Jak mówić, żeby uczniowie nas słuchali? Jak słuchać, żeby uczniowie do nas mówili?
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Kurs przeznaczony jest dla wszystkich nauczycieli chcących poprawić swoją komunikację z uczniami. I dzięki temu bardziej zrozumieć ich zachowania. A przede wszystkim po to by: nauczyć się akceptować różne stany emocjonalne i uczuciowe uczniów, umiejętnie motywować ich do nowych wyzwań czy zmiany zachowania, w sposób właściwy stosować pochwały i poznać sposoby na rozmowy z nastolatkami o trudnych tematach.
Czego się nauczę?
W trakcie kursu dowiesz się, doświadczając na sobie, co odczuwają i jakie uczucia towarzyszą uczniom w sytuacjach, kiedy komunikacja ze strony dorosłych jest z pozycji wyższości. I jednocześnie dowiesz, w jaki sposób możesz zmienić swój sposób komunikacji, by była ona z pozycji szacunku i akceptacji.
Te sposoby przydają się Wam również w kontaktach poza szkołą.
Co znajduje się w kursie?
Kurs składa się z kilku rozdziałów poprzedzonych wprowadzeniem.
Opisane są w nich możliwe sposoby reagowania, prowadzenia rozmów z uczniami w zależności od omawianego problemu: akceptacja uczuć, motywowanie do podejmowania własnych decyzji, czy stosować kary, jak chwalić i jak poruszać trudne tematy.
Dowiecie się też, że sposób komunikacji ma ogromny wpływ na budowane relacje z uczniami. Dość często uczniowie spotykają się jeszcze z poczuciem braku zrozumienia i szacunku do ich uczuć, emocji i potrzeb ze strony dorosłych co sprawia, że odsuwają się od nich.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Pomoc w radzeniu sobie z własnymi uczuciamiPomoc w radzeniu sobie z własnymi uczuciami
-
03ĆwiczenieĆwiczenie
-
04Jak pomagać uczniowi w radzeniu sobie z własnymi emocjamiJak pomagać uczniowi w radzeniu sobie z własnymi emocjami
-
05ĆwiczenieĆwiczenie
-
06RadyRady
-
07Motywowanie uczniów do współpracyMotywowanie uczniów do współpracy
-
08Ćwiczenie - nagraniaĆwiczenie - nagrania
-
09Sposoby na zachęcenie ucznia do współpracySposoby na zachęcenie ucznia do współpracy
-
10RadyRady
-
11Ku samodzielności uczniówKu samodzielności uczniów
-
12Jak zachęcać uczniów do samodzielności - przykładyJak zachęcać uczniów do samodzielności - przykłady
-
13Karać czy nie karać. A co z pochwałą?Karać czy nie karać. A co z pochwałą?
-
14Czym zastąpić karanie - przykładyCzym zastąpić karanie - przykłady
-
15RadyRady
-
16Pochwały - przykładyPochwały - przykłady
-
17ĆwiczenieĆwiczenie
-
18A co z nastolatkami?A co z nastolatkami?
-
19ZakończenieZakończenie
Jestem psychoterapeutą, trenerem, pedagogiem, pracownikiem socjalnym i specjalistą ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie. Jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Gestalt.
Prowadzę głównie psychoterapię indywidualną. Istotnym elementem terapii Gestalt jest spotkanie, w którym swoją uczciwością i autentycznością wspieram osoby w byciu sobą. Zachęcając do bycia naprawdę sobą szukamy wspólnie twórczych i niepowtarzalnych rozwiązań. Ponadto trening Gestalt skierowany jest do osób nie szukających terapii, ale jako metoda samopoznania i rozwoju potencjału osobowości oraz poszerzania świadomości.
Przede wszystkim pracuję z osobami będącymi w trudnych sytuacjach życiowych, przeżywających kryzys, doświadczających przemocy w różnej formie. Z osobami mającymi trudności w relacjach z innymi ludźmi oraz chcących lepiej zrozumieć siebie i swój sposób funkcjonowania, poszukujących rozwoju i zmiany, chcących świadomie podejmować decyzje.
Moją pasją jest również praca z osobami niepełnosprawnymi. Motywowanie ich i budowanie poczucia własnej wartości po to, by mogli aktywnie uczestniczyć w życiu naszego społeczeństwa. Ich rozbudzona i wspierana aktywność społeczna i zawodowa połączona z ich uśmiechem jest dla mnie najlepszą satysfakcją.