Innowacyjny WF
kursu
szkolenia
trwania
Dla Kogo jest ten kurs?
Kurs może być przeznaczony dla różnych grup osób zainteresowanych nauczaniem wychowania fizycznego. Oto kilka potencjalnych grup, dla których taki kurs może być przydatny:
- Nauczyciele: Kursy wychowawcy WF mogą być skierowane do nauczycieli wychowania fizycznego, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności i wiedzę w dziedzinie nauczania, programów nauczania, zarządzania klasą, oceniania i innych aspektów pracy wychowawcy.
- Studenci kierunku wychowanie fizyczne: Kursy te mogą być oferowane w ramach programów studiów dla przyszłych nauczycieli wychowania fizycznego, aby przygotować ich do pracy jako wychowawcy i dostarczyć im niezbędnych umiejętności i narzędzi do efektywnego nauczania.
- Trenerzy sportowi: Trenerzy sportowi, którzy chcą poszerzyć swoje kompetencje i umiejętności w dziedzinie wychowania fizycznego, mogą również skorzystać z kursów dla wychowawców WF. Mogą one obejmować zagadnienia dotyczące planowania treningów, technik nauczania umiejętności sportowych, zdrowia i żywienia, zarządzania drużyną itp.
- Pracownicy oświaty i animatorzy: Kursy dla wychowawców WF mogą być również skierowane do pracowników oświaty, takich jak pedagodzy, instruktorzy czy animatorzy, którzy chcą zdobyć wiedzę i umiejętności potrzebne do prowadzenia zajęć wychowania fizycznego w swojej pracy.
Ważne jest, aby kursy dla wychowawców WF były dostosowane do poziomu doświadczenia i potrzeb uczestników, czy to nauczycieli, studentów czy trenerów sportowych. Mogą one obejmować zarówno teorię, jak i praktyczne umiejętności, takie jak planowanie lekcji, prowadzenie ćwiczeń, tworzenie programów nauczania i wspieranie rozwoju fizycznego uczniów.
Czego się nauczę?
Podczas kursu dowiesz się jak wykorzystać posiadaną wiedzę, narzędzia i pasje aby stworzyć ciekawe, pełne emocji zajęcia wychowania fizycznego dla dzieci i młodzieży.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
01WstępWstęp
-
02Czym jest Wychowanie fizyczne w szkole i jak zmieniała się jego historia z czasemCzym jest Wychowanie fizyczne w szkole i jak zmieniała się jego historia z czasem
-
03Rola nauczyciela wychowania fizycznegoRola nauczyciela wychowania fizycznego
-
04Era zmian – czyli co można zmienić w podejściu do zajęć wychowania fizycznego w szkoleEra zmian – czyli co można zmienić w podejściu do zajęć wychowania fizycznego w szkole
-
05Zajęcia fizyczne w sali gimnastycznej dla dzieci w wieku szkolnym - Klucz do zdrowia i rozwojuZajęcia fizyczne w sali gimnastycznej dla dzieci w wieku szkolnym - Klucz do zdrowia i rozwoju
-
06Przykłady gier i aktywności na sali gimnastycznej dla dzieci w wieku szkolnymPrzykłady gier i aktywności na sali gimnastycznej dla dzieci w wieku szkolnym
-
07Pomysły na grę Escape Room w sali gimnastycznej dla nastolatkówPomysły na grę Escape Room w sali gimnastycznej dla nastolatków
-
08Zajęcia fizyczne na świeżym powietrzu dla dzieci w wieku szkolnymZajęcia fizyczne na świeżym powietrzu dla dzieci w wieku szkolnym
-
09Przykłady gier dla dzieci w wieku szkolnym, które można zorganizować na świeżym powietrzuPrzykłady gier dla dzieci w wieku szkolnym, które można zorganizować na świeżym powietrzu
-
10Gry na świeżym powietrzu dla nastolatkówGry na świeżym powietrzu dla nastolatków
-
11GeocachingGeocaching
-
12QuestingQuesting
-
13Escape roomEscape room
-
14TUS w praktyce nauczyciela WFTUS w praktyce nauczyciela WF
-
15MindfulnessMindfulness
-
16JogaJoga
Jestem nauczycielem akademickim, adiunktem, doktorem nauk o zarządzaniu, akredytowanym praktykiem tutoringu, certyfikowanym trenerem minimediacji (w duchu wychowania bez przemocy NVC); certyfikowanym edukatorem pozytywnej dyscypliny rodziców oraz nauczycieli oraz Trenerem Umiejętności Społecznych TUS I oraz II stopnia.
Pomagam rodzicom i nauczycielom budować relacje oparte na miłości, empatii, szacunku i pozytywnej dyscyplinie, które są podstawowymi wartościami podczas długotrwałego procesu wychowania kompetentnych i szczęśliwych dzieci.
Pracuję jako adiunkt, nauczyciel akademicki od 2007 roku; a od 2012 roku wdrażam założenia tutoringu dbając o rozwój i wspierając swoich podopiecznych. Jako potwierdzenie efektów pracy w 2019 roku otrzymałam, podczas VII Gali Środowiska Studenckiego Kukucjusze 2019 AWF Katowice, wyróżnienie w kategorii Złote Serce. Od 2019 roku należę do kadry tutorskiej TDJ Fundation. Stworzyłam Akademię Relacji, której celem jest szkolenie rodziców oraz wychowawców żłobków, przedszkoli i szkół – w szeroko rozumianej sztuce nawiązywania komunikacji i budowania relacji. Ponadto od 2021 roku z ramienia AWF Katowice jestem częścią ministerialnego projektu WF z AWF – gdzie odpowiedzialna jestem za przeszkolenie nauczycieli Wychowania Fizycznego z woj. Śląskiego i opolskiego z budowania relacji i wsparcia dla dzieci wracających po nauczaniu zdalnym do szkoły.
Należę do kadry tutorskiej TDJ Fundation. Jestem autorką artykułów o wychowaniu i rozwoju w magazynach: “Świat Przedszkolaka” i “Świat Pierwszoklasisty” oraz na portalu Pozytywna Dyscyplina dla rodziców; Pozytywna Dyscyplina w szkole i klasie dla nauczycieli i rodziców dzieci szkolnych- Pogotowie Rodzicielskie; oraz Pomysłowi Rodzice.
Współpracuję z WyEdukowani – Akademią Projektowania Rozwoju; Wojewódzkim Ośrodkiem Metodycznym (WOM) w Katowicach oraz Centrum Doskonalenia Nauczycieli (CDN) w Sosnowcu. Prowadzę szkolenia dla nauczycieli (w tym Rad Pedagogicznych) oraz rodziców zarówno w formie stacjonarnej, online, jak i e-learningowej. Od 2016 roku ma za sobą przeprowadzenie około 500 godzin szkoleń stacjonarnych oraz od 2020 roku około 600 godzin on-line; ponadto napisałam oraz nagrałam około 10 certyfikowanych kursów dla nauczycieli.
Pozytywna Dyscyplina w sposób bardzo obrazowy i jasny uczy, jak zrozumieć poszczególne zachowania dzieci, tłumaczy je od strony biologicznej jak i psychologicznej. Pozytywna Dyscyplina porządkuje potrzeby dzieci dając równocześnie narzędzia i techniki do ich zaspokajania. Łącząc Pozytywną Dyscyplinę, Minimediacje (bazujące na Porozumieniu bez przemocy, narzędzie do rozwiązywania konfliktów z dziećmi i między dziećmi) oraz SELF-REG (czyli obserwacji siebie i dzieci w celu nazywania i lokalizowania stresorów, by nauczyć się radzenia sobie z emocjami w trudnych momentach) podane w formie tutoringu (bazującym na sztuce zadawania pytań i szukaniu rozwiązań - nie dając gotowych odpowiedzi) - stworzyłam efektywny wachlarz narzędzi którymi dzielę się z Rodzicami oraz Wychowawcami, którzy zafascynowani są budowaniem relacji na bazie szacunku i zrozumienia.
Jako mama dwójki dzieci (Nastolatki i Przedszkolaka) i prawie idealna żona sukcesywnie wprowadzam założenia porozumienia bez przemocy do swojego domu. Oczywiście żadna metoda nie rozwiąże raz na zawsze wszystkich problemów – ale otrzymujemy wskazówki, jak budować relacje między rodzicami i dziećmi, (bo niezaspokojone potrzeby są głównym sprawcami tzw „złych” zachowań…)