Jak budować dobre relacje z rodzicami przedszkolaków i uczniów?
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Ten kurs jest przeznaczony dla wszystkich nauczycieli, specjalistów pracujących z dzieckiem, oraz dyrektorów przedszkoli i szkół. Wszystkie te osoby bowiem nawiązują kontakty nie tylko z uczniami, ale i otaczającymi ich dorosłymi.
Czego się nauczę?
W trakcie kursu poznasz najważniejsze zagadnienia dotyczące budowania relacji z rodzicami uczniów czy wychowanków m.in. podstawowe prawa i obowiązki rodziców w placówce, założenia dobrej współpracy oraz bariery w komunikacji między ludźmi. Poznanie potencjalnych trudności da Ci szansę na uniknięcie ich w swojej pracy. W ostatnim rozdziale zapoznasz się z pomysłami na budowanie relacji z rodzicami uczniów czy wychowanków, które zostały wykorzystane i sprawdzone w praktyce.
Co znajduje się w kursie?
Kurs składa się z pięciu rozdziałów wyjaśniających m.in. Dlaczego dobre relacje z rodzicami dzieci/uczniów są takie ważne?, Prawa i obowiązki rodziców w placówce, Bariery w komunikacji z rodzicami, Założenia i warunki dobrej współpracy oraz Przykłady dobrych praktyk we współpracy z rodzicami. W każdym z rozdziałów znajdziecie wiele informacji i wskazówek dotyczących budowania pozytywnych relacji z rodzicami oraz odnośniki do artykułów i filmów o tej tematyce. Na końcu kursu zamieściłam krótką bibliografię. Sięgnięcie do niej pozwoli poszerzyć wiedzę w tym zakresie. Każdy rozdział jest zakończony krótkim minitestem, a cały kurs kończy się egzaminem sprawdzającym zdobytą wiedzę.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02O moich błędach w komunikacji z rodzicami - PODCASTO moich błędach w komunikacji z rodzicami - PODCAST
-
03Dlaczego dobre relacje z rodzicami dzieci/uczniów są takie ważne?Dlaczego dobre relacje z rodzicami dzieci/uczniów są takie ważne?
-
04Przykłady wybranych sytuacjiPrzykłady wybranych sytuacji
-
05Prawa i obowiązki rodziców w placówcePrawa i obowiązki rodziców w placówce
-
06Bariery w komunikacji z rodzicamiBariery w komunikacji z rodzicami
-
07Jak się doskonalić w komunikacji - PODCASTJak się doskonalić w komunikacji - PODCAST
-
08Jakie bariery widzą nauczyciele w swojej komunikacji z rodzicami?Jakie bariery widzą nauczyciele w swojej komunikacji z rodzicami?
-
09Jakie bariery widzą rodzice w swojej komunikacji z nauczycielami?Jakie bariery widzą rodzice w swojej komunikacji z nauczycielami?
-
10Jak pomóc sobie zaplanować kontakty z rodzicami?Jak pomóc sobie zaplanować kontakty z rodzicami?
-
11Poufność w kontaktach z rodzicami - PODCASTPoufność w kontaktach z rodzicami - PODCAST
-
12Założenia i warunki dobrej współpracyZałożenia i warunki dobrej współpracy
-
13Podstawowe zasady dobrej komunikacji między ludźmiPodstawowe zasady dobrej komunikacji między ludźmi
-
14Jakie zatem są warunki zbudowania relacji w szkole czy przedszkolu?Jakie zatem są warunki zbudowania relacji w szkole czy przedszkolu?
-
16Przykłady dobrych praktyk we współpracy z rodzicamiPrzykłady dobrych praktyk we współpracy z rodzicami
-
17Zebrania informacyjneZebrania informacyjne
-
18Spotkania semestralneSpotkania semestralne
-
19Zebrania końcoweZebrania końcowe
-
20Zebrania informacyjne, jeszcze przed adaptacją dzieci do placówkiZebrania informacyjne, jeszcze przed adaptacją dzieci do placówki
-
21Spotkania adaptacyjneSpotkania adaptacyjne
-
22Rozmowy indywidualne z rodzicamiRozmowy indywidualne z rodzicami
-
23Obserwacje rozwoju dziecka-Obserwacje rozwoju dziecka-
-
24Rada RodzicówRada Rodziców
-
25Udział w projektachUdział w projektach
-
26Spotkania okolicznościowe, występy dzieciSpotkania okolicznościowe, występy dzieci
-
27Zajęcia otwarteZajęcia otwarte
-
28Jak powstawał nasz kiermasz - PODCASTJak powstawał nasz kiermasz - PODCAST
Jestem nauczycielką przedszkola, ale również metodykiem, pedagogiem i terapeutą pedagogicznym. Na co dzień przede wszystkim wspieram merytorycznie kadrę Przedszkola Szkrabki w Warszawie, podsuwając wskazówki, metody aktywizujące dzieci i pobudzając do refleksji. W swojej pracy pedagogicznej łączę elementy wielu metod: planu daltońskiego, pedagogiki Montessorii, metody projektów badawczych itp. Doskonalę swój warsztat przede wszystkim w zakresie możliwości indywidualizowania pracy z dziećmi i wspierania dzieci zdolnych.
Od kilku lat współpracuję z wydawnictwami edukacyjnymi, pisząc programy wychowania przedszkolnego, podręczniki, tworząc pomoce dydaktyczne dla dzieci oraz materiały metodyczne dla nauczycieli.
Prowadzę warsztaty dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i rodziców, prezentując różne metody pracy z dzieckiem (przede wszystkim Plan Daltoński) oraz szerząc wiedzę na temat specyficznych trudności w uczeniu się (m.in. dysleksja).
Swoją wiedzą, doświadczeniem i materiałami dydaktycznymi dzielę się również na blogu www.przedszkolezpomyslem.pl.


