Angażujące lekcje, czyli 5 sposobów jak dobrze zacząć i zakończyć lekcje
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Kurs przeznaczony jest dla nauczycieli wszystkich poziomów edukacyjnych, którzy chcą wzbogacić swój warsztat pracy, odejść od sztampowych rozwiązań i zaktywizować swoich uczniów i uczennice.
Czego się nauczę?
Poznasz sprawdzone sposoby na dobre początki i koniec lekcji. Dowiesz się jak zwiększyć motywację swoich uczniów na lekcji oraz jak zdynamizować proces dydaktyczny.
Co znajduje się w kursie?
W kursie znajdują się praktyczne pomysły i inspiracje dotyczące kreatywnych początków i zakończeń lekcji przygotowane z myślą o nauczycielach i nauczycielkach wszystkich przedmiotów i wszystkich etapów nauczania.
Kurs zawiera także narzędzia cyfrowe, które można wykorzystać podczas lekcji oraz trzy gotowe pomysły na nagłe zastępstwa i/ lub lekcje wychowawcze.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
03MODUŁ I Angażująca lekcja. Wprowadzenie do metodologiiMODUŁ I Angażująca lekcja. Wprowadzenie do metodologii
-
04Dlaczego tak ważny jest początek i koniec lekcji z metodycznego punktu widzenia?Dlaczego tak ważny jest początek i koniec lekcji z metodycznego punktu widzenia?
-
05MODUŁ II Przestrzeń, różnorodność i indywidualizacja, czyli na co warto zwrócić uwagę zanim zaczniesz lekcjeMODUŁ II Przestrzeń, różnorodność i indywidualizacja, czyli na co warto zwrócić uwagę zanim zaczniesz lekcje
-
06Co daje dobrze zaplanowana przestrzeń?Co daje dobrze zaplanowana przestrzeń?
-
07Na co zwrócić uwagę, zanim zaczniemy lekcję.Na co zwrócić uwagę, zanim zaczniemy lekcję.
-
08MODUŁ III Dobry początek czyli angażujące rozpoczęcie lekcjiMODUŁ III Dobry początek czyli angażujące rozpoczęcie lekcji
-
09SPOSÓB PIERWSZY: Szyfr, czyli zagadkowy początek.SPOSÓB PIERWSZY: Szyfr, czyli zagadkowy początek.
-
10SPOSÓB DRUGI: Chmura wyrazowa. czyli kluczowe słowa ubrane w kształty.SPOSÓB DRUGI: Chmura wyrazowa. czyli kluczowe słowa ubrane w kształty.
-
11SPOSÓB TRZECI: Mucha na lekcji, czyli skoncentruj się.SPOSÓB TRZECI: Mucha na lekcji, czyli skoncentruj się.
-
12SPOSÓB CZWARTY: Breaking news, czyli wiadomość z ostatniej chwili.SPOSÓB CZWARTY: Breaking news, czyli wiadomość z ostatniej chwili.
-
13SPOSÓB PIĄTY: COŚ pod krzesłem.SPOSÓB PIĄTY: COŚ pod krzesłem.
-
14MODUŁ IV Dobry koniec czyli angażujące zakończenie lekcjiMODUŁ IV Dobry koniec czyli angażujące zakończenie lekcji
-
15SPOSÓB PIERWSZY: MOST, czyli włączamy myślenie.SPOSÓB PIERWSZY: MOST, czyli włączamy myślenie.
-
16SPOSÓB DRUGI: Bilet wyjścia, czyli refleksyjny koniec.SPOSÓB DRUGI: Bilet wyjścia, czyli refleksyjny koniec.
-
17SPOSÓB TRZECI : Alfabet, czyli ABC skojarzeń.SPOSÓB TRZECI : Alfabet, czyli ABC skojarzeń.
-
18SPOSÓB CZWARTY: Think - pair - share, czyli POMYŚL/ PRZEdyskutuj W PARZE/ ZAPREZENTUJ.SPOSÓB CZWARTY: Think - pair - share, czyli POMYŚL/ PRZEdyskutuj W PARZE/ ZAPREZENTUJ.
-
19SPOSÓB PIĄTY: KABOOM, czyli patyczkowa powtórka.SPOSÓB PIĄTY: KABOOM, czyli patyczkowa powtórka.
-
20MODUŁ V Narzędziownik cyfrowy czyli te narzędzia warto znać. Wybór odpowiednich narzędzi dopasowanych na dobry początek i koniec lekcjiMODUŁ V Narzędziownik cyfrowy czyli te narzędzia warto znać. Wybór odpowiednich narzędzi dopasowanych na dobry początek i koniec lekcji
-
21Answergarden, czyli jak szybko zebrać informacjęAnswergarden, czyli jak szybko zebrać informację
-
22ClassRoomScreen, czyli platforma “wszystko w jednym”ClassRoomScreen, czyli platforma “wszystko w jednym”
-
23Jigsaw Planet, czyli puzzle onlineJigsaw Planet, czyli puzzle online
-
24Festisite, czyli różne generatory w jednym miejscuFestisite, czyli różne generatory w jednym miejscu
-
25Kody QR - Online, czyli zakodowane wiadomościKody QR - Online, czyli zakodowane wiadomości
-
26MODUŁ VI Przykładowy zestaw początków i końców lekcji na godzinę wychowawczą lub nagłe zastępstwo.MODUŁ VI Przykładowy zestaw początków i końców lekcji na godzinę wychowawczą lub nagłe zastępstwo.
-
271 propozycja: Emotinkowe bajki dla małych i dużych1 propozycja: Emotinkowe bajki dla małych i dużych
-
282 propozycja: Karty DIXIT, czyli o sobie z wykorzystaniem metafory2 propozycja: Karty DIXIT, czyli o sobie z wykorzystaniem metafory
-
293 propozycja: Kości opowieści, czyli “historie nie z tej ziemi”3 propozycja: Kości opowieści, czyli “historie nie z tej ziemi”
-
30Podsumowanie część 1Podsumowanie część 1
-
31Podsumowanie część 2Podsumowanie część 2
-
32LINKOWNIALINKOWNIA
Marta Florkiewicz-Borkowska
Pani FloBo. Laureatka tytułu Nauczyciel Roku 2017, Nagrody im. Ireny Sendlerowej "Za naprawianie świata" w roku 2021 oraz Nagrody im. Janusza Korczaka w roku 2023. Bohaterka książki Sylwii Chutnik "Opowieści na dobranoc dla młodych buntowniczek". Honorowa laureatka listy 100 osób, które miały istotny wpływ na wzmocnianie cyfrowych kompetencji Polek i Polaków. Nauczycielka języka niemieckiego i zajęć kreatywnych w Szkole Podstawowej w Pielgrzymowicach. Członkini grupy Superbelfrzy RP. Edukatorka, trenerka i dyplomowana arteterapeutka. Certyfikowana facylitatorka metody Design Thinking oraz metody LEGO® SERIOUS PLAY® .
Współpracuje z wieloma instytucjami edukacyjnymi, autorka scenariuszy, innowacji pedagogicznych, artykułów i materiałów edukacyjnych. Współautorka podręcznika do nauki języka niemieckiego, publikacji "Asy Internetu - Turniej". Pięć opowiadań o wartościach, emocjach i bezpieczeństwie w Internecie" oraz pakietu i materiałów dla nauczycieli klas 0-3, które powstały w ramach programu Asy Internetu, prowadzonego przez Fundację Szkoła z Klasą i Google a także autorka dobrych praktyk w publikacji "TIK w edukacji" i licznych kursów i szkoleń związanych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii w edukacji.
Członkini Rady Programowej Fundacji “Teach for Poland”. Ambasadorka programu Asy Internetu, Solve for Tomorrow, Kosmos dla Dziewczynek oraz BeNet. Autorka cyklu warsztatów rozwijających kompetencje społeczno-emocjonalne z elementami arteterapii dla dzieci, młodzieży i dorosłych "Jesteś Ważna. Jesteś Ważny." Praktyk metody "Kids! Skills - dam radę" i trenerka TUS. Współopiekunka projektu społecznego "Słowa Krzywdzą". Inicjatorka i koordynatorka ogólnopolskiej akcji społecznej Szycia Dobra, czyli Pożeraczy Smutków, w której bierze udział ponad 250 szkół z całej Polski. Łączy online z offline. Technologie z rękodziełem. Szyje kolorowe czapki i sukienki.
Barbara Chyłka
Posiada wieloletnie doświadczenie pedagogiczne w pracy z dziećmi i młodzieżą na różnych poziomach edukacyjnych. Była dyrektorką w zreformowanej szkole podstawowej. Od 2019 r. jest koordynatorką wolontariatu i fundraiserką w Stowarzyszeniu Hospicjum Opolskie. Trenerka i edukatorka, która prowadzi warsztaty dla uczniów, studentów nauczycieli i osób nie związanych z edukacją. Autorka materiałów dydaktycznych, programów i innowacji pedagogicznych. Współautorka podręcznika do klasy 7 z języka niemieckiego “Natürlich auf Deutsch” wyd. WSiP. Absolwentka kilku szkół trenerów i kursów edukacyjnych. Terapeutka zajęciowa i trenerka TUS.
Uczestniczka projektów ORE, ERASMUS+ oraz eTwinning. Od 2023 r. koordynuje projekt “Młode Głowy” w województwie opolskim.
Aktywnie bierze udział w projektach opolskich organizacji pozarządowych, ekspertka w zakresie wolontariatu szkolnego. Jest członkinią grupy Superbelfrzy RP oraz prezeską opolskiego oddziału Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Języka Niemieckiego. Zawsze zainspirowana a czasem inspirująca prowadząca. Pasjonatka działań społecznych i edukacji, ciągle mająca nadzieję, że to ona zmieni świat.