Rozwijanie przez konstruowanie - dlaczego warto aby dzieci planowały i tworzyły
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
To kurs adresowany do nauczycieli wychowania przedszkolnego oraz tych nauczycieli, którzy nauczają w młodszych klasach szkoły podstawowej.
Czego się nauczę?
Podczas kursu dowiesz się , jak bardzo konstruowanie wspiera ogólny rozwój dziecka i które zabawy są zabawami konsrtukcyjnymi. Dowiesz się także , w jaki sposób uczyć dzieci samodzielnego myślenia oraz myślenia krytycznego. Podczas kursu przekonasz się, że bardzo warto akceptować błędy, na których uczy się dziecko i, że planowanie ma znaczenie dla powodzenia dojścia do obranego celu. Kurs to wiele gotowych pomysłów na zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem mas i pudeł kartonowych. Podczas kursu dowiesz się jak tworzyć gry planszowe i dlaczego tworzenie ich jest tak ważne dla rozwoju dziecka. Poznasz także wiele rodzajów klocków, które możesz wykorzystać z uczniami do tworzenia przeróżnych konstrukcji.
Co znajduje się w kursie?
Kurs składa się z głównych zagadnień podzielonych na lekcje:
- Dlaczego konstruowanie rozwija.
- Planowanie, analizowanie, uczenie się na błędach, wyciąganie wniosków.
- Bycie kreatywnym i myślenie krytyczne w kontekście konstruowania.
- Klocki - rodzaje i pomysły na zabawy.
- Masy.
- Gry planszowe, kartony i pudła.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Rozwijanie przez konstruowanie - dlaczego warto aby dzieci planowały i tworzyły - PODCASTRozwijanie przez konstruowanie - dlaczego warto aby dzieci planowały i tworzyły - PODCAST
-
03Dlaczego konstruowanie rozwijaDlaczego konstruowanie rozwija
-
04Planowanie, analizowanie, uczenie się na błędach, wyciąganie wniosków.Planowanie, analizowanie, uczenie się na błędach, wyciąganie wniosków.
-
05Jak uczyć dziecko samodzielnego myślenia w klasie?Jak uczyć dziecko samodzielnego myślenia w klasie?
-
06Bycie kreatywnym i myślenie krytyczne w kontekście konstruowaniaBycie kreatywnym i myślenie krytyczne w kontekście konstruowania
-
07Jakie cechy charakteryzują osoby , które potrafią myśleć krytycznie?Jakie cechy charakteryzują osoby , które potrafią myśleć krytycznie?
-
08Klocki - rodzaje i pomysły na zabawyKlocki - rodzaje i pomysły na zabawy
-
09MasyMasy
-
10Gry planszowe, kartony i pudłaGry planszowe, kartony i pudła
-
11Gry matematyczneGry matematyczne
-
12Funkcje gier i zabaw dydaktycznychFunkcje gier i zabaw dydaktycznych
-
13Rola nauczyciela podczas gier i zabawRola nauczyciela podczas gier i zabaw
-
14Nie tylko gry papieroweNie tylko gry papierowe
-
15Zabawy pudełkowe to także zabawy konstrukcyjneZabawy pudełkowe to także zabawy konstrukcyjne
-
16PodsumowaniePodsumowanie
Ukończyłam Uniwersytet Śląski w Katowicach oraz Szkołę Wyższą im. Bogdana Jańskiego w Warszawie.
Swoją przygodę z nauczaniem przedszkolaków, dzieci w wieku szkolnym oraz nastolatków rozpoczęłam w 2001 roku. Jestem lektorem języka angielskiego oraz języka niemieckiego, nauczycielem wychowania przedszkolnego oraz wczesnoszkolnego.
Jestem także certyfikowanym nauczycielem nauczania dzieci języka angielskiego metodą Helen Doron oraz certyfikowanym nauczycielem pedagogiki Marii Montessori.
Jestem autorką tekstów piosenek anglojęzycznych dla dzieci oraz autorką i współautorką książek do nauczania języka angielskiego. Jestem autorką licznych artykułów do magazynów edukacyjnych oraz parentingowych.
Jestem autorką wielu kursów metodycznych dla nauczycieli wychowania przedszkolnego, wczesnoszkolnego oraz dla lektorów języków obcych. Prowadzę szkolenia dla rad pedagogicznych i nauczycieli w całej Polsce.
Jestem także prelegentem na konferencjach edukacyjnych.
Założyłam blog edukacyjny mamametodyk.pl , na którym dzielę się swoim doświadczeniem także z rodzicami dzieci w różnym wieku.