Pozytywna Dyscyplina w klasie
kursu
szkolenia
trwania
Dla Kogo jest ten kurs?
Kurs skierowany jest dla nauczycieli w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych, którzy chcą wspierać dzieci i młodzież w stawaniu się zaradnymi, pewnymi siebie i pełnymi empatii dorosłymi. Kurs jest także odpowiedni dla właścicieli i dyrektorów placówek edukacyjnych, aby mogli wspierać swój zespół podczas wdrażania metod i praktyk polecanych przez trenerów Pozytywnej Dyscypliny. Wskazane jest również zapoznanie się z technikami Pozytywnej Dyscypliny rodziców – żeby wprowadzać ją równocześnie w domu i szkole wspierali harmonijny rozwój dzieci i młodzieży.
Czego się nauczę?
Podczas kursu dowiesz się co stoi za niektórymi nieoczekiwanymi zachowaniami młodzieży. Dowiesz się co uczniowie czują, co robią i jak reagują. Z pewnością pomoże Ci zdobyta podczas kursu wiedza w głębszym zrozumieniu zachowań uczniów, co wpłynie na relację jaką będziecie budować. W kursie zawarte jest wiele wskazówek praktycznych oraz ćwiczeń, które będzie można od razu wykorzystać podczas pracy z grupą czy podczas indywidualnych zajęć.
Kurs zawiera informacje podstawowe dotyczące założeń Pozytywnej Dyscypliny oraz szereg wskazówek jak z powodzeniem budować relacje w klasie.
Co znajduje się w kursie?
Informacje zawarte w kursie pomogą nauczycielom w oswajaniu emocji, pokarzą inne możliwości komunikacji, dzięki którym łatwiej będzie zbudować więź opartą na szacunku, tolerancji, miłości i wsparciu. Podczas kursu dowiesz się jak nie kontrolować zachowania dzieci, a zamiast tego po prostu prowadzić lekcje!? Jak zbudować z uczniami relację opartą na współpracy, umiejętnościach rozwiązywania problemów oraz obopólnym szacunku. Jak utrzymywać zapał do pracy oraz odczuwać motywującą satysfakcję z pracy z zaangażowaną klasą.
Podczas kursu nabędziesz umiejętności i informacje, które pomogą Ci:
- Budować w klasie klimat, który wzmocni naukę uczniów oraz ich zaangażowanie
- Zastąpić system kar i nagród, skutecznym wsparciem
- Zaszczepiać w uczniach ważne umiejętności społeczne i pozytywne zachowania
- Uzyskasz skrzynkę narzędzi do wykorzystania w klasie
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Pozytywna Dyscyplina bez tajemnic - WEBINARPozytywna Dyscyplina bez tajemnic - WEBINAR
-
03Czym jest Pozytywna DyscyplinaCzym jest Pozytywna Dyscyplina
-
04Założenia Pozytywnej Dyscypliny a mózg na dłoniZałożenia Pozytywnej Dyscypliny a mózg na dłoni
-
055 Kryteriów Skutecznej Pozytywnej Dyscypliny5 Kryteriów Skutecznej Pozytywnej Dyscypliny
-
067 Postaw i Umiejętności7 Postaw i Umiejętności
-
07Odwaga bycia niedoskonałym – czyli 4 P PomyłekOdwaga bycia niedoskonałym – czyli 4 P Pomyłek
-
084 R Kary4 R Kary
-
09Budowanie pewności siebie, czyli pochwała a zachęta w praktyceBudowanie pewności siebie, czyli pochwała a zachęta w praktyce
-
10Uprzejmy i stanowczyUprzejmy i stanowczy
-
11Pozytywna Dyscyplina w klasiePozytywna Dyscyplina w klasie
-
12WIDEOPODCAST 1WIDEOPODCAST 1
-
13Co się dzieje w mózgu nastolatka!?Co się dzieje w mózgu nastolatka!?
-
14WIDEOPODCAST 2WIDEOPODCAST 2
-
15Jak budować więź z nastolatkiemJak budować więź z nastolatkiem
-
16WIDEOPODCAST 3WIDEOPODCAST 3
-
17Lodowe Góry Złych ZachowańLodowe Góry Złych Zachowań
-
184 Błędne cele zachowań4 Błędne cele zachowań
-
19WIDEO PODCAST 4WIDEO PODCAST 4
-
20Jak wprowadzać założenia Pozytywnej Dyscypliny w szkoleJak wprowadzać założenia Pozytywnej Dyscypliny w szkole
-
21Pozytywna Przerwa, miejsce do wyciszenia, kącik pozytywnej dyscyplinyPozytywna Przerwa, miejsce do wyciszenia, kącik pozytywnej dyscypliny
-
22Przykładowe sformułowania zachęcające uczniów do odpowiedzialności i pozytywnego działaniaPrzykładowe sformułowania zachęcające uczniów do odpowiedzialności i pozytywnego działania
-
23Zamiast karZamiast kar
-
24SamoregulacjaSamoregulacja
-
25NarzędziownikNarzędziownik
-
26Dom Pozytywnej Dyscypliny w praktyceDom Pozytywnej Dyscypliny w praktyce
-
27PodsumowaniePodsumowanie
Jestem nauczycielem akademickim, adiunktem, doktorem nauk o zarządzaniu, akredytowanym praktykiem tutoringu, certyfikowanym trenerem minimediacji (w duchu wychowania bez przemocy NVC); certyfikowanym edukatorem pozytywnej dyscypliny rodziców oraz nauczycieli oraz Trenerem Umiejętności Społecznych TUS I oraz II stopnia.
Pomagam rodzicom i nauczycielom budować relacje oparte na miłości, empatii, szacunku i pozytywnej dyscyplinie, które są podstawowymi wartościami podczas długotrwałego procesu wychowania kompetentnych i szczęśliwych dzieci.
Pracuję jako adiunkt, nauczyciel akademicki od 2007 roku; a od 2012 roku wdrażam założenia tutoringu dbając o rozwój i wspierając swoich podopiecznych. Jako potwierdzenie efektów pracy w 2019 roku otrzymałam, podczas VII Gali Środowiska Studenckiego Kukucjusze 2019 AWF Katowice, wyróżnienie w kategorii Złote Serce. Od 2019 roku należę do kadry tutorskiej TDJ Fundation. Stworzyłam Akademię Relacji, której celem jest szkolenie rodziców oraz wychowawców żłobków, przedszkoli i szkół – w szeroko rozumianej sztuce nawiązywania komunikacji i budowania relacji. Ponadto od 2021 roku z ramienia AWF Katowice jestem częścią ministerialnego projektu WF z AWF – gdzie odpowiedzialna jestem za przeszkolenie nauczycieli Wychowania Fizycznego z woj. Śląskiego i opolskiego z budowania relacji i wsparcia dla dzieci wracających po nauczaniu zdalnym do szkoły.
Należę do kadry tutorskiej TDJ Fundation. Jestem autorką artykułów o wychowaniu i rozwoju w magazynach: “Świat Przedszkolaka” i “Świat Pierwszoklasisty” oraz na portalu Pozytywna Dyscyplina dla rodziców; Pozytywna Dyscyplina w szkole i klasie dla nauczycieli i rodziców dzieci szkolnych- Pogotowie Rodzicielskie; oraz Pomysłowi Rodzice.
Współpracuję z WyEdukowani – Akademią Projektowania Rozwoju; Wojewódzkim Ośrodkiem Metodycznym (WOM) w Katowicach oraz Centrum Doskonalenia Nauczycieli (CDN) w Sosnowcu. Prowadzę szkolenia dla nauczycieli (w tym Rad Pedagogicznych) oraz rodziców zarówno w formie stacjonarnej, online, jak i e-learningowej. Od 2016 roku ma za sobą przeprowadzenie około 500 godzin szkoleń stacjonarnych oraz od 2020 roku około 600 godzin on-line; ponadto napisałam oraz nagrałam około 10 certyfikowanych kursów dla nauczycieli.
Pozytywna Dyscyplina w sposób bardzo obrazowy i jasny uczy, jak zrozumieć poszczególne zachowania dzieci, tłumaczy je od strony biologicznej jak i psychologicznej. Pozytywna Dyscyplina porządkuje potrzeby dzieci dając równocześnie narzędzia i techniki do ich zaspokajania. Łącząc Pozytywną Dyscyplinę, Minimediacje (bazujące na Porozumieniu bez przemocy, narzędzie do rozwiązywania konfliktów z dziećmi i między dziećmi) oraz SELF-REG (czyli obserwacji siebie i dzieci w celu nazywania i lokalizowania stresorów, by nauczyć się radzenia sobie z emocjami w trudnych momentach) podane w formie tutoringu (bazującym na sztuce zadawania pytań i szukaniu rozwiązań - nie dając gotowych odpowiedzi) - stworzyłam efektywny wachlarz narzędzi którymi dzielę się z Rodzicami oraz Wychowawcami, którzy zafascynowani są budowaniem relacji na bazie szacunku i zrozumienia.
Jako mama dwójki dzieci (Nastolatki i Przedszkolaka) i prawie idealna żona sukcesywnie wprowadzam założenia porozumienia bez przemocy do swojego domu. Oczywiście żadna metoda nie rozwiąże raz na zawsze wszystkich problemów – ale otrzymujemy wskazówki, jak budować relacje między rodzicami i dziećmi, (bo niezaspokojone potrzeby są głównym sprawcami tzw „złych” zachowań…)


