Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej w przedszkolu ogólnodostępnym (obowiązuje do 09.2022 r.)
kursu
szkolenia
trwania
Obowiązuje do 09.2022 r.
Dla kogo jest ten kurs?
Jeśli jesteś nauczycielem przedszkola albo dyrektorem takiej placówki i chcesz poznać lub utrwalić zasady organizowania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolu, będzie to dla Ciebie doskonały kurs. Jeśli nie jesteś pewien/na czy właściwie interpretujesz przepisy dotyczące pomocy psychologiczno – pedagogicznej – to również jest kurs dla Ciebie. Warto poznać, przypomnieć lub utrwalić sposoby postępowania i uzyskać nowe informacje i wskazówki dotyczące właściwej organizacji wsparcia psychologiczno – pedagogicznego dla dzieci.
Czego się nauczę?
Podczas kursu dowiesz się lub utrwalisz wiedzę o tym, jakie akty prawne regulują pomoc psychologiczno – pedagogiczną w przedszkolach oraz poznasz szczegółowo treść tych zapisów i ich najczęstszą interpretację. Dowiesz się więcej o tym, w jaki sposób i na jakich warunkach można uzyskać wsparcie oraz od jakich instytucji rodzice, dzieci, ale i nauczyciele mogą oczekiwać pomocy. Poznasz szczegółowe zadania nauczycieli, specjalistów (m.in. pedagoga, logopedy, psychologa, nauczyciela wspomagającego) i dyrektora w procesie udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej. Będziesz mógł skorzystać z zapisów przykładowej procedury organizacji i udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej, która powinna być uchwalona w każdym przedszkolu, by usprawnić pracę kadry w tym zakresie. Dowiesz się, w jaki sposób i przy pomocy jakich narzędzi można rozpoznawać i diagnozować specjalne potrzeby edukacyjne u dzieci przedszkolnych. Ponadto, będziesz mógł skorzystać z propozycji obszernej bibliografii, by poszerzyć swoje wiadomości w tym zakresie.
Co znajduje się w kursie?
Kurs składa się z 5 części, zawierających szczegółowe informacje do kogo skierowana jest pomoc psychologiczno – pedagogiczna, kto jej udziela w przedszkolu, jak przebiega organizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej i co powinna zawierać procedura jej udzielania oraz jakie są sposoby i narzędzia dostępne nauczycielom, by jak najlepiej mogli rozpoznawać indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dzieci.
Każdy moduł zawiera informacje, wskazówki i odniesienie do konkretnych przepisów dotyczących pomocy psychologiczno – pedagogicznej. W treści kursu znajdziesz też wiele odnośników do wartościowych stron internetowych, filmów instruktażowych i literatury dotyczącej poruszanej tematyki. Do każdego rozdziału zostało dodane krótkie nagranie, które jest uzupełnieniem wiedzy w nim poruszanej. Jest to ok. 60 minut dodatkowych materiałów do wysłuchania.
Ponadto, będziesz mógł/a sprawdzić swoją wiedzę w 5 krótkich mini – testach oraz jednym dłuższym teście podsumowującym zdobytą podczas kursu wiedzę. Dzięki temu będziesz naprawdę profesjonalnie przygotowanym specjalistą, swobodnie poruszającym się w gąszczu zmieniających się przepisów dotyczących wsparcia psychologiczno – pedagogicznego dzieci.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Webinar cz. 1Webinar cz. 1
-
03Webinar cz. 2Webinar cz. 2
-
04Webinar cz. 3Webinar cz. 3
-
05Do kogo skierowana jest pomoc psychologiczno – pedagogiczna? LEKCJA + PODCASTDo kogo skierowana jest pomoc psychologiczno – pedagogiczna? LEKCJA + PODCAST
-
06Kto udziela pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolu? LEKCJA + PODCASTKto udziela pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolu? LEKCJA + PODCAST
-
07Organizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolu LEKCJA + PODCASTOrganizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolu LEKCJA + PODCAST
-
08Procedura udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolu LEKCJA + PODCASTProcedura udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolu LEKCJA + PODCAST
-
09Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów – przykładowe narzędzia LEKCJA + PODCASTRozpoznawanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów – przykładowe narzędzia LEKCJA + PODCAST
-
10PodsumowaniePodsumowanie
Jestem nauczycielką przedszkola, ale również metodykiem, pedagogiem i terapeutą pedagogicznym. Na co dzień przede wszystkim wspieram merytorycznie kadrę Przedszkola Szkrabki w Warszawie, podsuwając wskazówki, metody aktywizujące dzieci i pobudzając do refleksji. W swojej pracy pedagogicznej łączę elementy wielu metod: planu daltońskiego, pedagogiki Montessorii, metody projektów badawczych itp. Doskonalę swój warsztat przede wszystkim w zakresie możliwości indywidualizowania pracy z dziećmi i wspierania dzieci zdolnych.
Od kilku lat współpracuję z wydawnictwami edukacyjnymi, pisząc programy wychowania przedszkolnego, podręczniki, tworząc pomoce dydaktyczne dla dzieci oraz materiały metodyczne dla nauczycieli.
Prowadzę warsztaty dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i rodziców, prezentując różne metody pracy z dzieckiem (przede wszystkim Plan Daltoński) oraz szerząc wiedzę na temat specyficznych trudności w uczeniu się (m.in. dysleksja).
Swoją wiedzą, doświadczeniem i materiałami dydaktycznymi dzielę się również na blogu www.przedszkolezpomyslem.pl.


