Tytuł szkolenia

Uczeń z innego kręgu kulturowego w szkole ogólnodostępnej

Cena regularna
69.00 zł
Cena w pakiecie 5 za 3
0.00 zł
Marcelina Wnęk
Autor szkolenia Marcelina Wnęk
pedagog, terapeuta, promotor zdrowia, właściciel firmy edukacyjno-konsultacyjnej Win Your Life. Całe swoje życie zawodowe oddaje się pracy z...

pedagog, terapeuta, promotor zdrowia, właściciel firmy edukacyjno-konsultacyjnej Win Your Life. Całe swoje życie zawodowe oddaje się pracy z...

Webinar
Nowość
5 za 3
Bestseller
Kurs
TOP tygodnia
Zaproszenie
od autora
Marcelina Wnęk
Ważność
kursu
bezterminowo
(dla użytkowników indywidualnych)
Poziom
szkolenia
Zaawansowany
Czas
trwania
4 godziny
Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs przeznaczony jest dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów, którzy mają w swoich klasach dzieci spoza Polski i chcą wspomóc ich integrację ze środowiskiem rówieśniczym oraz wesprzeć skutecznie i zgodnie z prawem w nauce.

 

Czego się nauczę?

Poszerzysz swoją wiedzę dotyczącą międzykulturowości, poznasz praktyczny wymiar psychologicznych mechanizmów funkcjonowania ucznia cudzoziemskiego, dowiesz się jak diagnozować jego potrzeby i możliwości oraz planować jego rozwój w szkole. Dodatkowo będziesz umieć skutecznie integrować uczniów cudzoziemskich ze środowiskiem szkolnym. Wszystko to zgodnie z obowiązującymi przepisami i w oparciu o najnowsze dane dotyczące międzykulturowości w Polsce.

 

Co znajduje się w kursie

Kurs składa się z czterech części podzielonych na moduły lekcyjne.

  • Pierwsza – dotyka wielowymiarowych różnic międzykulturowych wpływających na osobowość uczniów, sposób postrzegania świata czy komunikacji.
  • Druga – zwięźle traktuje o normach prawnych warunkujących przyjęcie cudzoziemskiego ucznia do szkoły i jego w niej naukę oraz opisuje rolę asystenta wielokulturowego.
  • Trzecia - opisuje mechanizmy psychologicznego funkcjonowania ucznia cudzoziemskiego, fazy szoku kulturowego oraz możliwe strategie akulturacji.
  • Czwarta – przygotowuje do pracy z klasą, w której jest lub ma się pojawić uczeń cudzoziemski jak i z samym uczniem.

 

Co jeszcze warto wiedzieć

Zgodnie z danymi GUS szacuje się, że w samym tylko 2021 roku do Polski przybędzie około 220 tysięcy osób spoza jej granic z zamiarem osiedlenia się. Wielu cudzoziemców przybywa z całymi rodzinami, w tym dziećmi, które zgodnie z obowiązującym prawem stają się beneficjentami polskiego systemu oświaty. Zjawisko migracji mimo pandemii nasila się, dlatego dobrze, aby pracownicy szkół byli gotowi stawić czoła wyzwaniom, jakie niesie ze sobą praca z uczniem z innego kręgu kulturowego.

Ważność
kursu
bezterminowo
(dla użytkowników indywidualnych)
Poziom
szkolenia
Zaawansowany
Czas
trwania
4 godziny
Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie

Plan szkolenia

  • 03
    Ukształtowanie przez kulturę
    Ukształtowanie przez kulturę
  • 04
    „Jestem nowy, z innego kraju”
    „Jestem nowy, z innego kraju”
  • 05
    „Jestem z Czeczenii, wyznaję islam”
    „Jestem z Czeczenii, wyznaję islam”
  • 06
    Ważne pytania
    Ważne pytania
  • 07
    Asystent międzykulturowy
    Asystent międzykulturowy
  • 08
    Rodzaje grup migracyjnych
    Rodzaje grup migracyjnych
  • 09
    Rola psychologa i pedagoga szkolnego
    Rola psychologa i pedagoga szkolnego
  • 10
    Kwestia oceniania umiejętności szkolnych
    Kwestia oceniania umiejętności szkolnych
  • 11
    Konsekwencje dla dziecka w zderzeniu się z naszą kulturą i konieczność życia w jej kręgu
    Konsekwencje dla dziecka w zderzeniu się z naszą kulturą i konieczność życia w jej kręgu
  • 12
    Szok adaptacyjny
    Szok adaptacyjny
  • 13
    Cztery możliwe strategie adaptacyjne.
    Cztery możliwe strategie adaptacyjne.
  • 14
    Rodzaje potrzeb
    Rodzaje potrzeb
  • 15
    Skuteczna organizacja proces akulturacji
    Skuteczna organizacja proces akulturacji
  • 16
    Gry i zabawy w edukacji międzykulturowej
    Gry i zabawy w edukacji międzykulturowej
  • 17
    Relacja z rodzicami
    Relacja z rodzicami
  • 18
    Bariery językowe
    Bariery językowe
  • 19
    Informacja o funkcjonowaniu placówki
    Informacja o funkcjonowaniu placówki
  • 20
    Przygotowanie polskich rodziców i uczniów
    Przygotowanie polskich rodziców i uczniów
  • 21
    Grupowy kontrakt
    Grupowy kontrakt
  • 22
    Podsumowanie
    Podsumowanie

Od ukończenia studiów pedagogicznych na Uniwersytecie Wrocławskim oraz uzyskania tytułu terapeuty angażuję się w pracę z ludźmi potrzebującymi wsparcia. Pierwsze lata na ścieżce zawodowej spędziłam aktywizując osoby z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodziny do twórczego, harmonijnego życia na miarę posiadanych zasobów. Kolejny okres zgłębiałam tajemnice Autyzmu pracując z wyjątkowymi Dziećmi ze Spektrum oraz asystując ich Opiekunom w procesie wychowania, dzieląc się wiedzą ze specjalistami na licznych szkoleniach i warsztatach organizowanych w ramach Stowarzyszenia Promitis. Następnie z Wrocławia przeniosłam się do Tbilisi – współtworząc tam Centrum Terapeutyczne Sunspace z którym mam przyjemność współpracować do dziś, szkoląc terapeutów w Centrum Neurorozwoju oraz współtworząc program edukacyjny dla otwieranego w 2018 roku kierunku terapia zajęciowa na Uniwersytecie Stanowym w Tbilisi.

Po powrocie do Polski działałam terapeutycznie wraz z kilkoma fundacjami na terenie Wrocławia, rozwijałam prowadziłam również działalność edukacyjną i szkoleniową, która dynamicznie rozwinęła się na łonie Ośrodka Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych.

Moją pasją od zawsze jest człowiek i jego niezwykłe możliwości rozwojowe oraz dążenie do życiowego spełnienia. Pracuję w duchu pedagogiki personalistycznej, holistycznej i w oparciu o najlepsze praktyki komunikacji bez przemocy. Prywatnie mama Rozalki i zapalony podróżnik.

Całość dotychczasowych doświadczeń życiowych, edukacyjnych i zawodowych oraz bogactwo kompetencji zdobyte w praktyce, kontaktach z cudownymi Ludźmi, wspólnym pokonywaniu słabości, w dążeniu do rozwoju i dobrego życia – zaowocowały Win Your Life – firmą, która powstała, by służyć wiedzą i realnym wsparciem na gruncie zawodowym i na ścieżce osobistego wzrostu.

Wzór
www.szkolna24.pl
Data wydania certyfikatu:
Certyfikat
Zaświadcza się, że Pan/Pani
Imię i Nazwisko
w dniu xx-xx-xxxx ukończył/a kurs
"Uczeń z innego kręgu kulturowego w szkole ogólnodostępnej"
w wymiarze 3 godzin prowadzony przez szkolna24.pl
Nr XXXX/2021
Zaświadczenie nr ED-II.4430.13.2017 z dn. 2 października 2017 r. o wpisie Niepublicznej Placówki Szkolna24.pl do ewidencji szkół i placówek niepublicznych, prowadzonej przez Prezydenta Miasta Częstochowy pod numerem 400
INFORMACJA O PRYWATNOŚCI PLIKÓW COOKIES

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić wrażenia podczas przeglądania witryny. Część plików cookies, które są sklasyfikowane jako niezbędne, są przechowywane w przeglądarce, ponieważ są konieczne do działania podstawowych funkcji witryny.

Używamy również plików cookies stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny. Te pliki cookies będą przechowywane w przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Możesz również z nich zrezygnować, ale rezygnacja z niektórych z tych plików może mieć wpływ na wygodę przeglądania.

Klikając „Przejdź do serwisu” udzielasz zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych dotyczących Twojej aktywności na naszej stronie. Dane są zbierane w celach zgodnych z naszą polityką prywatności oraz polityką cookies. Zgoda jest dobrowolna. Możesz jej odmówić lub ograniczyć jej zakres klikając w "Preferencje cookies".

W każdej chwili możesz modyfikować udzielone zgody w zakładce: informacje i regulaminy — zresetuj ustawienia cookies.

RODZAJE PLIKÓW COOKIES UŻYWANYCH NA NASZEJ STRONIE

Dane są zbierane w celach zgodnych z naszą polityką prywatności. Zgoda jest dobrowolna. Możesz jej odmówić lub ograniczyć jej zakres.

W każdej chwili możesz modyfikować udzielone zgody w zakładce: informacje i regulaminy — zresetuj ustawienia cookies.

Niezbędne

Przyczyniają się do użyteczności strony poprzez umożliwianie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie i dostęp do bezpiecznych obszarów strony internetowej. Strona internetowa nie może funkcjonować poprawnie bez tych ciasteczek.

Statystyczne

Pomagają zrozumieć, w jaki sposób różni Użytkownicy Serwisu zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.

Marketingowe

Marketingowe pliki cookie stosowane są w celu śledzenia użytkowników na stronach internetowych. Ich celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych Użytkowników, a tym samym bardziej cenne dla wydawców, reklamodawców i strony trzecie (np. Google, Facebook).

Sukces
Przejdź do koszyka
Ostrzeżenie
Przejdź do koszyka
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie