Kontakt z dziką przyrodą w procesie edukacji
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Dla wszystkich miłośników przyrody, nauczycieli widzących potrzebę ochrony środowiska i szukających sposobów na wykształcenie wrażliwości ekologicznej uczniów, pedagogów chcących wykorzystać dziką przyrodę jako narzędzie wychowawcze kształtującą zaradność i hart ducha.
Czego się nauczę?
Zdobędziesz wiedzę o podstawach pedagogiki przeżyć i pedagogiki przygody, poznasz cykl edukacji ekologicznej Bjørnstada, a także otrzymasz wiele pomysłów i inspiracji na formy kontaktu z przyrodą, które możesz wykorzystać w pracy z uczniami.
Co znajduje się w kursie?
Kurs składa się ze wstępu omawiającego rozwój idei kontaktu z przyrodą w wychowywaniu młodego człowieka, części teoretycznej związanej z pedagogikami korzystającymi z obcowania z naturą jako jednego z głównych narzędzi oddziaływania oraz części repertuarowej opisującej konkretne pomysły do zastosowania w pracy z klasą.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02WEBINARWEBINAR
-
03Początki – eksperyment ThoreauPoczątki – eksperyment Thoreau
-
04Puszczaństwo SetonaPuszczaństwo Setona
-
05SkautingSkauting
-
06Jaka wartość z wychowania w kontakcie z dziką naturą wynika dla ucznia?Jaka wartość z wychowania w kontakcie z dziką naturą wynika dla ucznia?
-
07Koncepcje pedagogiczne powiązane z naturą - Pedagogika przeżyćKoncepcje pedagogiczne powiązane z naturą - Pedagogika przeżyć
-
08Typowe techniki i formy pracy wykorzystywane w pedagogice przeżyćTypowe techniki i formy pracy wykorzystywane w pedagogice przeżyć
-
09Pedagogika leśnaPedagogika leśna
-
10Przykłady ćwiczeń i zadań do wykorzystania w szkole według czterech pór rokuPrzykłady ćwiczeń i zadań do wykorzystania w szkole według czterech pór roku
-
11Jak zorganizować biwak leśny? – propozycja dla klas IV-VIJak zorganizować biwak leśny? – propozycja dla klas IV-VI
-
12Spływ kajakowy szlakiem Setona – propozycja dla klas VII i VIIISpływ kajakowy szlakiem Setona – propozycja dla klas VII i VIII
-
13Jak zorganizować wycieczkę górską? – propozycja dla uczniów szkół średnichJak zorganizować wycieczkę górską? – propozycja dla uczniów szkół średnich
-
14PodsumowaniePodsumowanie
Jestem wieloletnim działaczem pozarządowym, wychowawcą, trenerem i edukatorem.
W swoim dorobku mam ponad 2000 godzin przeprowadzonych warsztatów wzmacniających kompetencje cyfrowe i medialne, kompetencje liderskie i pedagogiczne oraz kilkanaście skoordynowanych projektów realizowanych we współpracy z różnymi partnerami społecznymi, publicznymi i biznesowymi m.in. Google, Pekao SA, Uniwersytet SWPS, Nationale Nederlanden.
Od 10 lat pracuję wychowawczo z młodzieżą z różnym wieku, od 4 lat szkolę wychowawców i nauczycieli.
Rozwijałem kompetencje cyfrowe i medialne nauczycieli jako mentor projektu Kod do Przyszłości Fundacji Rozwoju Edukacji Elektronicznej w programie Polska Cyfrowa. Współtworzyłem ofertę edukacyjną Centralnego Domu Technologii w Warszawie. Tworzyłem materiały edukacyjne i scenariusze zajęć dla Photon Enterteinment i Fundacji Girls Code Fun, dla której podopiecznych prowadzę naukę programowania.
Czynnie angażuje się w rozwój ruchu harcerskiego jako wychowawca-harcmistrz, członek władz wojewódzkich i instruktor zespołu metodyków przy zarządzie krajowym ZHP. Prowadziłem młodzieżowe obozy pod namiotami i górskie wyprawy zagraniczne. Zgłębiam i praktykuję w pracy edukacyjnej aktywne formy wychowania przez przygodę.
Na co dzień pracuję jako pedagog w prywatnym liceum ogólnokształcącym, w którym prowadzę zajęcia STEAM, warsztaty psychorozwojowe i koordynuję projekty związane z kształtowaniem kompetencji XXI wieku.


