Tytuł szkolenia

Kontakt z dziką przyrodą w procesie edukacji

Cena regularna
45.00 zł
Mateusz Chmielewski
Autor szkolenia Mateusz Chmielewski
Trener, edukator, wychowawca. Działacz sektora pozarządowego, na co dzień członek zespołu prywatnego liceum ogólnokształcącego.

Trener, edukator, wychowawca. Działacz sektora pozarządowego, na co dzień członek zespołu prywatnego liceum ogólnokształcącego.

Kurs
Dowolna ilość realizacji
Mobile friendly
Zaproszenie
od autora
Mateusz Chmielewski
Ważność
kursu
bezterminowo
(dla użytkowników indywidualnych)
Poziom
szkolenia
Zaawansowany
Czas
trwania
3 godziny
Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie

Dla kogo jest ten kurs?

Dla wszystkich miłośników przyrody, nauczycieli widzących potrzebę ochrony środowiska i szukających sposobów na wykształcenie wrażliwości ekologicznej uczniów, pedagogów chcących wykorzystać dziką przyrodę jako narzędzie wychowawcze kształtującą zaradność i hart ducha.

 

Czego się nauczę?

Zdobędziesz wiedzę o podstawach pedagogiki przeżyć i pedagogiki przygody, poznasz cykl edukacji ekologicznej Bjørnstada, a także otrzymasz wiele pomysłów i inspiracji na formy kontaktu z przyrodą, które możesz wykorzystać w pracy z uczniami.

 

Co znajduje się w kursie?

Kurs składa się ze wstępu omawiającego rozwój idei kontaktu z przyrodą w wychowywaniu młodego człowieka, części teoretycznej związanej z pedagogikami korzystającymi z obcowania z naturą jako jednego z głównych narzędzi oddziaływania oraz części repertuarowej opisującej konkretne pomysły do zastosowania w pracy z klasą.

 

Ważność
kursu
bezterminowo
(dla użytkowników indywidualnych)
Poziom
szkolenia
Zaawansowany
Czas
trwania
3 godziny
Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie

Plan szkolenia

  • 02
    WEBINAR
    WEBINAR
  • 03
    Początki – eksperyment Thoreau
    Początki – eksperyment Thoreau
  • 04
    Puszczaństwo Setona
    Puszczaństwo Setona
  • 05
    Skauting
    Skauting
  • 06
    Jaka wartość z wychowania w kontakcie z dziką naturą wynika dla ucznia?
    Jaka wartość z wychowania w kontakcie z dziką naturą wynika dla ucznia?
  • 07
    Koncepcje pedagogiczne powiązane z naturą - Pedagogika przeżyć
    Koncepcje pedagogiczne powiązane z naturą - Pedagogika przeżyć
  • 08
    Typowe techniki i formy pracy wykorzystywane w pedagogice przeżyć
    Typowe techniki i formy pracy wykorzystywane w pedagogice przeżyć
  • 09
    Pedagogika leśna
    Pedagogika leśna
  • 10
    Przykłady ćwiczeń i zadań do wykorzystania w szkole według czterech pór roku
    Przykłady ćwiczeń i zadań do wykorzystania w szkole według czterech pór roku
  • 11
    Jak zorganizować biwak leśny? – propozycja dla klas IV-VI
    Jak zorganizować biwak leśny? – propozycja dla klas IV-VI
  • 12
    Spływ kajakowy szlakiem Setona – propozycja dla klas VII i VIII
    Spływ kajakowy szlakiem Setona – propozycja dla klas VII i VIII
  • 13
    Jak zorganizować wycieczkę górską? – propozycja dla uczniów szkół średnich
    Jak zorganizować wycieczkę górską? – propozycja dla uczniów szkół średnich
  • 14
    Podsumowanie
    Podsumowanie

Jestem wieloletnim działaczem pozarządowym, wychowawcą, trenerem i edukatorem.

W swoim dorobku mam ponad 2000 godzin przeprowadzonych warsztatów wzmacniających kompetencje cyfrowe i medialne, kompetencje liderskie i pedagogiczne oraz kilkanaście skoordynowanych projektów realizowanych we współpracy z różnymi partnerami społecznymi, publicznymi i biznesowymi m.in. Google, Pekao SA, Uniwersytet SWPS, Nationale Nederlanden.

Od 10 lat pracuję wychowawczo z młodzieżą z różnym wieku, od 4 lat szkolę wychowawców i nauczycieli.

 

Rozwijałem kompetencje cyfrowe i medialne nauczycieli jako mentor projektu Kod do Przyszłości Fundacji Rozwoju Edukacji Elektronicznej w programie Polska Cyfrowa. Współtworzyłem ofertę edukacyjną Centralnego Domu Technologii w Warszawie. Tworzyłem materiały edukacyjne i scenariusze zajęć dla Photon Enterteinment i Fundacji Girls Code Fun, dla której podopiecznych prowadzę naukę programowania.

Czynnie angażuje się w rozwój ruchu harcerskiego jako wychowawca-harcmistrz, członek władz wojewódzkich i instruktor zespołu metodyków przy zarządzie krajowym ZHP. Prowadziłem młodzieżowe obozy pod namiotami i górskie wyprawy zagraniczne. Zgłębiam i praktykuję w pracy edukacyjnej aktywne formy wychowania przez przygodę.

Na co dzień pracuję jako pedagog w prywatnym liceum ogólnokształcącym, w którym prowadzę zajęcia STEAM, warsztaty psychorozwojowe i koordynuję projekty związane z kształtowaniem kompetencji XXI wieku.

Wzór
www.szkolna24.pl
Data wydania certyfikatu:
Certyfikat
Zaświadcza się, że Pan/Pani
Imię i Nazwisko
w dniu xx-xx-xxxx ukończył/a kurs
"Kontakt z dziką przyrodą w procesie edukacji"
w wymiarze 3 godzin prowadzony przez szkolna24.pl
Nr XXXX/2021
Zaświadczenie nr ED-II.4430.13.2017 z dn. 2 października 2017 r. o wpisie Niepublicznej Placówki Szkolna24.pl do ewidencji szkół i placówek niepublicznych, prowadzonej przez Prezydenta Miasta Częstochowy pod numerem 400

Dbamy o Twoją prywatność. Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej dotyczących cookies zgadzasz się na ich zapis i wykorzystanie. Więcej informacji znajduje się w Polityce prywatności na tej stronie.

Sukces
Przejdź do koszyka
Ostrzeżenie
Przejdź do koszyka
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie