. 2Webinar cz. 2
-
04Webinar cz. 3Webinar cz. 3
-
05CiekawostkiCiekawostki
-
06Dysleksja według ICD – 10Dysleksja według ICD – 10
-
07WskazówkiWskazówki
-
08Warto się zastanowić!Warto się zastanowić!
-
09Przyczyny dysleksjiPrzyczyny dysleksji
-
10Przyczyny specyficznych trudności w czytaniu i pisaniuPrzyczyny specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu
-
11PodsumowaniePodsumowanie
-
12Prawa i obowiązki uczniów z dysleksjąPrawa i obowiązki uczniów z dysleksją
-
13Bariery, które utrudniają realizację terapii pedagogicznejBariery, które utrudniają realizację terapii pedagogicznej
-
14Ścieżka postępowaniaŚcieżka postępowania
-
15Przykładowe dostosowania podczas lekcjiPrzykładowe dostosowania podczas lekcji
-
16Symptomy dysleksji u dzieci w starszych klasach szkolnychSymptomy dysleksji u dzieci w starszych klasach szkolnych
-
17IV klasa – kamień milowyIV klasa – kamień milowy
-
18V klasaV klasa
-
19VI klasaVI klasa
-
20VII klasaVII klasa
-
21VIII klasaVIII klasa
-
22Od czego zależy rodzaj i nasilenie symptomów dysleksji?Od czego zależy rodzaj i nasilenie symptomów dysleksji?
-
23Symptomy dysleksji u uczniów klas IV–V szkoły podstawowejSymptomy dysleksji u uczniów klas IV–V szkoły podstawowej
-
24Symptomy dysleksji u uczniów klas VI– VIII szkoły podstawowejSymptomy dysleksji u uczniów klas VI– VIII szkoły podstawowej
-
25Sprawdzone metody na pracę z uczniami z dysleksjąSprawdzone metody na pracę z uczniami z dysleksją
-
26W co zatem warto grać? Co sprawdza się w przypadku uczniów z dysleksją?W co zatem warto grać? Co sprawdza się w przypadku uczniów z dysleksją?
-
27Ciekawe pomysły na zadania dla uczniów z dysleksjąCiekawe pomysły na zadania dla uczniów z dysleksją
-
28Jak zachęcić uczniów do ćwiczeń w pisaniu odręcznym?Jak zachęcić uczniów do ćwiczeń w pisaniu odręcznym?
-
29Komputer może być wsparciemKomputer może być wsparciem
-
30PodsumowaniePodsumowanie
-
31Polecana literaturaPolecana literatura
Jestem nauczycielką przedszkola, ale również metodykiem, pedagogiem i terapeutą pedagogicznym. Na co dzień przede wszystkim wspieram merytorycznie kadrę Przedszkola Szkrabki w Warszawie, podsuwając wskazówki, metody aktywizujące dzieci i pobudzając do refleksji. W swojej pracy pedagogicznej łączę elementy wielu metod: planu daltońskiego, pedagogiki Montessorii, metody projektów badawczych itp. Doskonalę swój warsztat przede wszystkim w zakresie możliwości indywidualizowania pracy z dziećmi i wspierania dzieci zdolnych.
Od kilku lat współpracuję z wydawnictwami edukacyjnymi, pisząc programy wychowania przedszkolnego, podręczniki, tworząc pomoce dydaktyczne dla dzieci oraz materiały metodyczne dla nauczycieli.
Prowadzę warsztaty dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i rodziców, prezentując różne metody pracy z dzieckiem (przede wszystkim Plan Daltoński) oraz szerząc wiedzę na temat specyficznych trudności w uczeniu się (m.in. dysleksja).
Swoją wiedzą, doświadczeniem i materiałami dydaktycznymi dzielę się również na blogu www.przedszkolezpomyslem.pl.


