Ryzyko dysleksji u przedszkolaka. Profilaktyka, diagnoza i działanie
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Czy, podobnie jak ja, myślisz, że profilaktyka i wczesna diagnoza zaburzeń mogą znacznie poprawić komfort uczenia się dzieci? Czy, zamiast powtarzać, że „dziecko ma jeszcze czas” i „na pewno z tego wyrośnie”, wolisz skutecznie działać, by zapobiegać trudnościom w nauce szkolnej? Czy chcesz dowiedzieć się, jak odróżnić trudności związane z występowaniem ryzyka dysleksji od trudności o innej etiologii? Czy jesteś nauczycielem przedszkola, edukacji wczesnoszkolnej lub rodzicem dziecka w tym wieku? W takim razie ten kurs jest dla Ciebie, zapraszam.
Czego się nauczę?
W trakcie kursu poznasz wybrane definicje dysleksji oraz symptomy ryzyka dysleksji u dzieci w wieku przedszkolnym. Dostaniesz wskazówki i narzędzia, dzięki którym skutecznie będziesz mógł/a rozpoznać i zdiagnozować ryzyko dysleksji u dzieci. Otrzymasz również przykłady ćwiczeń wspierających dzieci ryzyka dysleksji, do wykorzystania w pracy indywidualnej i z całą grupą.
Co znajduje się w kursie?
Kurs składa się z 5 części, dotyczących kolejno: krótkiego wstępu teoretycznego, profilaktyki, rozpoznawania symptomów, diagnozowania oraz wsparcia dzieci ryzyka dysleksji w grupie przedszkolnej. Każdy moduł zawiera informacje, ćwiczenia, wskazówki i pytania do refleksji. W treści kursu znajdziesz też wiele odnośników do wartościowych stron internetowych i literatury dotyczącej poruszanej tematyki. Ponadto, będziesz mógł/a sprawdzić swoją wiedzę w 5 krótkich mini – testach oraz jednym dłuższym teście podsumowującym zdobytą podczas kursu wiedzę. Dzięki temu będziesz naprawdę profesjonalnie przygotowanym specjalistą, gotowym do pracy z dziećmi ryzyka dysleksji.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Wybrane definicje dysleksji i jej przyczynyWybrane definicje dysleksji i jej przyczyny
-
04Profilaktyka ryzyka dysleksji – praca z całą grupąProfilaktyka ryzyka dysleksji – praca z całą grupą
-
05Diagnozowanie ryzyka dysleksji u dzieci w wieku przedszkolnymDiagnozowanie ryzyka dysleksji u dzieci w wieku przedszkolnym
-
06Wybrane testy do badania ryzyka dysleksjiWybrane testy do badania ryzyka dysleksji
-
07Terapia dzieci z grupy ryzyka dysleksji. Przykładowe zabawy wspierające rozwój dzieciTerapia dzieci z grupy ryzyka dysleksji. Przykładowe zabawy wspierające rozwój dzieci
-
08Polecana literaturaPolecana literatura
-
09PodsumowaniePodsumowanie
Jestem nauczycielką przedszkola, ale również metodykiem, pedagogiem i terapeutą pedagogicznym. Na co dzień przede wszystkim wspieram merytorycznie kadrę Przedszkola Szkrabki w Warszawie, podsuwając wskazówki, metody aktywizujące dzieci i pobudzając do refleksji. W swojej pracy pedagogicznej łączę elementy wielu metod: planu daltońskiego, pedagogiki Montessorii, metody projektów badawczych itp. Doskonalę swój warsztat przede wszystkim w zakresie możliwości indywidualizowania pracy z dziećmi i wspierania dzieci zdolnych.
Od kilku lat współpracuję z wydawnictwami edukacyjnymi, pisząc programy wychowania przedszkolnego, podręczniki, tworząc pomoce dydaktyczne dla dzieci oraz materiały metodyczne dla nauczycieli.
Prowadzę warsztaty dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i rodziców, prezentując różne metody pracy z dzieckiem (przede wszystkim Plan Daltoński) oraz szerząc wiedzę na temat specyficznych trudności w uczeniu się (m.in. dysleksja).
Swoją wiedzą, doświadczeniem i materiałami dydaktycznymi dzielę się również na blogu www.przedszkolezpomyslem.pl.


